Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 27 |
Mobilspel
Pågående | 20 228 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2008-09-30 15:26 | |
![]() | Jo, men av respekt för sin sambo som är hans första prioritet nu. | |
rispåse | 2008-09-30 15:26 | |
![]() | Huvva, bäst att börja gå kursen...Hoppas det finns nån, för jag får inta bli annat än farmor den dagen det är dax. Jag håller med nån av föregående talare i alla fall. TA INGEN SKIT! Men sen var det nån som sa att du borde ge det en sista chans och prata med henne helt själv om hur du upplever alltsammans. Det tycker jag är värt ett försök. Har du gjort det har du i alla fall med öppet hjärta fått ur dej vad du känner. Sen, Du måste ställa krav på din sambo/gubbe att detta måste lösas. Annars är nog risken stor att det blir du mot dom... Ni har ju av nån anledning bestämt er för att starta en familj. Då måste ju det oxå betyda att det ni har har ni tillsammans? Även skiten... | |
katalias - Ej medlem längre | 2008-09-30 15:34 | |
![]() | Minta, ja precis! Hoppas verkligen att Memmes sambo gör den prioriteringen också. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-30 15:43 | |
![]() | Av självbevarelsedrift kritiserar jag aldrig barnens partners. Vill ju kunna umgås med barnen och deras familjer utan skavsår. Grälar öht aldrig med mina barn, syskon eller närmaste vänner - tro det eller ej. Visst har vi skilda meningar om saker men än så länge har vi kunnat acceptera och reda ut allt som inte klaffar. Jag tycker nog att det hänger mycket på svärföräldrarna om relationen mellan generationer ska funka. Låt barnen leva sina liv, på det sätt de vill leva, vill jag säga. I slutändan är det ju bara dig själv du kan förändra öht - inte andra. | |
annaanderss | 2008-09-30 15:47 | |
![]() | Mommes, dig vill jag ha till svärmor =) Kloka ord! | |
Jazzcat | 2008-09-30 15:54 | |
![]() | Jag har världens bästa svärmor. hon är helt underbar, vi är som bästa vänner. Hon är hur mysig som helst. Min svärfar är helt underbar med. Hur rolig som helst, och jätte snäll. Båda lagar gudomlig mat. Jag och min sambo ska åka till dem på fredag, jag längtar. =) | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-09-30 16:03 | |
![]() | Mommes har rätt, där är jag min mors dotter. Jag skulle aldrig någonsin ha grälat om en sådan här sak, men jag är inte den som grälar med någon, det leder ingenstans. Man klargör sina åsikter, går det inte att komma överens helt och hållet går det väl att diskutera sig fram till en kompromiss. Hur ofta man kan tänka sig att träffas för att båda ska känna sig någorlunda nöjda och så vidare. Det här är ju ändå en person som kommer att finnas kvar i din närhet, därför kan det bara fungera att tala ut tillsammans. Mindre konstruktivt är nog tyvärr starta en tråd om det negativa i en relation öppet i ett forum. Inte en bra grund för er relation om det ändå på något sätt når din svärmors öron och jag tror inte att lösningen finns här, utan i ett samtal er emellan. | |
Minta | 2008-09-30 16:07 | |
![]() | Jag tror också att farföräldrar kan känna sig förfördelade och att morföräldrarna står närmare barnbarnen, helt enkelt därför att barnens mamma står närmare sina föräldrar. Varför det är så vet jag inte, men jag har hört det så ofta. En väninnas son och svärdotter är mycket noga med att båda sidorna får lika mycket tid med barnbarnen. Ytterligare en sak att tänka på kanske. | |
micro113 | 2008-09-30 16:25 | |
![]() | Minta Jag tror inte döttrar står närmare modern än söner -- däremot så tror jag att det är kvinnan som har mest att styra över när barnen är små. Alltså att modern står närmare barnen i småbarnsåren än fadern gör -- helt enkelt därför att modern oftast är den som tar huvudansvaret. | |
Minta | 2008-09-30 16:34 | |
![]() | Jo, men farföräldrar älskar barnbarnen lika mycket och vill kanske träffa dem lika mycket. Det kan iblan uppstå rivalitet om barnbarnens gunst. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-30 16:38 | |
![]() | När jag väntade mitt första barn, var det ju förutom vården min mamma jag hämtade information och stöd hos - inte svärmor. Systrar och kompisar också förstås. Vem pratade jag med om amning och längre fram fast föda för barnet? Vem hjälpte mig med babysäng, kläder, var barnvakt, sällskap mm? Jo, barnets mormor. Så är det nog för de flesta. Farmor blir lite mera ett söndagsbesök. Alla har säkert sina sätt att låta farföräldrarna vara med i barnets utveckling. För en del blir det mer och för en del mindre. När mina barn själva sprang omkring var farfar deras bästa sällskap. Vi bodde ju på samma gård också. Farmor fanns då inte längre. | |
love_ya - Ej medlem längre | 2008-09-30 16:38 | |
![]() | Kruxet är väl att ingen kvinna ska få komma och ta över sonen? Därför är hennes svärmor lite svårare att tas med än hans. Rivalitet my friends... Har själv ungefär likadana problem. Som tur är är min man på min sida. | |
rispåse | 2008-09-30 16:45 | |
![]() | Nä men Mommes.... Jag vill ju inte bli ett söndagsbesök heller.... Hur ska jag bete mej när det blir min tur då?(knäna skakar o magen vänder sej ut o in!!!) | |
Minta | 2008-09-30 16:50 | |
![]() | Hoppas på en bra relation med svärdottern. | |
rispåse | 2008-09-30 16:51 | |
![]() | Jag ska jobba som attan på det när det blir dax!!! Fast på lika villkor då förstås... | |
micro113 | 2008-09-30 16:58 | |
![]() | Love ya Jag tror att det där är en konstruktion som är väldigt långt från verkligheten ...... men att svärdöttrar ofta tror att de skall tävla om pojkens gunst med mamman. Som mamma vill jag absolut inte att min söner jämför mig med sina tjejer -- eller att det skall pågå någon form av tävlan mellan oss. Jag är mamma, punkt och slut -- och det förblir jag hela livet, den positionen är alltid ohotad av en flickvän eller fru. Och jag anser att när barnen är i förhållanden och bildar familj så skall deras nya familj gå före .... precis som min familj varit i första rummet för mig. | |
micro113 | 2008-09-30 17:02 | |
![]() | Minta Absolut tror jag att farföräldrar älskar barnbarnen lika mycket. Men precis som mommes skriver, så är det ganska naturligt för kvinnan att vända sig till sin egen mor under graviditeten och första tiden, för stöd och råd -- och att barnet i det skedet därför blir närmare mormor än farmor. Jag har själv tre söner, och hoppas ju verkligen att jag skall få vara nära deras framtida barn, på samma sätt som jag är nära mitt nuvarande barnbarn. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-30 17:37 | |
![]() | Det tror jag nog, micro och rispåse. Jag har ju själv 3 söner. Vi får väl erbjuda oss att putsa fönster och baka bullar om inte annat :) Barnvakt är nog välkommet, när föräldrarna vill ha en kväll eller en hel helg för sig själva. | |
pensionären | 2008-09-30 17:39 | |
![]() | Till alla svärdöttrar. Varför har dom ofta stora problem med sin svärmor? De är inte lika ofta en svärson gnäller på sin svärmor, bakom den mannen ni väljer finns jo den kvinnan som har född honom och tillsammams med sin make har gett honom dom värderingar han har fått med i livet och som jusst ni har fastnat för. Livet är att ta och ge och att öka konflikten mellan mannen och hans mor, ökar bara konflikten mellan er, så försök för allas bästa att sätta er ned och försök lösa konflikten. har en pojke och två flickor som hör av sig ca 2 gånge i veckan, villket vi är väldigt glada för. | |
mollee - Ej medlem längre | 2008-09-30 17:45 | |
![]() | Jag har en teori. Det är mer pojkar som är morsgrisar än tjejer. Mödrar vill att sonens fru skall ta hand om dom lika bra som de gör, om en svärmor inte tycker att svärdottern tar hand om sonen lika bra som henne blir det problem. Desamma gäller fäder och döttrar tror jag. | |