Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 363 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-18 14:58 | |
![]() | Alla politiktrådar påminner mig om vilken ideologikris jag har :S | |
| caterine | 2008-10-18 15:00 | |
![]() | Det är synd om inte den nuvarande regeringen får sitta några perioder och visa vad den kan. Men lågkonjunkturen gör väl att folk kommer att rösta rött bara för att det är sämre tider.Då blir det samma visa som sossarna har dragit i alla år "att vi har måst städa efter den borgerliga regeringen". Hoppas att det blir högkonjunktur innan valet. Mona S är väl en katastof i sig, men vem har sossarna i stället? | |
| Minta | 2008-10-18 15:09 | |
![]() | Finns inte så mycket ideologier mer verkar det som. | |
| Miss_jk | 2008-10-18 15:09 | |
![]() | Jag flyttar utomlands. | |
| Margana | 2008-10-18 16:01 | |
![]() | Vet inte vad som är sämst, nuvarande regeringen eller Mona Sahlin...jag lider av politikerförakt och röstade inte sist för jag trodde inte det kunde bli sämre. Men ack så jag bedrog mig, har precis gått ur facket pga Reinfeldt och gänget så nästa gång ska jag rösta, var så lugn för det. | |
| Xpose - Ej medlem längre | 2008-10-18 17:16 | |
![]() | "Då flyr jag landet" - Gud så fåniga uttalande, lika dåraktiga som soffliggarnas klagande. Jag tycker att de blå har bra synpunkter, men även de röda. Att per automatik synonymt koppla bidrag med de röda är inte helt rätt. Visst - de står för en "folkets" politik eftersom det mynnar ut från tiden då proletariatet grundades, men tanken var, och fortfarande är, att det ska finnas en minsta jämlik grund för att kunna leva ett drägligt liv. Det inbegriper vård, arbete, genus, sjukvård osv. Jag tycker dock att det är helt OK att man ska kunna köpa sig tjänster om man vill, likaså tror jag på fri företagsamhet och att utjämna vissa monopol till fördel för privatisering, men det ska inte i slutändan resultera i dåliga varor (ex privata sjukhem som inte fungerar pga av för få personal) bara för att företaget gav det lägsta budet - det måste finnas en minimigräns för hur litet, eller mycket, det ska ingå utan att verksamheten, hälsan eller vården blir lidande för de som behöver dem. Sedan - det här med valfrihet är en enda stor myt. De finns människor som måste välja mellan "pest och kolera" och inte mellan "standard och lyx" - är dessa sämre människor? Vad krävs för att få åtnjuta respektabilitet som autonom människa i de fall denna måste göra avkall på ex tandläkarbehandlingar för att ha mat på bordet eller att köpa en ny bil för att den gamla är tre år gammal? Låt mig få ge en konkret exempel IRL: Jag har en kollega (mkt högutbildad akademiker) med ett arbete som är välavlönat. Denne trivs på arbetet och är omtyckt i alla läger. Utanför arbetet finns ett starkt partiengagemang för de blå. Men lyckan varade inte i all evighet - det hände en olycka med stora skador och förluster. Plötsligt var de inte längre en "hel" familj, någon förlorades i olyckan. Min kollega blev svårt skadad och dennes äkta hälft hamnade i djup depression då det länge var på håret att hon skulle bli ensam kvar. Turligt nog tillfrisknade min vän så pass att denne kunde överleva. Då började nästa karusell. In i vården (som enligt honom var bra) - problematiken var att han inte längre kunde arbeta kvar på sin arbetsplats. Trots rehabilitering fick han gå (inte produktiv längre) men med avgångsvederlag. Plötsligt stod han utanför arbetsmarknaden - i flera år. Då han fru också blev sjukskriven pga av det psykiska trauma olyckan innebar (bl a förlusten av deras barn) fick de sälja sitt hus och flytta till en lägenhet. Men min vän höll humöret uppe, han var tacksam för att få vara vid liv, vad spelade det då för roll om de var tvungna att flytta. Hans fru hade svårt att komma ur förlusten av barnet (de hade förlorat ett barn sent i graviditeten tidigare av andra orsaker). Hon sökte hjälp gång på gång men blev bara matad med tabletter. När de hade gått 4 3/4 år fick han äntligen komma på en arbetsintervju men sa sen att det var det värsta han varit med om. Eftersom han hade varit borta så länge från arbetsmarknaden var de egentligen inte intresserade av att anställa honom, de ville bara träffa honom tack vare hans gedigna utbildning och gedigna vitsord för att de var nyfikna på hur det kunde komma sig att han var arbetslös!!! Ja, det är dagens sanning. Det här hände för mer än 10 år sedan och han kämpar fortfarande för att kunna få ett arbete (arbetade på en telemarketing gjorde han ett tag innan de la ned verksamheten). Han har fått bidrag, både en och två gånger eftersom deras ekonomi rasade under denna resa. Men det var inte det värsta sa han utan det var att upptäcka det förakt som finns mot människor som inte är "produktiva", mest skakad blev han av att höra några "vänner" skoja om hans situation, för underförstått så var det inget skämt. Idag är han inte blå - han är röd. Som han själv säger: Man ska ha ett mycket solitt nätverk och solid ekonomi för att klara sig i ett blått Sverige, jag trodde att jag hade det, men det var tvunget att råka ut för en olycka för att inse motsatsen. Jag fasar för Sveriges framtid... | |
| Mopedstöld - Ej medlem längre | 2008-10-18 17:31 | |
![]() | När länens gränser börjar patrulleras av idoga bypatrioter som inte drar sig för att skjuta skarpt mot personer i en bil som dom omöjligt känner igen - då jävlar börjar vi närma oss den Somaliapolitik som jag tycker ska råda i vårat land. Klan efter klan hävdar sitt maktövertagande, en brinnande bilkö blir lika vanligt som skit i hundlatriner. Fram med kaos. | |
| smörbit | 2008-10-18 20:51 | |
![]() | Hej på er igen! Jag är glad att jag lever i sverige. ett frit land utan att det finns massa soldater utan för min dörr. Vi är rädda för framtiden. hallå vilka är vi ...de som har kapital lever sunt men de som jobbar och får lön för nästan hela månaden de är massor.. jag lever sunt...Har lågiska värderingar på samhället... | |
| SämstpåBeta | 2008-10-18 23:48 | |
![]() | Jag är inte röd men jag är helt övertygad om att MS blir vår nästa förlamande ledare! | |