Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 444 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gilena | 2008-11-04 18:06 | |
![]() | Dax att utöva lite lokalpatriotism: Välkomna till Varberg och njut av salta vindar och Sveriges kanske bästa wind- och kitesurfingvatten! Vill man inte surfa erbjuder vår stad härligt salta bad från såväl sandstränder som klipphällar. Vi håller oss inte med slott här, utan har gått steget längre och har en maffig fästning. På densamma kan man även beskåda ett gammalt rikskänt skelett från en stackars sate som gjort sig känd som Bockstensmannen. Nånång på 1300-talet han blev bragd om livet, och sedan ordentligt nedmölad i en mosse medelst en påle genom kroppen, så att han inte skulle gå igen. Föga anade hans banemän den fortsatta historien, då mossen konserverade både hår och kläder, som alltså är intakt än idag. Numera spenderar han tiden liggandes väldigt död i en glasmonter på fästningen. Ganska scary... Om man tröttnar på kultur eller det skulle råka regna kan man åka till Mammons Tempel Gekås i Ullared och shoppa loss! Inget för nervsvaga kan lovas... Visste ni att Sveriges mest trafikerade övergångsställe ligger mitt i Hallands inland i ett litet samhälle i skogen! Här säger det "cashing!" hela tiden i ett rasande tempo! På vägen hem passar man på att åka igenom trolska bokskogar. Tycker man att Varberg är för litet, så har vi nära till både Göteborg, Malmö, Halmstad och Helsingborg. Danmark och Köpenhamn ligger också inom räckhåll! På sommaren myser man av småstadskänslan med stort nöjesutbud, då Varberg är en av landets främsta turistorter. Här finns många evenmang den delen av året! Nåja, såhär års sitter vi mest inomhus och dumsurfar tror jag, fikar hos varann och myser inomhus - det är inte sååååå mysigt utomhus emellanåt på höst och vinter, när det regnar på tvären och blåser rakt igenom ben och märg. Fast det är iofs vackert med vindrufs i håret och det ska visst vara stärkande med salta vindar! :-) | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:08 | |
![]() | Tess 08: japp | |
| annaanderss | 2008-11-04 18:09 | |
![]() | Visby är enligt mig den vackraste staden. Jag har iofs bara varit där på sommaren men vad det är vackert där då! Du har havet, gränderna, gamla vackra hus, botaniska trädgården, solnedgångarna och uteställen att äta och dricka gott på. | |
| SÖDERTÄLJESK - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:11 | |
![]() | seda finns de ju dessa orter som är vackra säsongsvis. Var i Gränna i somras och vad vackert det ligger vid Vättern! Men det måste vara ganska öde där på hösten, vintern. Likaså är det ju med en rad andra orter som Visby, Nynäshamn, Nyköping, Västervik, Strömstad osv osv. Men den vackraste ort jag någonsin varit i måste nog vara Röros i Norge och där var jag på hösten! | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:11 | |
![]() | Gilena, har du det där som yrke? shit har varit i varberg en gång i mitt liv och fick en himla lust att åka dit igen när jag läste din text.. "suck" | |
| Margana | 2008-11-04 18:12 | |
![]() | Har nyligen varit i Göteborg för första gången på 20 år, Stockholm besöker jag några gånger per år. Måste säga att Gbg är mycket vackrare än Stockholm, åtminstone i innerstan. Det är inte lika trångt och Sthm känns så sunkigt, så 60-70-tal. Det var mycket renare på gatorna och fräschare över huvudtaget i Gbg och så är folk mycket trevligare där. Och till det där med att blåsa, det gör det både i Sthlm och i Gbg, så det så och dessa städer kommer inte ens på min tio i topplista över favvostäder. Ville bara säga rent allmänt vad jag ansåg Sthlm kontra Gbg. Nä nån riktigt vacker stad...hmmm låt mig se Kalmar var vackert. =) | |
| le-lou | 2008-11-04 18:13 | |
![]() | Malmö är jättemys, Stockholm är otroligt vackert - vilken sanslöst fin huvudstad vi har! Göteborg är väl med handen på hjärtat...inte fint direkt? Då tycker jag alla mindre städer längst västkusten är mycket finare, men Gbg är mest rörigt tycker jag. (och jag är från gbg). En väldigt fin stad är annars Nora. Liten och supersöt! Sen är väl Lidköping ok också.. fint men dött på vintern. | |
| krutmarie | 2008-11-04 18:14 | |
![]() | Det är väl så att jag står till höger i rulltrappan för att alla som har bråttom ska kunna springa om mig, men det kanske är FEL sida, har aldrig tänkt på det. Vid grön gubbe håller jag mig också åt höger, det kanske inte heller är rätt? Äsch, va f-n vet jag, bonde känner man sig som iaf. Ibland tror jag nästan (säkert ren inbillning?) att någon säger till en annan: "kolla där är en från landet" det får dom väl göra då. Har i alla år tyckt att det är skönt att vända hemåt och få vara en avstressad "lantis". :-) | |
| ShikamaruN | 2008-11-04 18:15 | |
![]() | Det e la självklart! Göteborg! Goa gubbar och gött mos finns bara i Götet. | |
| Tess 08 | 2008-11-04 18:17 | |
![]() | krutmarie :*fniss* | |
| Gilena | 2008-11-04 18:19 | |
![]() | Brasved: Tack - nej jag är bara en lycklig inföding av födsel och ohejdad vana! En bonnatös med barfotafötterna djupt rotade i den halländska myllan! :-) Jag är jätteglad för att Varberg är omtyckt av turister, det gör vår stad levande och färggrann, och vi får in en härlig puls i staden! Tack vare alla turister (staden ökar nog sin beolkning med några hundra % på sommaren), så vågar även butikskedjorna etablera sej här, och detta har vi nytta av hela året om! :-) | |
| Indiga | 2008-11-04 18:20 | |
![]() | Umeå är vackert - på insidan! Fin stämning här. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:21 | |
![]() | Vladivostok är vackrast nu | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:22 | |
![]() | Nej, nu är Perth vackrast | |
| krutmarie | 2008-11-04 18:23 | |
![]() | Ja, le-lou håller med om att Nora är en jättegullig stad, liksom Lindesberg. Men VAD gör man där på kvällar och helger när det är höst och vinter. Det är lika dött på sommaren i vissa mindre städer iofs. Har varit i många, räknar bara upp några nu, Trollhättan, Borås, Växjö och dessutom Helsingborg. Hur den stan (Helsingborg) kan anses kul förstår jag inte alls. Det man ser mest är ju folk som är på väg över till Danmark för att köpa slakvis med öl. Har varit där många ggr och tydligen inte lyckats med att se vad som är så fint där. Kanske varit på fel ställe, vatten har jag iaf sett. :) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:25 | |
![]() | Jönköping är vackert på vintern oxå...Tänk när Vättern lägger sig och det är soligt och några minusgrader..Underbart! Runt mej har jag vatten åt alla håll. Vi har Vättern förstås, Munksjön, Rocksjön och lilla dammen vid liljeholmsparken.. Sjöar finns lite varstans häromkring så det är därför jag trivs här!! P.s.. Vi har ett hockeylag som vann SM förra året! | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:26 | |
![]() | ps. ni har ett hockeylag som snart ligger sist i år...historia räknas ej | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:28 | |
![]() | Bennyboll: Jag trodde dom var från Husqvarna. ;-) | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-04 18:28 | |
![]() | ps. Vättern lägger sig. Jaha vilken tid då? Vilken tid går Vättern upp? | |
| Margana | 2008-11-04 18:31 | |
![]() | Kan hålla med om att Nora är gulligt, men Lindesberg...neeeeeeeeej det är min närmaste sk stad nu för tiden och har man bott halva livet i Falun och andra i Borlänge så är Lindesberg en riktig liten bondhåla. Nä tacka vet jag städerna i Dalarna där jag kommer i från. | |