Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 387 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2008-11-11 09:15 | |
![]() | Synd om alla oss andra stjärntecken... Det blir många kastade handdukar bland de resterande 11/12-delarna av världens befolkning :D | |
| Cekt | 2008-11-11 09:15 | |
![]() | Softarman: bifall från mig... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-11 09:18 | |
![]() | Nopp det sa jag inte vulcan:-) Jag snacka inte alls hur ni andra var utan bara hur vi skorpioner var. Nu var det du som tolka in något som jag inte skrev:-) Tycker för övrigt du verkar va en "kämper" med mycket bra åsikter. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 10:34 | |
![]() | Givetvis är även detta ämne komplext, och ärligt talat så har jag inte läst mer än inläggen på första sidan. MEN. Att folk beter sig illa lite här och var är ju mer vanligt än att dom beter sig väl. Folk är styrda av sitt EGO och är egot kantat av någon form av misär så har vi en kultur av att ta ut det över varandra. Det är komplext, vi lever i ett klassystem där vi uppgraderar oss själva genom att degradera andra. Socialhierarki. Att folk reagerar på och hoppar på dig för att du värnar om djur och är kvinna sätter dig i en sits där du öpnnar ett spektrum för Män som känner sig illa behandlade av kvinnor och staten som inte bryr sig särskilt mycket om folks psykiska välmående. Internet är ju mer eller mindre en öppen spelplan liknande det ordinarie skitsnacket som går bakom folks ryggar, "vänner emellan" ... Orsaker är dock den samma, det handlar om att folk inte mår bra, och att dom inte har den personliga utvecklingen till att se till sig själva först och förstå varför dom inte mår bra utan tar ut det på andra människor. Psykiatrin kallar det Projektioner och skyddsmekanismer, den västerlänska alltså. Att vi har ett klassystem är ett gissel både för jämlikheten, jämlikheten och solidariteten med människor och djur. Den österlänska psykologin och filosofin tar det på ett annat sätt. I vår västerlänska sfär så bygger vi våran välfärd på Materialistiska framgångar och har ett vacuum för mental välfärd. Pg a ovanstående. Ruska av dig folks bullshit och se dom som icke empater och outbildade icke-civiliserade personer i början på ett 2000-tal som har anammat hedonistiska beteende mönster. Det är inte så konstigt. Folk har sin stress, att dom inte kan hantera det är deras problem inte det. En stor kram till dig Bino och stå rakryggad, en dag har vi alla bildats i en bättre empatisk riktning och det kommer va lugnare på den psykosociala spelplanen. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 10:38 | |
![]() | Att notera är då, mellan den österlänska och västerlänska psykiatrin är att inom den västerlänska psykologin (med sitt materiella folkus baserat på Webers klassystem och Keynes Ekonomiska Filosofi) är att man anser Altruism som en skyddsmekanism, medan det är helt annorlunda inom den Österlänska där det ses som en dygd. Altruism betyder att göra något osjälviskt för någon annans välfärd. Systemfel i våran civilisations uppbyggnad enligt mig; men i en kulturellt växande globalism som släpar pg a företagsvärldens dominans av orderts betydelse, så kommer det jämna ut sig framöver. Fluktuation.. livets up och ner, faser och social utveckling. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 10:40 | |
![]() | Ps. Ett exempel är på att hur både du och tanten mår bra när du håller upp dörren åt henne. Ds. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 10:43 | |
![]() | Ja så var det det här önskemålet om att kunna editera sina egna inlägg när man upptäcker att man skrivit lite galet på vissa stället... men det är ett tekniskt problem som skaparna och användarna av detta forum får dras med. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 10:45 | |
![]() | Ytterliggare än notis, som jag anser vara utpekande är att den vanligaste dödsorsaken för män mellan 15-45 inom den västerlänska civilisationen är Självmord. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:15 | |
![]() | JAG och säkert fler ville diskutera seriöst i den tråd som gjort dig upprörd, men är du skriver dels att du vill ha seriösa positiva diskussioner och att vi ska läsa det du skriver. Ja, då blir det ju väldigt svårt när det i den tråden bara fanns en fråga och du ine ville ge exempel. Jag slutade skriva i den när jag insåg att du inte ville ge några exempel alls. För jag vill inte sparka på någon "liggande". | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:23 | |
![]() | Vi är alla mer eller mindre kålsupare emellanåt; vi kan inte hjälpa det. Det krävs ett högre medvetande och en enorm impulskontroll för att kunna agera balanserat i alla situationer. Tror till och med att det är tekniskt omöjligt. MEN, genom intellektualisering och aktiva val är i livet så kan vi bli betydligt mer gemytliga människor. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:24 | |
![]() | Att notera är att vi jobbar med påskrifter av socialt värde; antingen i egen form där vi säger att vi är bra eller bättre än andra; eller där vi skrivs på värden av andra; allmän vetande reflektioner. Inom engelskan så är kallas det Social Ascription och det är Social Påskrivning, ett påfund av Klassamhället. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:30 | |
![]() | "du liknar Carola på bilden. tänker alltid på henne när jag ser din bild!" jösses, vilket påhopp | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:40 | |
![]() | Du kanske får igen för att du klagar på att paniken går långsamt när du är på väg att vinna. | |
| Amiable | 2008-11-11 11:40 | |
![]() | Stanna kvar Bino... men vi lever i ett fritt land. Ta åt dig, men inte allt! | |
| mrperfect | 2008-11-11 11:46 | |
![]() | Jag har svårt att ta ett sådant här forum på allvar, jag uttrycker mig på samma sätt här som IRL, dvs jag skämtar även om allvarliga saker men tar hänsyn till hur andra framställer sina åsikter eller känslor. det är ordet HÄNSYN som folk måste lära sig. alla är inte stöpta i samma form och har inte samma bakgrund. Jag försöker använda fakta i mina inlägg om det går, ibland vet ju inte ens jag men jag kan ha en åsikt, eller fundera en stund och skapa en åsikt liksom alla andra. Självklart så trampar jag andra personer på tårna då jag uttrycker mina åsikter men jag blir inte förbannad för att andra har motsatta åsikter och jag gör förmodligen några förbannade för att jag säger vad jag tycker, men det beror i så fall på att en del är ovanligt snarstuckna eller kan inte acceptera att vi har olika världsbilder. De som blir förbannade på mig beror inte på att jag kallar folk för en massa dumma saker eftersom jag inte gör det, jag har valt bort den formen av argumentation vilket jag förmodligen bryter mot då jag kallar Stalin för mördare t ex , men det håller nog de flesta med om. Så här tänker jag och jag tycker det är synd ifall det finns personer som tar så illa vid sig att de slutar skriva i forum på grund av att de känner sig otillbörligt påhoppadeeller förföljda. Va långt det blev , jag hatar att skriva mycket :/ | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:50 | |
![]() | mrperfect, ett öppet autentiskt från hjärtat inlägg. Fint. Ta bort självhatet och ersätt det med kärlek. Du får lite härifrån. | |
| swempa | 2008-11-11 12:17 | |
![]() | skorpion fyller 24 oktober | |
| mrperfect | 2008-11-11 12:19 | |
![]() | Nä mina inlägg kommer från hjärnan och inte från hjärtat :) | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 12:32 | |
![]() | mrperfect, kan du bevisa det? ;) | |
| mrperfect | 2008-11-11 12:57 | |
![]() | Nej! Men det måste jag inte :) | |