Spelrum
Giraffen36
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-10-16 10:02
Antal inlägg: 18678

Alla är vi egoister, vad har det med saken att göra.

Bergarn12008-10-16 10:02
Antal inlägg: 726

le-lou: Den liknelsen funkar inte. Äter du så äter du, oavsett om det är 10 eller 70 sushibitar. Njaaaaa..

Jag tycker att det är roligt att det finns freaks, annars skulle det vara svårare att känna sig normal själv.
Och ja, normal är relativt och subjektivt, jag skulle se detdär som sjukt onormalt. Men så länge hon betalar sin egen sjukvård så får hon väll göra som hon vill.
Tror dock hon skulle behöva lobotomeras eller nått. :P

trashone - Ej medlem längre2008-10-16 10:06

Hon är inte den enda, när jag blir kung kommer det bli lobotomifest.

SaraAras2008-10-16 10:07
Antal inlägg: 222

Hur kan hennes pojkvän säga att han älskar henne? Han hjälper henne att ta livet av sig... Sjukt. Vad skulle folk säga om nån hjälpte en annan till att svälta sig själv, typ att en pojkvän hjälper sin tjej med anorexia att svälta sig?

Blamse tlött2008-10-16 11:37
Antal inlägg: 201

Trashonan< visste väl att du skulle komma med nått..Men mitt svar lyder som följer: Egoistiskt till den del att hon långsamt håller på att ta sitt liv...Tycker det helt klart har med saken att göra!

Zappast - Ej medlem längre2008-10-16 11:55
Antal inlägg: 348

Bergarn1: "Men så länge hon betalar sin egen sjukvård så får hon väll göra som hon vill." - Varför skulle hon betala mer för sin sjukvård än någon annan? Jag skulle dock vilja se att de tvingade på henne en utredning angående hennes mentala hälsa i kombination med kommande behandling för de åkommor som kommer med den vikten hon har.

Caligatia2008-10-16 13:15
Antal inlägg: 2187

Angående just det där med hennes pojkvän. Jag fick lite känslan av att han var en "feeder".

ylleylle752008-10-16 13:29
Antal inlägg: 62

Caligatia.. Han ÄR en feeder.....

Tyckte det hela var tragiskt - såg programmet igår.
hakan trilla ner faktsikt. Jag dras själv med övervikt - och trivs inte. Gör nått åt det dock.
Hon såg verkligen INTE lycklig ut men det är min uppfattning.

blue_moon2008-10-16 14:27
Antal inlägg: 9713

Hennes kropp är ett livstidsfängelse, enligt min uppfattning. Hon kommer snart inte att kunna röra sig och måste avstå från allt livets goda - utom att äta, äta, äta. Hon kommer att bli som de valossliknande människorna i rymdskeppet Axiom i bioaktuella filmen WALL-E. Men hon har kanske råd med den högteknologiska utrustning plus personlig assistent som krävs för att serva henne dygnets alla timmar?

trashone - Ej medlem längre2008-10-16 14:32

Blamse: Ja? Vari är felet att ta livet av sig? Nu verkar hon inte vara suicidal dock varför jag inte riktigt förstår vadan självmordsnacket kommer ifrån.

Trapt2008-10-16 14:49
Antal inlägg: 17

jag tycker att det är hemskt det hon sysslar med den där kvinnan.. och jävligt elakt mot barnen.. Tids nog kommer hon dö, då står hennes barn där utan en mamma pga att hon varit självisk i sitt beslut..

Dessutom blev jag arg när hennes 12 åriga son fick ta hand om lilltjejen så mycket, OCH ta hand om mamman till viss del.. Det är inte en 12 årings uppgift att vara som nåt slags tjänstefolk.. Skaffar man sig ungar så får man banne mig se till att ta hand om dom och inte lämpa över dom på sina andra barn eller andra människor bara för att man är för fet för att greja det på egen hand.. För det är ju faktiskt där problemet ligger..

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-16 15:10
Antal inlägg: 7605

Jag har inte sett programmet men är det så att hon inte tar hand om barnen bra, utan de är olyckliga, då kan jag ju faktiskt förstå era funderingar på omhändertagande av dem.
Att hon skulle dö långt innan t ex en rökare eller någon ansvarslös strulnisse är väl inte säkert men kan hon inte ta hand om sina barn p g a sitt matmissbruk, så är hon ju inte bättre än någon anann misbrukare.

Mysteriet - Ej medlem längre2008-10-16 15:29
Antal inlägg: 132

Here we go again with the children.
Världens mest uttjatade argument.

Amöban2008-10-16 15:30
Antal inlägg: 116

Kan man säga att hon lider av megarexi? Eller är det en term enbart inom bodybuildning, att man inte bara vill gå upp utan även forma sin kropp med muskler? Blir inte riktigt klok på det här, vill sätta ett namn på hennes beteende.

hotcold2008-10-16 15:31
Antal inlägg: 316

Elefantsjukan?

Mysteriet - Ej medlem längre2008-10-16 15:35

Det här handlar ju om en fetisch, vilket anorexi inte är.
Så det går inte att jämföra det två.

Amöban2008-10-16 15:38
Antal inlägg: 116

Inte? Jag är inte så insatt i ämnet, men min bild är att den ena vill bli så smal som möjligt, den andra så tjock som möjligt - samma sak, fast tvärtom. :)

Mysteriet - Ej medlem längre2008-10-16 15:39

Jo, men skillnaden är att anorexi är en sjukdom.
Det är inte det här.
En fetisch är sexuellt laddad.
Jag har väldigt svårt att se att anorektiker blir kåta av att svälta sig.

Lindalainen2008-10-16 15:40
Antal inlägg: 651

jag såg det där igår.
jag tror att det spårade ur ganska tidigt. att hon var stor när hon var ung och att hon, istället för att försöka gå ner i vikt, försökte vända det till ngt positivt. eftersom hon verkade ju inte riktigt trivas med sig själv.
så innerst inne vill hon säkert inte se ut sådär, men man måste göra det bästa av situationen.

_yes_2008-10-16 15:45
Antal inlägg: 22

Misshandlar sin kropp?
Kanske det, men anorektiker tycker folk synd om, överviktiga mobbar dem.. Does that make any sence to you?
Låt henne se ut som hon vill, jag tycker att det är misshandel att pinna ner sig för vårt ideals skull!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?