Spelrum
Giraffen27
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 362

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ryssbrud - Ej medlem längre2008-11-05 09:40
Antal inlägg: 1972

sluta bråka stavros, du är som jag
vi borde bli ihop

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-05 10:23
Antal inlägg: 3473

jag tycker det är en intressant sak och ganska svår att säga ja eller nej till. Jag brukar säga som så att jag anser att sex är en sak. kärlek en annan, men kan man kombinera det är det perfekt:)

Gariam - Ej medlem längre2008-11-05 11:02
Antal inlägg: 2590

sussi: Ja, jag tänker definitivt att man kan älska och vara omogen för ett seriöst förhållande eller bete sig ansvarslöst samtidigt. Kärlek, kåthet och monogama parrelationer är olika saker och det är ju inte alltid som alla element gör sig gällande precis samtidigt hela tiden. Är man otrogen så tänker jag att man självklart inte ska ingå i ett monogamt parförhållande öht, men det kan ju vara svårt att se eller vilja acceptera det för bägge parter ibland.

Mixiplus2008-11-05 11:03
Antal inlägg: 267

BiNo8: Exakt. Inget slår sex med den man älskar. Men man kan älska och älska med många.

Satyra2008-11-05 11:15
Antal inlägg: 4561

Tänker bara citera Checkes för det är vad jag själv ungefär säger/känner i frågan då den ställts i andra sammanhang än just här.

"Sex o kärlek e inte samma sak.
Men om det går hand i hand så finns det ingen bättre kärlek och inget skönare sex!"

Tess 082008-11-05 11:18
Antal inlägg: 18003

Det beror på av som är ÄLSKA och vad som är OTROHET.

Klarar man inte av att vara monogam ska man inte vara i ett parförhållande om inte sambon vet hur det "står till" och accepterar det.
Otrohet är ett av de största sveken och en av få saker jag ALDRIG NÅGONSIN skulle kunna förlåta. Eller glömma kanske då jag inte skulle kunna lita på personen och att han inte gör om det. Det bli liksom inte värt det...

Men detta är med MIN personliga synpunkt på vad otrohet är...

katalias - Ej medlem längre2008-11-05 12:01
Antal inlägg: 2032

Sex är något väldigt intimt för mig. Inget jag vill dela med någon som jag inte har varma känslor för. Det behöver inte vara Kärlek, men åtminstone vänskap.

Därför tror jag inte på öppna förhållanden, så som Mixiplus beskriver. Har jag en man som vill ha ett sådant förhållande, och jag går med på det, skulle jag inte kunna hålla svartsjukan stången då jag vet vilken intim samvaro denne hittar på annat håll.

Jag har haft öppna förhållanden, ett som varande i fem år bland annat. Men nyckeln till det var en ganska mild slags kärlek som snarare liknande vänskap. Den där djupa vackra kärleken som jag har nu skulle jag aldrig befläcka genom att vara intim med någon annan. Och jag skulle bli väldigt ledsen om min sambo skulle vilja vara intim med någon annan.

Kan man älska någon och ändå ligga med någon annan. Javisst. Men det beror nog på HUR man älskar. Det finns grader i helvetet också. :)

formulaW - Ej medlem längre2008-11-05 12:14
Antal inlägg: 931

Det är många faktorer som kan spela in;

* Kulturella värderingar och trender (Sex and the City, Religion mm)

* Personlighetsstörningar t ex Borderline som kan leda till eskapader av sexuella äventyr för att stilla sin ångest och smärta

Om det nu är någon man Älskar, och man söker att uppnå sin främsta instinkt reproduktion, och man ser en framtid för en trygg och säker familj så är nog Vänstrande ett felsteg för en själv och omgivningen.

Åandra sidan; kan man ju va öppen om det och räkna med att bli behandlad som man behandlar andra. Det är sann jämlikhet, ansvar och autenticitet gentemot sig själv.

:-)

formulaW - Ej medlem längre2008-11-05 12:17
Antal inlägg: 931

Att notera är ju att dom hormoner och kemiska reaktioner som aktiveras vid otrohet, sexuell relation, spänning mm, är att jämföra med vilken tyngre drog som helst. Kroppens egen kemi är tillräckligt stark till att få folk att få Psykos, Panikångest, Glädjerus, Lycka mm.

kanamana2008-11-05 14:06
Antal inlägg: 169

Tillfällig svacka i självkänsla och behov av bekräftelse (av någon annan än sin partner) kan väl vara starkt bidragande orsaker till att man söker sig utanför sitt förhållande, även om den man älskar och förhållandet man har blir skadat av det. Tror jag, tralalalaa.

Giant Charm - Ej medlem längre2008-11-05 14:21
Antal inlägg: 112

alla är vi olika så jag tror på att det är upp till varo en...
man kan ju förstöra nåt man vill ha kvar med om oturen är framme...
kan man verkligen hålla tyst om en sån sak...
jag skulle aldrig kunna tiga om nåt sånt för då skulle säkert arslet spricka...

jag tror INTE på otrohet...är man det så var det redan kört innan....
klart på fyllan o villan.....då är det dumt...

DIF-Elton2008-11-05 14:30
Antal inlägg: 110

Nej, anser jag. Då sviker man någons förtroende. Jag ser till innan jag inleder ett förhållande att han vet om mina ramar för vad som är tillåtet. Antingen accepteras dem eller så accepteras de inte. För mig är otrohet att gå bakom ryggen och ljuga och smyga med något som man vet skulle såra den andre (just därför man ljuger).
Och älskar man någon vill man inte åsamka den personen den smärtan som otrohet innebär.
Vet själv hur det är att bli bedragen och det var tack och hej. Varför leva med någon som inte äölskar mig fullt ut och som missbrukar förtroende?

Mixiplus2008-11-05 14:58

Katalias:
Vi ska nog vara lite försiktiga att projicera våra egna erfarenheter och värderingar på andra. Det du upplevt är inte nödvändigtvis det som jag beskriver (i detta alltför svartvita format).
Vi har ett mycket innerligt, kärleksfullt, passionerat förhållande OCH vi är också bästa vänner. Din upplevelse är inte vår.
Och om nu någon tror att det är jag som "påtvingat" min sambo detta förhållningssätt så kan jag bara säga att det nog snarare är tvärtom. Fast jag har knappast varit tvingad, jag kan gå själv ;-)

grönöga - Ej medlem längre2008-11-05 15:04
Antal inlägg: 5570

Det är min personliga övertygelse att när man träffat rätt kille/tjej så Vill man varken dela den personen Eller sig själv med andra.

Giant Charm - Ej medlem längre2008-11-05 15:11
Antal inlägg: 112

håller med grönöga....

Mixiplus2008-11-05 15:19

Grönöga: En kollega sa till mig att om man drömmer att man dör så dör man i verkligheten också. Hur kan man logiskt bevisa det?

Det är lika svårt att MOTbevisa dig. För OM man nu vill dela (med) sig så kan någon du alltid hävda att man inte har hittat rätt kille/tjej.

Och hur ska jag BEVISA att jag hittat rätt kvinna för mig? Genom att konformistiskt ställa upp på den heteronormativa dogmat att heterosexuell tvåsamhet är den enda farbara vägen?

Det är min personliga övertygelse att det bara finns två slags människor: De som hävdar att det bara finns två slags människor och de som vet bättre!

fal3n2008-11-05 15:45
Antal inlägg: 230

Åt helvete med att vara otrogen, Man ska inte ens behöva tänka tanken på att vara de om man har någon man älskar!

grönöga - Ej medlem längre2008-11-05 15:48
Antal inlägg: 5570

Mixiplus: Jag sa: "Det är min personliga övertygelse"...

Om du är lycklig i ditt förhållande och känner att hon är den rätta för dig och att ni två enigt finner det tillfredsställande att leva så i ert förhållande... toppen!
Som sagt, jag säger inte att du har fel, bara att "min personliga"... Du behöver inte "bevisa" någonting för mig, det viktiga är väl att du vet. =)

badannkan - Ej medlem längre2008-11-05 15:48
Antal inlägg: 32

du kan väl nte hålla dig i styr

badannkan - Ej medlem längre2008-11-05 15:52
Antal inlägg: 32

Katalias jaså så du har gärna sex med dina vänner för att ni har en bra vänskap. äckligt ju löjligt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?