Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rispåse | 2008-10-05 16:06 | |
![]() | Jaa, jag kämpar på.... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:06 | |
![]() | Ett sidospår men jag måste ändå fråga... I vilken ålder börjar era barn spela tv-spel? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:10 | |
![]() | Sangria, dina blivande svärdöttrar kommer att vara tacksamma för evigt! Tänk om fler föräldrar kunde sätta lite krav på ungarna istället för att bara ge och ge utan att kräva något i gengäld. Då hade det skapats färre "monster".. | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:12 | |
![]() | Soapan, skönta att höra att man inte är ensam, haha... Det är jättebra med alla teorier men efter tre barn får jag väl säga att det gått så där. När man har heeeeelt annan uppfattning än sin man blir det inte bättre. Hans städfilosofi liknar Ylbjörns medan jag gillar ordning, trivs bäst då. Så jag städar...Han får tvätta bile och hugga ved. Barnen har flyttat och tro det eller ej, nu städar alla... | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:13 | |
![]() | Tror jag ska prova sopsäcken på min mans kringspridda ägodelar... | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:14 | |
![]() | Monster? Att råka lägga sina smutsiga kläder på fel ställe och monster... Jag måste ha läst fel sagor som barn för då var det tal om riktiga hemskingar som slukade barn och så. Jisses. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:14 | |
![]() | Monster? Att råka lägga sina smutsiga kläder på fel ställe och monster... Jag måste ha läst fel sagor som barn för då var det tal om riktiga hemskingar som slukade barn och så. Jisses. | |
| Sangria | 2008-10-05 16:52 | |
![]() | Självklart ställer jag krav på mina ungar-vemska annars lära dom? Dom har tex aldrig skolkat. Min sextonåring har inte börjat gå på fester ännu helt enkelt därför många av hans kompisar festar på bra dvs med alkohol och det vet mina ungar att jag inte vill att dom börjar med så han väljer helt enkelt att inte gå. Han har massor av kompisar och intressen men väljer bara bort festerna. Å andra sidan så ställer jag alltid upp för mina barn -dom kommer alltid först. Jag har aldrig missat ett möte eller att fixa fika eller matsäck,dom vet att jag ställer upp och skjutsar om dom ska någonstans och jag har aldrig missat en lucia eller en enda fotbollsmatch. Behöver dom något så får dom det. Dom vet att dom kommer först och jag får respekt tillbaka. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:57 | |
![]() | ojojojoj. Detta förvandlades plötsligt till "världens bästa mamma" tråden. Och jag förlorade big time som har glömt både det ena och det andra för mina kids. Dom får lov att ha kul också fastän dom inte har städat. Fastän vi har hund med. Bara en fråga Sangria, för du verkar ju ha örnkoll. Vad ska vi lära våra barn? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-10-05 16:59 | |
![]() | "Dom får lov att ha kul också fastän dom inte har städat. Fastän vi har hund med." Hahahaha =) | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:04 | |
![]() | budalv vad var kul med det där? | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:04 | |
![]() | hm.. | |
| Marie08 | 2008-10-05 17:05 | |
![]() | 6 år och städa? Njaee......kan du inte göra det tillsammans med ungen? Jag städade tillsammans med mina ungar när de var mindre.....och sakta men säkert blev det deras eget ansvar. Killarna är nu 15 och 13 och båda håller ordning....15åringen mer pedantisk än 13ingen men båda har det undanplockat och fint. Detta utan ngt speciellt tjat och de ggr det har varit skitigt har jag absolut inte straffat på ngt sätt med indragna pengar eller annat. Städar gör de flesta när de känner för det. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:12 | |
![]() | Marie08 <3 Exakt :D | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:14 | |
![]() | Ganska vanligt numera att trådar utmynnar i bästa mamma tävlingar. För åskådaren så är det rätt skoj. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:16 | |
![]() | Jag städar själv när jag känner för det.. när jag väl har gjort det är de fint.. 2 dagar senare ser de ut som en svinstia igen. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:16 | |
![]() | Ska endå renovera .. undrar bara när de blir hoppas jag håller bättre ordning på all jävla skit då. allt ligger ju på golvet nu :o | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:17 | |
![]() | Knappt jag eller mamma kommer fram utan att kliva på saker o ha sönder saker. :( . | |
| Sangria | 2008-10-05 17:24 | |
![]() | Har aldrig påstått att jag är "bästa mamma".Jag bara svarade på hur jag gör för att få mina ungar att städa vilket var frågan i tråden eller hur? Självklart har vi massor med diskussioner om olika saker och dagligt tjafs men när det gäller själva grunderna så är det på detta sätt det funkar hos oss. Just nu ligger gubben och sover, en sitter och spelar WOW och den andre är hos kompisar medans jag har bakat kaka och tvättat och spelat beta. Ingen direkt jämställdhet eller hur? Å andra sidan har min fjortonåring dömt fotboll i regnet hela förmiddagen och tjänat en femhundring medan jag har suttit under ett paraply och tittat på och igår lagade gubben middagen så det räcker tills idag också så jag kan "beta "på ett tag till. Jag är inte världens bästa mamma men jag är den bästa för mina barn. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:33 | |
![]() | sangria vilken gullig mamma du är :) | |