Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Piaree | 2008-10-06 13:25 | |
![]() | Ja, jag håller med om att ettans första scen är filmens bästa, ack så besviken jag blev på resten av filmen. Den hade ju potential, ju. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-10-06 13:25 | |
![]() | uscha, de filmerna är ju inga skräckisar!! | |
| Piaree | 2008-10-06 13:26 | |
![]() | Precis, Elle. | |
| swingmatism | 2008-10-06 13:26 | |
![]() | Nightranger; angående Voorhees, så är det bara första filmen som är värd att se - kult eller ej - vidare, så är filmen från vilken många utav mordscenerna är rakt av stulna väldigt mycket bättre (och väldigt mycket mer kult). se swingmatism.blogspot.com för mer nördfakta :) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 13:33 | |
![]() | swingmatism japp har inte sett ettan helt men Pamela Voorhees är ju mördarn Jason kommer i tvåan ju så Pamela Voorhees ska ha cred för att hon satte igång allt haha | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 13:36 | |
![]() | swingmatism jag har inte sett Ecologia del delitto av Mario Bava tyvärr men ska väl försöka se dom nångång | |
| swingmatism | 2008-10-06 13:37 | |
![]() | och icke att förglömma; det var inte bara en nyskapande film i den mån att som första amerikanska slasher visa morden - att det därtill var en kvinna som var stjärnan är ju faktiskt rätt beundransvärt emedan den amerikanska skräckhistorien är rätt mansdominerad annars. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 13:43 | |
![]() | japp Urban Legends 1 är den andra film jag vet som har en kvinnlig mördare . oj kanske skrev lite mycjket nuk men coolt att dom valde en kvinna som mördare i fredagen den 13e på den tiden som filmen spelades in | |
| Piaree | 2008-10-06 13:44 | |
![]() | Ja, i den mån att mördaren är manlig, men kvinnliga skräckhjältinnor har ju funnits sen Jamie Lee Curtis roll i första Halloweenfilmen. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 13:47 | |
![]() | ja men ialla skräckfilmer är typ alla hjältar kvinnor även i Scream filmerna 1an är bra av dom 3 som finns men dom andra två har sina grejjer me men 1an är bäst absolut men det går ju ut på att gissa vem/ som är mördaren/mördarna och det gissar man ut snabbt i dom filmerna | |
| swingmatism | 2008-10-06 13:48 | |
![]() | Personligen så är jag nog mer ett Halloween-fan, vad det gäller slashers (dock även där bara den första filmen) ; Carpenters formspråk är mer finkänsligt och Meyers känns otroligt anonym och kanske därför mer trovärdig. | |
| swingmatism | 2008-10-06 13:51 | |
![]() | Men samtidigt; jag tycker kanske inte att slashers i egentlig mån kvalificerar in bland skräckfilmer - för om vi alla ska vara helt ärliga så är det ju egentligen dynga :) Den bästa skräckfilmen som någonsin gjorts, å andra sidan, skulle väl vara Rosemary's Baby. absolut fantastisk. | |
| Piaree | 2008-10-06 13:51 | |
![]() | Håller med swing, Myers känns ju som en mer "äkta" psykopat. | |
| Piaree | 2008-10-06 13:54 | |
![]() | Ja, Rosemary´s Baby är sjukt läskig. | |
| swingmatism | 2008-10-06 13:56 | |
![]() | Jag tror nog att det handlar så mycket om huruvida man inte vet ifall det är hennes omgivning eller om det bara är Rosemary själv som är galen; egentligen spelar det ingen roll ifall det är djävulen som är barnets far eller inte - intrigen egentligen är ju paranojjan och den är ju fruktansvärt väl framställt. Känslor och sinnesstämningar är allt i skräck och blod har ingenting med det att göra - chockelement känns bara rätt billigt. En känsla som stannar kvar, däremot, är obehag och illamående :) | |
| swingmatism | 2008-10-06 13:58 | |
![]() | måste bara få tillägga, ang. Halloween, att den faktiskt är inspelad på våren och alla de löv som man ser blåsa omkring överallt på marken är handmålade papperslöv :) | |
| Piaree | 2008-10-06 13:58 | |
![]() | Jag kände verkligen med hennes hjälplöshet. Ångestframkallande. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:01 | |
![]() | Rosemary's Baby i all ära, men jag tycker Polanski gjorde ett bättre jobb stämningsmässigt i både Repulsion och Hyresgästen... | |
| Piaree | 2008-10-06 14:02 | |
![]() | Kom på nu att ju finns filmer med kvinnliga psykopater, så som Handen Som Gungar Vaggan, Farlig Förbindelse mfl, men de hör ju inte till skräckgenren. | |
| Piaree | 2008-10-06 14:04 | |
![]() | Den läskigaste film jag har sett måste vara Lynch's Eraserhead. Hualigen. Började kolla på Repulsion, men kunde inte se klart den. Grymt knäckande. | |