Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-10-09 15:45 | |
![]() | nej | |
| Gigi51 | 2008-10-10 09:49 | |
![]() | Jag längtar till första advent, att ta fram alla ljusstakar och stjärnor för att sätta dem i fönstren. Blir med en gång så ljust och trevligt. Sen längtar jag efter julen, att ta fram allt julpynt är för mig avkoppling. Några dagar före jul kommer också äldste sonen med sambo hem och vi gör julgodis. Sen kokar jag skinka och gör köttbullar och maken gör brunkål. Man skapar egna traditioner som gör att julen blir mysig och avkopplande istället för stressig. | |
| kartoffel | 2008-10-10 10:17 | |
![]() | Tips till alla julfanatiker!!!! Österbybruks julmarknad är denna helg. Den är tidig på året för att det första julstöket började enligt gamla traditioner 2:a helgen i Oktober. | |
| butterkaka | 2008-12-08 13:31 | |
![]() | 15 dar kvar till jul nu ..jag längtar! gillar julen :) | |
| Tess 08 | 2008-12-08 13:37 | |
![]() | Längtar också, men vi är mitt uppe i en viktig del! Vi har tänt två ljus, dricker glögg och äter pepparkakor och lussebulls. Pepparkakshuset är fixat, ljus lite varstans och fina julgardiner! Dags att slå in paket, och RIMMA (viktigt) på flertalet juleklappar. | |
| Piaree | 2008-12-08 13:39 | |
![]() | Inte ett dugg. Efter lucia vill jag ha lugn & ro. | |
| frippefrappe | 2008-12-08 13:41 | |
![]() | ja | |
| bitteberg | 2008-12-08 14:51 | |
![]() | jag längtar efter julen...för mej är det en rolig tid, umgås ,läsa/skriva rim på dom få paketen vi har. äta gott, glögglukten...höra barnens förväntningar ...julgransdoft, mm då mår jag gott, men sen efter alla julhelger då ska ljuset in,dåbörjar jag fundera ut vilka blommor jag ska dra upp inne, åååh det är härligt att veta att efter den mörka julen kommer den härliga ljusa årstiden sakta... | |
| Doris64 | 2008-12-08 15:36 | |
![]() | hur stressig tiden innan jul och under julen är beror ju helt på hur man har lagt upp allt. Jag lagar den mesta av maten till jul själv och jag börjar i god tid innan (en frys är A och O )Sen är det ju en del av maten som inte kan göras förrän dagarna innan men är allt det andra gjort så är ju ett par rätter inte nåt att tjafsa om. Till saken hör ju att vi är hemma hela julen fram till annandagen då vi åker till mina föräldrar. Så för mig är julen bara skön och jag borjar att längta till den redan i mitten av oktober. jag älskar att pynta och göra det juligt omkring mig. | |
| Tess 08 | 2008-12-08 18:01 | |
![]() | Tycker som Doris! Det är ju egentligen upp till var och en vad man vill att julen ska innebära... Vill man ha en massa grejs, mat och paket blir det mer stressigt än om man rationaliserar bort en del och bara gör det man vill! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:03 | |
![]() | Fan. Vet ni vad, det är jul snart. Någon kunde ju påmint mig :P | |
| Tess 08 | 2008-12-08 18:04 | |
![]() | Jag tänkte göra det, Trashone, men jag är ju så rädd för dig... vågade faktiskt inte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:05 | |
![]() | För mjukismig? men... Jag skall nu rensa rastgården, med hjälp av ficklampa. Var är snööön! | |
| slånbär | 2010-11-21 15:49 | |
![]() | Dags att lyfta nån av jultrådarna nu. Jag är ett riktigt julfreak och alskar att pynta och förbereda. Jag är igång med planeringen redan i slutet av oktober och handlar och förbereder under november så det inte ska bli så stressigt i december utan man får tid till att njuta och ta det lugnt. Jag har satt upp alla ljusslingor i trädgården i helgen och det blir ju några stycken kan man säga. Lördagen före första advent tar jag fram alla saker och stryker julgardinger och dukar och sätter upp alla stjärnor och julkrukor och annat pynt. Tomtarna får vänta tills två veckor före jul innan dom kommer fram. På första advent tänder jag all julbelysning inte före. Då går väl elförbrukningen upp i topp antar jag. Planerar för fullt för julmiddagen och ska börja göra godis ,senap, sillinläggningar och allt annan som går att förbereda. Det tråkigaste är att jag inte kan ha några julblommor pga av min allergiske sambo så jag får ha sidenblommor och plastgran men det är ju bara att gilla läget och det går att hitta riktigt fina konstgjorda blommor nuförtiden. Som sagt - den här tiden är härlig tycker jag. Hur gör ni? | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-21 15:52 | |
![]() | hurra en tråd som innefattar allt från julklappar till julbord :D :D :D | |
| betlehem | 2010-11-21 15:54 | |
![]() | jul jul strålande jul, äntligen nåt kul | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-21 15:54 | |
![]() | Kollar efter julinredning men typ allt är ju rött.. Passar inte min lgh.. Har köpt rosa julstjärnor iaf höhö | |
| Tommy 1979 | 2010-11-21 15:59 | |
![]() | Usch, själv hatar jag juleländet. Har inte firat den på åtminstone tio år. Fast jag jobbar i och för sig inom handeln så jag har jul ifrån oktober/november, det kanske är därför? :-) | |
| slånbär | 2010-11-21 16:07 | |
![]() | Gillar man vit inredning så finns det ju jättemycket fint till jul. Det är bara att söka på tex vit inredning eller lantlig inredning så kommer det länkar till nätbutiker som säljer massa fina grejer. Tex www.fridasgard.se/ eller ofeliashusblogg.blog...el bur.html | |
| Pocaloca | 2010-11-21 16:10 | |
![]() | Jag älskar julen! =) | |