Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 20 228 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:13 | |
![]() | Stilig_karl: Hur ska man kunna vara lycklig med någon som inte har en inkomst? Då kan man ju inte unna sig den viktiga lyxen i vardagen. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:14 | |
![]() | nattravn, ja självklart på grund av den nya satsningen på familjelivet! Aningen kategoriskt att antingen ha familj ELLER jobb (de flesta brukar behöva det ena för at klara av det andra), men stå på dig! Låt inte Svensson hindra dig från att leva ut ditt rätta jag. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:16 | |
![]() | Linn79: Tack så mycket! Det känns lättare när man känner stödet från någon. Ska inte ge upp! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:18 | |
![]() | Och kom ihåg att det är inte huruvida du har ett jobb eller inte som avgör ditt värde. Varje person som har ett jobb är bara en ännu ej automatiserad process. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:19 | |
![]() | Vilket också gäller alla som saknar jobb, om de tar del av välfärdssystemet....:) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:20 | |
![]() | Vilken viktiga lyx? Att man har pengar är viktigt, inte hur mycket. Det är väldigt väldigt få i Sverige som inte har tak över huvudet och mat på bordet, långt ifrån så många som inte har ett jobb. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:20 | |
![]() | Ja precis. Men de har inget att förlora i alla fall. Så de är mer fria än de som slavar under en lönecheck. Oj nu märker jag plötsligt att jag blivit hjärntvättad av Zeitgeist: Addendum utan att tänka på det! | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:20 | |
![]() | deprimerande läsning för mig vars jobb är jobb.... Var det nån som ville ha ett jobb i västra sverige eller kan jag helt enkelt lägga ner? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:21 | |
![]() | Stilig_karl: Hoppas du förstod min egentliga poäng där. Så det inte blir fel. Ibland kan det vara svårt att tolka Nattis rätt, kan jag tänka. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:22 | |
![]() | illit, visserligen - men mer fria? Där håller jag inte med - jag jobbar rätt så mycket, men har betydligt mycket enklare och friare liv än mina arbetslösa bekanta. Det är drama hela tiden med påtvingade arbeten, blanketter hit och dit och byråkratiskt strul. Samtliga av dem önskar att de hade ett jobb. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:23 | |
![]() | sympatiserar och lyckönskar. betänk gärna denna insiktsfulla passus från Iris Murdochs underbara "Under the Net": "I noticed with interest that none of them took me seriously as a male. I exuded an aroma which, although we got on so splendidly, in some way kept them off; perhaps some obscure instinct warned them that I was an intellectual." | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:24 | |
![]() | hahaha! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:24 | |
![]() | oeronbarn: Åhå, tack så mycket för den. Det värmer mig om hjärtat att få den fina textraden i min tråd. :) | |
| mrperfect | 2008-10-05 00:26 | |
![]() | Om jobbet är bra så flyttar jag till västsverige! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:27 | |
![]() | Linn: Jo förvisso, att inte ha ett jobb när man vill ha det är självklart inte att vara fri. Jag försökte bara trösta lite, ungefär som när man säger till ett barn som ramlat ner i en brunn att "det är ingen fara, där nere har du ju vatten i alla fall, det har inte jag här uppe!". | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:28 | |
![]() | En bättre tröst vore att donera en del av ditt kapitala överskott till trådskaparen som just blivit arbetslös. Ge mig bara dina fullständiga inloggningsuppgifter så ska jag se till att överföringen går smärtfritt, via Schweiz. | |
| mrperfect | 2008-10-05 00:28 | |
![]() | har förresten sökt jobb i Borås... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:29 | |
![]() | mrperfect, varför just Borås? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:30 | |
![]() | Men nu var det ju inte kapital han sökte, utan en fru. Annars hade jag förstås ställt upp. | |
| DennisPlz | 2008-10-05 00:30 | |
![]() | illi: Hjärntvättat av Zeitgeist 2? Det var inget nytt i den filmen. Allt du såg där har du sett eller hört innan, är jag *hyggligt* säker på. Dina latenta tidigare minnen vaknade bara ur sin slummer... | |