Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 373

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ogion2008-10-19 00:05
Antal inlägg: 20

sverige är endå ett härligt land.... man kan bli dömd utan bevis( tito)
några avundsjuka artister som han förmodligen vart rätt vass vid passar på att ge igen en sådär 10 år senare, med att "komma ihåg" saker... att karlen kanske är en skitstövel hör inte hit, det är inte brottsligt att bete sig svinigt, ska man dömmas ska det finnas bevis. inte berättelser av förorättade folk.

DennisPlz2008-10-19 02:36
Antal inlägg: 4031

ogion: Din kvinnosyn hör inte hemma i ett rättskaffens samhälle.

le-lou2008-10-19 11:02
Antal inlägg: 17501

läste protokollet nu, jag får rysningar :/

belugavis - Ej medlem längre2008-10-19 11:22
Antal inlägg: 1600

klobba2 Angående ditt vad är en tjej som slår en kille "karlmisshandlare" Jag tyckte det var intressant. För det ord man har faktiskt på misshandel av kvinnor ofta är "kvinnofridskränkning" När jag hör det ordet tänker jag ungefär på en tjej på semester som ligger i en hängmatta, sen kommer en mygga i hennes ansikte och stör friden. Hennes frid äro kränkt...
Kränk inte den heliga kvinnofriden. Ett sätt att distansera sig från konkret tortyr och misshandel det handlar om...Det tycker jag ordvalet står för. Ja det finns tjejer som slår sina killar och det handlar om negativ självbild, svartsjuka och jobbig uppväxt. Jag har varit med och hjälpt en sån kille. Känner faktiskt 2.
Därför ska du vara glad att just jag jobbar på kvinnojour ibland. Fast jag jobbar inte för tjejernas skull utan för barnen som bor där för de får så vridna perspektiv pga föräldrarna
Kvinnomisshandel som är kulturrelaterad, som en del av det människor tolkat in i att de har rätt i ang religion mm är inte självhat-relaterad eller självbildsrelaterad utan den bärs upp av kulturen. Därför skiljs de ofta åt. Svenska män som dödar sina tjejer dödar ofta sig själva efteråt (självbild-självhat)
Kulturrelaterad misshandel, sån som stöds i kulturen, där ser man sällan män som dödar sig själva efter att ha dödat sin tjej. Finns statistiskt belägg för det, apropå en del som uttryckt att inte svenskar slår sina tjejer. Det är bara fördomar. Båda slår, men av olika orsaker

belugavis - Ej medlem längre2008-10-19 11:24

Så att kvinnomisshandel beror på saker som den patriarkala strukturen och sånt skitsnack är skitsnack. Därför har Eva Lundgren fel och hon förenklar och förstör.

krill_master - Ej medlem längre2008-10-19 12:04
Antal inlägg: 1576

den där tito vet i tusan .............. han har jag inte mycke till övers för, aldrig haft. vet inte ens varför mer än en magkänsla.

däremot har jag en liten sak att säga om papadee, jag tycker inte man helt ska utesluta hans frus utsago och dömma killen på förhand. jag har om än för länge sedan träffat på dem vid ett par olika tillfällen och faktum är att hon i perioder till synes inte mår bra eller är i hundra balans som jag uppfattade det. så vad som egentligen hänt där tycker jag man ska vara försiktig med att sätta stämpel på och sprida vidare. har han inte gjort sig skyldig till vad pressen skriver så är det en fruktansvärd situation för dem och honom.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-19 12:09
Antal inlägg: 4279

Men å andra sidan, har han misshandlat henne genom åren kanske det kan vara en anledning till att hon onte verkat må så bra och upplevts vara "ur balans"? Det där med att "känna" att ngn är skyldig eller ej är jag jäkligt skeptisk mot, av egna erfarenheter vet jag att folk ofta, ofta tar fel.

Hur som helst, ingen ska dömas på förhand, det håller jag med om. Varken i pressen eller någon annanstans.

belugavis - Ej medlem längre2008-10-19 12:22

krill_master håller helt med. Har läst hennes blogg och "ätstörningar" har kommit innan, samt tomheten i jobbet att vara ett skal som inte har ngt att säga till om, samtisigt som hon verkar bry sig om hur andra har det i världen på ett riktigt och äkta sätt. Ätstörningar är ett otroligt självhat som leder till självmordstankar.
Oavsett om han misshandlat henne eller inte, men jag tror på henne om att hon upplever att det finns en tomhet i det hon jobbar med och att hon haft ätstörningar. Förrestenär hon så otroligt snygg, stackars henne när hon blir äldre om hon inte hittar ngt annat att fokusera på.

xxxtanya2008-10-19 16:06
Antal inlägg: 8

Män med kontrollbehov völjer naturligtvis inte en stark, självständig kvinna. Papa dee hade fått den makt han nu har om inte Andrea hade varit skör och sårbar. Det är klassiskt, oxå att hon lägger skulden oå sig själv och skyddar honom. Kvinnomisshandlare och den misshandlande är beroende av varandra för att det ska kunna fortgå.

Men, Andrea var inte alls så ostabil då de träffades, det har förvärrats, vilket naturligtvis ofta sker.

xxxtanya2008-10-19 16:06
Antal inlägg: 8

rättelse: Papa dee hade INTE fått...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?