Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 516 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-08 14:27 | |
![]() | Exakt serendipity6. Håller med om att närodlade grönsaker och köttproduktion ska vara billigare. Men det handlar kanske om att välja rätt regering som fixar med skattelättnader för dessa odlare. | |
| megasen | 2008-11-08 14:45 | |
![]() | Jag källsorterar ..köper miljövänliga varor....inte alltid men mest....men tyvärr är jag ju en stor konsument avkött eftersom jag äter enligt low carb modellen..men då ´köper jag svenska kött,,kanske lite bättre än de köttet som transporteras över hela världen....mmm läste en artikel kring kött...www.svd.se/nyheter /i...202877.svd | |
| serendipity6 - Ej medlem längre | 2008-11-08 14:59 | |
![]() | jag tror mera på att man betalar för det man skitar ner. Om utsläpp och miljöförstörande hantering kostar kommer det att påverka alla bönder, företag och i förlängningen privatpersoner | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-08 15:12 | |
![]() | Idén med avgifter för nedsmutsning är 'hyfsat´bra. Problemet är bara att det tar väldigt lång tid, om man nu tycker miljöproblemen håller på att bli akuta. Det finns såpass många (talar nu om stora ekonimiska intressen, inte den vanliga människan) som har råd att betala det, för vinsten att fortsätta smutsa ner. Sen vet jag inte om det tröstar mig om mitt vatten inte går att dricka bara för att jag vet att någon betalat för det. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-08 19:43 | |
![]() | Satyra: Det kommer inte räcka, vad finns att gaffla om? | |
| alexon | 2008-11-08 19:52 | |
![]() | åker kollektivt (som om jag hade nåt val), tar aldrig hiss, använder aldrig elektriska dörröppnare, köper ekologiskt, köper inga långväga varor bortsett från kaffe och choklad. förövrigt så släpper svenskt kött ut mer C02 än till exempel argentinskt, transport inräknat. transport är inte hela grejen. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-08 19:56 | |
![]() | Kan vara som du säger alexon.Däremot så skövlas skogarna i bl.a Argentina för att bereda betesmark för djuren. Så transport är inte hela grejen, nej. | |
| alexon | 2008-11-08 20:01 | |
![]() | sally93: säker på att dom skövlar så fasligt mycket skog i argentina? jag vet inte, jag vet bara att det är brasilien som är värst på den punkten. svenska jordbruket skövlar i alla fall också skog (indirekt) i argentina för att odla sojabönor till korna. sen finns ju aspekten att idisslande djur släpper ut en massa metangas i sina pruttar och rapar. man kanske borde införa beskattning på väderspänningar som på nya zeeland? | |
| alexon | 2008-11-08 20:02 | |
![]() | rättning: inte skog i argentina, jag menade regnskog. | |
| Malla13 | 2008-11-08 20:18 | |
![]() | Källsorterar, pantar burkar, slänger inte skräp i naturen, men mer än så gör jag nog inte. Men det är bättre än inget bara det..=) | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-08 22:14 | |
![]() | Du kan ju det där alexon;-) Under alla omständigheter så påverkas andra delar av världen av vår livsstil :-( | |
| kanamana | 2008-11-09 02:41 | |
![]() | Jag använder lågenergilampor. Stänger av prylar som står på stand-by, i alla fall där jag kan. Och jag brygger eget öl istället för att låta långtradarna köra dem till mitt bolag. Jag blir dålig i magen av att vara för mycket vegetarian, så jag försöker slå en balans som det heter på anglosaxiska. Mycket öl, litet kött m a o. | |