Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 363

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mberg - Ej medlem längre2008-10-18 11:24
Antal inlägg: 18

De e llugnt.. min kompis körde på en ren för någon dag sen.. Den dog^^

nystan12008-10-18 11:25
Antal inlägg: 3414

lassejohan: Det måste kännas fruktansvärt! =(

ANDERStG2008-10-18 11:29
Antal inlägg: 7560

"Den dog^^"

^^
I
\_/

För det är väl vad ^^ betyder?

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-18 11:30
Antal inlägg: 4279

Oavsett hur litet djuret man kör på är det jobbigt och sorgligt. Ibland är det ingens "fel" - olyckor händer ibland. Känner med dig lassejohan, men tycker du gör helt rätt med lappen. Jag har haft och har många husdjur bl.a. katter. Skulle någon bli påkörd skulle jag verkligen uppskatta att veta om det, och vetskapen om att den som körde på min katt brytt sig tillräckligt för att lägga katten åt sidan och satt upp en lapp skulle göra det lite mindre svårt.

trashone - Ej medlem längre2008-10-18 11:37
Antal inlägg: 18678

BiNo: Det är du som resonerar fel, jag hoppar du aldrig kör bil för sådana som dig i trafiken är det som höjer olycksprocenten.

lenfre - Ej medlem längre2008-10-18 14:31
Antal inlägg: 19

Jag sympatiserar helt med dig! Jag korde pa en fasan for ett par veckor sedan. Det var fyra fasaner som sprang utmed vagkanten. Jag korde sakta men helt plotsligt bestammer sig en fasan for att gora 90-grader vanster om och "duns" sa var livet over for den fasanen. Jag kunde ju ingenting gora men det var hemskt! Sag i backspegeln hur den stapplade nagra steg och sedan "rida". Backade tillbaka for att kontrollera att den verkligen var dod, och det var den, tack och lov. Hade varit annu varre att behova ha ihjal den "manuellt". Nu har det gatt ett par veckor och chocken och det daliga samvetet har lagt sig. Tiden laker alla sar :)

ANDERStG2008-10-18 14:36

Med en fasan kunde man ju minska skadan genom att ta hem och sätta i kylen.

ANDERStG2008-10-18 14:36

Frysen menar jag, plockad och rensad.

HardRockCafe2008-10-18 18:05
Antal inlägg: 26

Den gången jag körde på en katt så fanns inte en chans att ens bromsa.
katten kom som en skållad råtta och sprang under bilen så jag tog den med bakhjulen.

I Sveriges Rikes Lagbok står det att man ska inte bromsa för djur mindre än en tamgris så ställer man till en olycka pga av ett mindre djur en en tamgris så blir du då skyldig.

Tamgris ?

lassejohan2008-10-18 18:43
Antal inlägg: 27

Nä, så stor var den inte :/
Men man önskar att reflexerna hade varit bättre, typ stålmannens, för då hade jag både bromsat och väjt. Oavsett vad lagboken säger. Det är förstå gången i mitt liv jag har dödat en levande varelse...Sjukt jobbigt, faktiskt.

lassejohan2008-10-18 18:47
Antal inlägg: 27

Min egen katt försvann under mystiska förhållanden för ungefär ett år sen. Jag letade och letade. Gick längs med vägen utanför huset och jamade, för han brukar svara på det. Men jag har inte sett honom igen. Troligtvis blev han också överkörd. Jobbigt det där med om katten ska vara innekatt eller utekatt. En innekatt blir ju berövad sin frihet att vara katt tycker jag. Samtidigt så kan en utekatt bli berövad på livet :/

Margana2008-10-18 19:12
Antal inlägg: 826

Sånt där är otäckt men faktum är att katter som bor vid stora vägar lär sig att vara försiktig...har hört att det tar ca 3 år

Det var många som hade katt där och de flesta var äldre katter.

CHL2008-10-18 19:35
Antal inlägg: 1212

usch... låter fruktansvärt.

Jag har aldrig kört på nåt djur.

Trodde dock jag körde över en katt för ett par år sen.
Kom med våran amerikanare vi hade då, körde som en stolle ska *skäms*
Såg katten, bromsade för allt jag kunde, det small till!

Blev skräckslagen.. sprang ur bilen och letade febrilt.
Ingen katt... bara bromsspår.

Det visade sig senare att smällen jag hörde var en håla i vägen och att katten levde :) Kollade med dom som hade katten.

Men kan tänka mig hur det känns :(

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?