Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 20 029 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-08 23:11 | |
![]() | Ballerina är en äkta chokladkaka. /Rob, som lägger ner apelsinjuicen | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-08 23:16 | |
![]() | Nötter med vit choklad på, naturgodis är helt klart godast. Jag tror inte på att nån på allvar innerst inne tycker mörk choklad är riktigt gott. Det är nog mest en innegrej. Det känns som det ökat att köpa choklad med chilismak och annat pga det här; "Man tänker på sin hälsa, kakao är nyttigt för hjärnan, man blir glad av kakao etc. Ju högre kakohalt desto bättre och lyckligare blir man. Vem tyckte om att äta kakaopulvret utan socker i varm choklad. Vem tycker om att äta kakapulver direkt ur paketet. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-08 23:18 | |
![]() | Lite det här "Jag äter inte choklad för att det är gott utan av hälsoskäl..nästan" Det är signalen som folk gått på och det är "ok" att äta choklad :) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-08 23:20 | |
![]() | "Jag är en finsmakare, en äkta liten gourmet" typ. Det är därför omslagen har guld och annat flashigt över sig | |
| Sangria | 2008-11-08 23:51 | |
![]() | Beluga-jag kan intyga att jag och mina smaklökar absolut föredrar mörk choklad men som många skriver så är det kvaliteten som gör skillnad. En dyr belgisk pralin är ju inte att jämföra med typ Alladin. Sånt går bort direkt ,däremot kan jag gärna äta typ Center eller Geisha för dom har goda fyllningar. Men vem fan skulle komma på att äta kakaopulver? det kan man ju inte ens göra kladdkaka på-det ska vara riktig mörk choklad till det också. Det är väl som vin eller ost- är du van och "kan" smakerna så är det en jäkla skillnad på billigt rödtjut och en 200kr flaska eller Havarti och hushållsost. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-09 00:28 | |
![]() | Ja, jag hoppades på ett sånt rakt svar, därför jag skrev så nedlåtande drygt. Är det inte mycket kakao i kakaopaketet..? Jag förstod inte varför man inte kan ha kakaopulver i kladdkakan lika väl som en mörk chokladkaka. Vad är skillnaden? Själv kan jag inte skilja på rött eller vitt vin. Det smakar "sprit" ungefär. Jag har börjat lära mig lite nu. Skulle vara kul att testa olika bara för att förstå det där med olika druvor som framträder och det. Jag är bra på färger i alla fall. Nu har jag ändrat mig om det med chokladen.Ända sen jag var liten har kjag varit en marsipangris och en som åt upp chokladkalendern i förväg. Det är ett mirakel att jag inte väger mer än vad jag gör | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-09 00:28 | |
![]() | Jag kan alltså inte förstå det fina med "mörk" choklad för jag är jag | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-09 00:30 | |
![]() | Marabou´s mjölkchoklad med en nedrans massa socker i ska det vara. Men jag försöker som sagt sluta med det där. För onyttigt och dyrt. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-09 00:37 | |
![]() | Om du äter maccadaminötter och andra nötter som man normalt sett tänker "det är så mycket fett i så man ska inte äta det" så kommer man dels inte köpa choklad lika ofta och sen kommer man inte vilja köpa godis heller. Då känns nästan marabou mjölkchoklad äckligt när man tror sig vilja ha det. Jag tycker det funkar bra. Allt skitsnack om morötter och frukt funkar inte för det är inte det man vill äta när man vill äta goda saker. | |
| sanlin | 2008-11-09 12:21 | |
![]() | egoflickan: Visst är det så att kvinnor behöver choklad!! Helt rätt tänkt! ;) Raggsocka: äter du Estrella grillchips o Scweizernöt på samma gång.....?Mystiskt kombination...Men helt rätta smaker annars! De är underbara båda två. :) Och tack alla andra för mer tips om detta underbara fenomen choklad!! Kommer bli många sorter att inhandla! | |
| canvas | 2008-11-09 12:34 | |
![]() | Valrhona håller hög standard | |
| Amöban | 2008-11-09 12:42 | |
![]() | Vad är det i Marabous Amigo egentligen? | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-09 12:45 | |
![]() | Min smakrekommendation är en Fairtrade chokladkaka med apelsinkrokant; kan inte komma ihåg namnet nu. Men titta i närmaste Fairtrade handel så lär du hitta den, helt fantastisk. www.rattvisemarkt.se...oc /301.htm | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-09 13:56 | |
![]() | åt såna här chocolate chip cookies, herregud, jag äter sällan kakor, men det var en riktig chokladKAKA, sån där amerikansk med makadamianötter och lyx (8 st i en påse 19,90) från netto netto är BÄST inget slår netto | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-09 16:45 | |
![]() | Kan tänka mig hur Marabous Amigo kom till... Marabou: Tjena Estrella, vi har funderingar på en ny choklad, har ni något över som vi kan stoppa i den för att göra den "ny och annorlunda"? Estrella: Jo, vi har ett parti majshattar som ramlade av utanför bandet till påsarna och personlalen hann trampa lite i dom...' Marabou: Men det är ju perfekt!! Då slipper vi ju krossa dom också. Kan du skicka över dom till mig?? Estrella: Jo, vi ska bara sopa upp dom från golvet och i jutesäckar så skickar jag dom.. Marabou: Tack!! Vad skulle vi hitta på utan er.. OBS!! Majshattarna i denna konversation kan garanterat bytas ut mot nonstop.... :) | |
| sanlin | 2008-11-09 21:26 | |
![]() | Jo visst är det typ "majshattar" i Marabou Amigo ;-) Ganska OK smak men inte nån jättesensation tycker jag. Lite skum blandning.Men smaken är ju olika som tur är. :) | |
| Mimikryp | 2008-11-11 06:03 | |
![]() | ewaleena; Estrella gör väl inte Non-stop? ;-) | |
| JannekeS | 2008-11-11 07:55 | |
![]() | Jag tycker Amigo-chokladen är smarrig... Men, tycker att "Smash" som finns i Norge är ännu bättre, hela majshattar doppade i choklad... *mums* Fairtrade-choklad är också riktigt gott, inte alls samma smak som "vanlig" choklad... | |
| sanlin | 2009-06-10 09:32 | |
![]() | Var visst nån som länkade till min "gamla" tråd igår då någon var chokladsugen! ;) Tänkte öppna upp tråden igen med ett litet tips på kanske en av världens godaste chokladkakor!! Ragusa Jubile´ (den orange-bruna förp) :www.confina.se/cam2.html Denna är sååå god.Nougat och nötter inuti och choklad utanpå. =) Finns en variant med mörk choklad också men jag tycker den ljusa är godast. Hittade denna på Citygross i Hyllinge men vill gärna ha tips om nån vet om den finns på andra ställen (gärna ställen som finns lite överallt i landet). | |
| puffot - Ej medlem längre | 2009-06-10 09:41 | |
![]() | Leta efter choklad utan Sojalecitin. Sojalecitin framställs med bensin. Och rester av bensin finns således kvar i din choklad efter processen då allt inte försvinner vid uppvärmningen. Det finns en rättvisemärkt choklad utan sojalecitin, men jag kommer inte ihåg vad den heter nu. | |