Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 404 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-09 17:52 | |
![]() | Beardo, jag har, en hel familj som är död, och det är jag lika glad och lättad över, men det är alla känslor; till viss del avsaknad också. Det är hela registret av känslor knytet till det. Men att man är glad över att någon är död tyder på bristande empatisk relation och att man tagit stryk av det. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 17:54 | |
![]() | mrperfect jag håller med det du säger:) Och jag vet att speciellt chimpanser kan vara fruktansvärt elaka emot varandra. Så jag blundar givetvis inte för verkligheten när det gäller vissa djur:) Nu väljer jag inte nåt speciellt djur att äta, då jag ej äter djur alls. Och det där med bristsjukdomar är lite av en myt bland köttätare. Man kan få i sig allt man behöver. Istället för kött kan man tex äta korensk tång som är väkdigt gott. Själv kollar jag mig 1 gång om året, senast för ett par veckor sedan och mina prover är perfekta:) | |
| mrperfect | 2008-11-09 17:57 | |
![]() | Jaaaaaaaaaaaa!!! koreansk tång som är så gott och lätt att få tag på i varje affär *S*S* *uäck* | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-09 17:58 | |
![]() | mrperfect, utmärkt inlägg i debatten. Men visst har du fel när du säger att djur inte har möjlighet till abstrakt tänkande? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:00 | |
![]() | ja många djur har abstrakt tänkande. mrperfect nä men man kan faktiskt beställa hem och ha hemma så man klarar sig bra länge | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:01 | |
![]() | mrperfect, konditionalitet. Det går, men inte lokalt och överallt. Det förutsätter att man har leverantören i närheten eller rätta google sökningen för onlinehandel. Bino, jag läste någongång i nån gratisblaska i sthlm att Delfiner t ex är Pedofiler. Passar inte riktigt den Disney version av delfiner jag har fått inprätat iaf... Disney kan man ju lita på! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:03 | |
![]() | Schimpanser och andra djur har förmåga till vist abstrakt tänkande. Det föds ur samspelet med omgivningen | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:04 | |
![]() | forumlaW jaha ja det visste jag inte, stog det va det beteendet berodde på? | |
| mrperfect | 2008-11-09 18:04 | |
![]() | formula W Ja visst har jag det, men när hörde du en fiskmås relatera för hur man löser en diffentialekvation eller något inlägg om Betapets påverkan på det Engelska parlamentariska systemet senast? Du måste hålla med om att vi människor har kommit längre där? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:05 | |
![]() | Kalla människor med avsaknad av empati för djur | |
| mrperfect | 2008-11-09 18:05 | |
![]() | Ja och homosexuellt beteende hos fåglar har jag läst om i SOF:s tidskrift Vår fågelvärld | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:05 | |
![]() | klobba2 ? | |
| fjortisnet - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:06 | |
![]() | Håller med klobba2. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:07 | |
![]() | Skillnaden tror ju jag är att vi männsikor väljer vad vi vill göra, mednas djuren gör det kanske p g a någonting. Lite svårt att förklara hur jag menar. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:08 | |
![]() | fjortisnet vad håller du med klobba2 om?? han skrev ju bara trådens namn, nu hänger jag inte med:) | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:09 | |
![]() | bino, nä, det förklarades inte, prova och googla på det. mrperfect; hurududu. Nu ska vi inte bli såna, IQ Fiskmås kan flyga, och du kan räkna och föra politik. Olika typer av färdigheter. Dessutom kan fiskmåsen skita ner din kostym lite då och då. Inte att underskatta. Jag instämmer att vi människor är av det jag kan registrera det mest intelligenta arterna på jordens yta; men däremot måste vi även bära lika mycket ansvar för vad som händer då, nu när vi är här där vi är. klobba2, folk har allting så inpräntat och klart om att vi är så bäst på allt, .. faktum är att vi är bäst på att va sämst också och har lite och lära när det kommer till Balans och Harmoni i alla spektrum, psykosocialt som fysiskt för en säker framtid. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:10 | |
![]() | Du säger som TS att denna tråd handlar om djur..? varför en rubrik Kalla människor med avsaknad av empati för djur? | |
| fjortisnet - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:12 | |
![]() | Ja om man kallar människor med avsaknad av empati för djur är det uppenbart att tråden handlar om djur. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:13 | |
![]() | Hur många har avsaknad av känslor och förstålse för djur | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-09 18:13 | |
![]() | FormulaW, jag tycker att många Disneyfigurers handel och vandel är suspekta. Kalle Anka t ex, som av någon anledning fått vårdnaden om sina brorsöner trots att han alltid går runt med bar underkropp - pedovarning! Snövits promiskuösa leverne med dvärgarna... MrPerfect, bara för att människan historiskt sett är blandätare behöver vi ju inte vara det för all evighet. För inte alltför länge sedan kröp vi på alla fyra. Ännu senare läste vi Tom Hjeltes innelista. Arten utvecklas och mycket dumt vi trott och gjort förr har vi slutat med och gått vidare. | |