Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 423 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2008-10-31 14:54 | |
![]() | Eftersom det idag råder sådan hysterisk kroppsfixering - framför allt på kvinnokroppen - och MÅNGA, framför allt yngre tjejer/kvinnor, verkligen inte kan släppa fokus från att de inte ser ut som i alla mediabilder de/vi blir matade med, (vare sig vi vill eller inte), så ÄR det idag ett stort problem för väldigt många med hur kroppens yta ser ut. Och det är så jävla sorgligt rent ut sagt. Som jag ser det. Är GLAD över att jag åtminstone slipper vara ung idag för sanningen är den att när jag var tonåring (slutet av 70 början av 80-talet) så pratade vi INTE om kroppens utseende på samma sätt. Helt sant! Den enda gången jag hörde någon tjej klaga över sin kropp var om hon var så smal att hon därför på ytan såg ut att utvecklas långsammare/mindre. Men fortfarande var det inget vi allmänt alls lade fokus på - hur fan vi såg ut. Tycker personligen att hela den utveckling som blivit (och det snabbt!)med plastkirurgikorrigering av helt "naturliga/vanliga" kvinnokroppar är helt vansinnig. Oftast går inte smal kropp/stora bröst ihop rent fysiskt, eftersom bröst som sagt består nästan uteslutande av fett. Blir förbannad på att vi alla låtit det gå så här långt - att vi tycker att det är helt naturligt och fullt normalt att gå och operera om kroppen om den inte är till belåtenhet. Ju fler som korrigerar ju färre blir det kvar som kan stå emot, en ond cirkel fylld av självfokusering på något så egentligt ynkligt som en yta av det intressanta innehållet. Sjukt! Och vi som föräldrar överför dessutom vår syn på kroppen till våra döttrar/barn. Många undersökningar visar ju att rena barn, mest flickor, använder massa energi åt att bara må dåligt över hur de ser ut, känner sig överviktiga etc etc. Ska det vara så?!? :-O Menar INTE med detta inlägg att klandra enskilda personer som låtit korrigera sig - det är inte poängen alls - utan jag klandrar hela systemet, media och oss alla som bara låter det fortlöpa och bara rycker på axlarna. Att kvinnor idag använder så stor tid/energi till att fundera på/försöka ändra på/må skit över sin yta är ett nederlag för mänskligheten. Som jag ser det. Och att den trenden också mer och mer övergår till att gälla pojkar/män gör inte saken bättre, tvärtom. :-/ Loppu. | |
| Raggsocka_ | 2008-10-31 14:54 | |
![]() | Sug på den lite du. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-31 14:55 | |
![]() | Trashone, den sortens njutning som involverar brösten brukar för min del normalt kräva en man närvarande. Inga detaljer om hur du löser den saken ensam, tack. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-31 14:56 | |
![]() | *asg* Nej, jag skall fokusera lite på my boobs och lämna dig här grämandes över dina. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-31 14:57 | |
![]() | sylvia: Tja och därför utgår du från att alla måste ha man till det? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-31 14:58 | |
![]() | "Grämandes"? Vad fick dig att välja de orden? Förmodligen det faktum att du vet att jag är nöjd med precis allt jag har. | |
| micro113 | 2008-10-31 14:59 | |
![]() | Sylvia Jag menar att tjejer uppfattas som bröstfixerade för att de vill tala om sina bröst -- när de kanske gör det för att det är en kroppsdel de tycker om och är stolt över. Jag undrar också, tror du inte lesbiska kvinnor uppskatta bröst, och den källa till njutning de kan ge. Mina bröst är erogena zoner -- oavsett vad killar tycker eller inte tycker om dem. Jag har inte värdeladdat dem -- utan tycker helt enkelt beröringen är skön. Jag har också andra erogena zoner, på mindre klassiska ställen, som absolut inte kan påstås vara erogena för att killar förväntar sig det. Mina är alltså inga fettpåsar -- de fyller en stor funktion för mig -- och jag har inga problem att prata vare sig om eller till dem :)) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-31 14:59 | |
![]() | det var till raggsockan, sylvia ja nästan allt kretsar runt dig, dock inte det inlägget. | |
| micro113 | 2008-10-31 15:00 | |
![]() | Sylvia För min del krävs ingen man -- någonstans -- även om det är trevligt med att ha en tillgänglig. | |
| DennisPlz | 2008-10-31 15:00 | |
![]() | Det drar ihop sig till catfight/tuttkrig så här i allahelgonatider... | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-31 15:01 | |
![]() | Haha Dennis :P | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-10-31 15:02 | |
![]() | Varför pratar så få om sina rumpor här i forumet? Det gör de ju hela tiden i amerikansk kvalitets-tv. | |
| Trox | 2008-10-31 15:03 | |
![]() | splar storlek någon roll?!?, en kille som träffar en tjej ser oftast på brösten till att börja med, Men enligt min mening beror det på om tjejen har bra personlighet, om hon har det så glömmer man ju brösten. Jag kan också tycka att små bröst är mycket snyggare än stora beroende på hur tjejen vill utråla dom. En som skryter och mallar blir man bara less på, medan en som gör det hela till en gåta gör att man vill utforska mer, BRÖST är bara en del av tusen på en underbar tjej | |
| micro113 | 2008-10-31 15:03 | |
![]() | Det är så himla svårt att se sin egen rumpa | |
| pico2004 | 2008-10-31 15:04 | |
![]() | vad fan är tuttkrig? alltså, jag får skumma bilder i mitt huvud... catfight hade jag gärna varit på men då med hanskar och tandskydd :) | |
| micro113 | 2008-10-31 15:04 | |
![]() | Trox Jag har nog aldrig varit ihop med en kille som började med att spana in mina bröst..... | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-31 15:05 | |
![]() | Budalv: Är du en Ricki Lake eller en Jerry Springer ;P | |
| Raggsocka_ | 2008-10-31 15:05 | |
![]() | Saken är den att brösten var inte till för att vuxna män eller kvinnor ska ligga och snutta på dom. Tror inte att dom låg och gulla med brösten på stenåldern, de va enbart för att ge näring åt dom små. (där av fettpåsar) Sen att de har utvecklats till va de är idag är ju en annan sak. Micro njut du av dina bröst. :) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-31 15:06 | |
![]() | micro113: Det tror du bara. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-10-31 15:06 | |
![]() | Zappast: Jag är en Tyra Banks!!! | |