Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 130

Forumkategorier

Användare Inlägg  
livet_leker2008-11-12 05:06
Antal inlägg: 207

alexon skrev: "nördigt att skriva LIVSTID med versaler.."

Nördigt att göra det igen då...OCH kommentera så...
håll dig till tråden

livet_leker2008-11-12 05:09
Antal inlägg: 207

Jag njuter av bara tanken vad dom kommer råka ut för i fängelset sen, ojojoj... härlig rå brutal misshandel då, så får dom smaka på eget recept.. övriga fångar brukar inte gilla den sortens brottslingar...

tipitina2008-11-12 09:18
Antal inlägg: 2687

Fy fan!
Jag räknar mig inte som en känslig människa och tänkte att det är väl inga problem att läsa tillsammans med havregröten, men fy i h-vete vad vidriga människor det finns!

lagaronne - Ej medlem längre2008-11-12 09:46
Antal inlägg: 65

Jobbar inom socialtjänsten. Orkar inte läsa hela tråden. Chockas också över alla typer av övergrepp mot barn!(ser det i jobbet varje dag och jobbar med att försöka skydda dessa barn på bästa sätt utifrån gällande lagstiftning), känner till det sociala arvet betydelse, vet att det är svårt att bryta för människor . Tycker att barn behöver skyddas mot utsattheten. MEN HAR FÖRBANNAT SVÅRT ATT LÄSA ALLA DESSA FÖRBANNADE VIDRIGHETER NI SKRIVER ÄR MEDICINEN MOT DENNA FÖRETEELSE. Alla ni övervakare! Vakna!

bizzzy - Ej medlem längre2008-11-12 10:35
Antal inlägg: 3169

Att vilja kastrera någon med en osthyvel och andra diverse tillhyggen låter också som en störning i hjärnan..

ewaleena - Ej medlem längre2008-11-12 12:12
Antal inlägg: 1977

Undrar om ni som säger att "osthyvlestraffet" och alla andra vidrigheter man vill utsätta dessa s.k vuxna människor för, är vidrigt för att vi inte är bättre än dom i så fall, hade sagt samma sak om det var erat barn dom gett sig på, så att det blev oigenkänligt!!!
Samma sak folk som vill kastrera våldtäktsmän.. Ni som tycker det är hemskt och osunt tänkande, undrar om ni säger så om det hade hänt din dotter/syster/mamma/annan kvinnlig släkting/någon annan dig närstående..

Lätt att säga att vi ska vända andra kinden till/dom går nog att rehabilitera/vi har lagstiftning/att vi ska vara förstående/dom får sitt straff osv osv så länge det inte gäller någon i din närhet.

bennyboll - Ej medlem längre2008-11-12 12:14
Antal inlägg: 8806

jag vågar inte ens gå in på artikeln...Kan inte ens tänka mej vad som skrivs där och vill inte veta...

bizzzy - Ej medlem längre2008-11-12 12:20

Det jag säger är att det är lika vidrigt att vilja kastrera någon med en osthyvel och liknande sjuka fantasier som det vidriga i artikeln. Att man hatar någon som har skadat ens barn säger väl sig själv men att hata någon för att den har begått vidrigheter till att själv vilja bli lika vidrig är väl en viss skillnad..

vita_syrener - Ej medlem längre2008-11-12 12:23
Antal inlägg: 22144

bizzy..du är klok som en uggla...väljer att inte kommentera artikeln eftersom jag inte vill varken se eller höra.

bizzzy - Ej medlem längre2008-11-12 12:24

Tack vita, det är du också !

mommesfrites - Ej medlem längre2008-11-12 12:52
Antal inlägg: 7605

Jag är inte blodtörstig som några här...blir bara hemskt ledsen över vilka (o)mänskliga varelser det kan finnas...
Skydda resten av världen från dem! Rättspsyk för resten av livet. Återfallsbrottslighet är mycket vanligt.
I Västerbotten har vi ett aktuellt fall med en 24-åring som när han var 19 styckade sin flickvän med allsköns vidrigheter. Han har suttit på rättspsyk men haft ledsagade permissioner vilket har upprört anhöriga till offret.
Nu ska det iaf bli en ny rättegång ang barnporr. Killen har haft tillgång till internet och kunnat utföra otäck brottslighet inifrån psyket. Det är skandal.
Var kommer galningar och monster ifrån? Varför?

magnusito2008-11-12 13:17
Antal inlägg: 5013

Jojo, Göran Hägglund och KD som upprepar som ett mantra att föräldrar vet alltid bäst vad som är bra för barnen. Föräldrarna kan vara det som är det allra farligaste för barnen också, det bevisas här. Barnen är föräldrarnas angelägenhet, men också allas angelägenhet. Detta trots att de växer upp i det heliga äktenskapet, förbeållet de heterosexuella sedan urminnes tider. Jojo.

lagaronne - Ej medlem längre2008-11-12 13:18

Ewaleena! Alla de barn jag jobbar med har föräldrar med de känslor du talar om, i de fall förövarna inte är föräldrarna själva. Att dessa känslor föds är helt förståeligt. Men menar du att detta rättfärdigar att sätta fart på osthyvlar och liknande? Tror nog att jag som socialarbetare byter jobb då!
Hur tycker du man ska agera mot en grupp människor som själva i barndomen, i nio fall av tio, blivit utsatta för oftast minst lika mkt vidrigheter de nu utsätter andra barn för? Läs på din barnpsykologi/beteendestö rningar osv. och kom sedan med en nyanserad bild av vad samhället bör gör i denna mkt viktiga fråga!

lagaronne - Ej medlem längre2008-11-12 13:27

Vill tillägga att jag förstår resonemanget runt vikten av till vilken grad man drabbas själv Ewallena. Ser bara inte lösningen i sakfrågan skymta i ditt inlägg.
Hitler hade en annan lösning än vad som lagstiftas i Brottsbalken och SoL(socialtjänstlagen).

Caligatia2008-11-12 13:38
Antal inlägg: 2187

Om vi vänder på ditt resonemang Ewaleena: Ponera att en nära anhörig begår ett sådant här brott. Vill du då att denne skall utsättas för tortyr, tvångskastrering och bli inlåst på livstid, eller ser du hellre att personen får en vettig chans till rehabilitering? Om du värnar om dina egna anhöriga, betyder det då per automatik att du saknar empati för offret och dess anhöriga? (Nej, jag är inte anhörig till någon förövare...)

Dessutom. Som jag skrivit tidigare är jag glad att rättssystemet inte fungerar så som vissa förespråkar, just för att jag kan föreställa mig det hämndbegär som skulle uppfylla mig om någon gjorde en närstående till mig illa. Men hur skulle det hjälpa någon???

mydominion - Ej medlem längre2008-11-12 13:43
Antal inlägg: 273

sluta bråka iaf
det man kan lära sig av våld är att vara kärleksfull.

nej jag vågade inte läsa heller

lagaronne - Ej medlem längre2008-11-12 14:09

Är är det någon som bråkar här, eller för vi en intressant diskussion om ett brännbart ämne?

mydominion - Ej medlem längre2008-11-12 14:09
Antal inlägg: 273

det känns som ni är upprörda

lagaronne - Ej medlem längre2008-11-12 14:16

man kan i en diskussion under stunder bli upprörd, men det är inget farligt! Är man engagerad i en sakfråga blir detta en viktig del att inte lägga locket på. Ämnet berör mkt som du förstår om du läser artikeln. Människosyn vävs in, och alla har inte samma sådan. Engagerande! Sluta lägg locket på diskussionen.

söt gilliv - Ej medlem längre2008-11-12 15:23
Antal inlägg: 146

Det är väl bara naturligt att bli upprörd när åsikter krockar? Jag anser mig ha rätt i detta fallet och det gör antagligen alla andra som tycker motsatsen... Haha... tänk vad trist det hade blivit om alla tyckte likadant? Då hade vi ju inte haft något forum.

Dock respekterar jag andras åsikter fast jag kanske inte alltid förstår dem... Men så är det ju som så också att allting inte bara är svart eller vitt. Oftast finns det något grått med i bilden också.

Jag tror inte på "rehabiliteringen" vi har i Sverige. Där är den största bristen. Skulle jag vilja att den som mördade mitt barn satt och spelade playstation och käkade restaurangmat varje dag? Jag tror inte det hade givit mitt sinne ro... Men vad är då skäligt? Det vet jag inte för dessa hemska saker har aldrig hänt mig eller någon i min närhet.

Vill också be om ursäkt för detta med osthyveln för jag insåg ju inte i mitt blinda raseri att människor kan bli stötta och jämföra mig med pedofiler... haha... Ja det är en konstig tid vi lever i med hot, mord och andra vidrigheter... men man kanske ska ta det med en nypa salt.... Men vad vet jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?