Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 123

Forumkategorier

Användare Inlägg  
uisge beatha - Ej medlem längre2008-11-16 23:10
Antal inlägg: 1289

Nej, det är väl inte det...jag uttryckte mina egna tankar högt, och hoppades väl på gehör någonstans. För i mitt, kanske lite fyrkantiga sinne, är min hälsa så oerhört mycket mer värd än några ärr eller annat estetiskt mindre tilltalande. Jag försöker ju leva så att jag får större möjlighet att Bli gammal - inte för att jag ska se ung ut så länge som möjligt.

Självklart är det en bonus om man på allt annat kan se lite trevlig ut..men det känns ju oerhört cyniskt om man riskerar sin hälsa bara för att man är rädd för att kroppen ska förändras..Det gör den ju dessvärre ändå. Klyscha på klyscha...jag vet, men jag fann inga andra ord.

Fluffig ost - Ej medlem längre2008-11-16 23:17
Antal inlägg: 112

Jag lider betydligt mer av att människor har ett gelehallon i huvet än godisråtta till mage. Kraven på kroppen är löjligt mycket högre än kraven på acceptabel intelligens. Det är nästan fint att vara lite smådum.
Bäst jag går och nannar innan jag börjar förhärliga mig själv också.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-17 00:59
Antal inlägg: 3473

Jag har provat dom flesta varianterna när det gäller att gå ner i vikt. Det som funkar för mig är points plab, viktväktarna, och där har dom ett plus, för man äter fan mer när man kör med det hihihi gick ner 8 kg på 2 månader

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-17 01:02
Antal inlägg: 3473

Man behöver inte få slapp hud när man går ner snabbt i vikt, men det gäller att man kör med styrkande träning för muskleran under tiden.

bennyboll - Ej medlem längre2008-11-17 19:31
Antal inlägg: 8806

Andra dagen med min egen GIvariant...
Frukost: Naturell 0.5% youghurt ( motverka benskörhet) med osötad müsli, 1 grov macka med bregott och skinka och te och multivitamin brus..
Frukost på jobbet: 2 små äpplen och kaffe, vatten
Lunch: råris, fläskfile och broccoli, vatten
eftermiddagsfika: kaffe och 1 ruta 85% mörk choklad
Middag: 1 stekt hamburgare, 1 stekt ägg och lök, vatten
Kväll: 2 clementiner och 2 stora koppar te

kajix2008-11-17 21:19
Antal inlägg: 7767

Mättat fett är gott. Och nyttigt. Högt blodsocker är däremot inte så bra för hjärtat.

Frukost: ägg, grädde och skinka. Lunch: kött. Sen spårade det ur...

_abc_2008-11-17 22:54
Antal inlägg: 2200

När en man bestämmer sig för att försöka gå ner i vikt innehåller veckans schema 4-5 träningspass. När kvinnor skriver ner schemat radas det idelt upp matscheman enkom?

Man måste ju faktiskt förbränna fler kalorier än vad som kommer in, tycker att kvinnor som försöker droppa vikt överlag fokuserar för lite på träning.

Har kanske fel, men det är väl ohälsosamt att vara en stillasittande orörlig spinkis med? Det hälsosamma med att droppa vikt när man är överviktig ligger väl även i att man börjar röra mer på sig för att droppa vikten menar jag? Att få igång blodomlopp, muskler och konditionen?

frvib2008-11-18 00:05
Antal inlägg: 431

Det har aldrig någonsin gjorts någon seriös studie som visar att stora mängder mättat fett är nyttigt. Däremot har det gjorts många seriösa studier som indikerar att stora mängder mättat fett inte är nyttigt. :-)

raisingirl2008-11-18 01:09
Antal inlägg: 253

Ja, apropå det som _abc_ säger; såvitt jag vet så är det (generellt) hälsosammare att vara vara lite överviktig och vältränad än smal och otränad... Hellre frisk än snygg! Fast man kan ju vara snygg även om man är överviktig... =)

Själv så tror jag på den där "enkla vägen" som är ganska självklar men ändå åh så svår ibland; öka träningsmängden _och_ minska/förbättra matintaget.

Bra fett, mindre mängd och långsammare kolhydrater, bra protein. Mer grönt och frukt (störst går först), ät oftare men mindre mängd åt gången och drick ordentligt med vatten. Bort med det mesta av chips, godis, läsk, skräpmat och alkohol men absolut lite lyx till helgen!

Plus några spinningpass i veckan och det är ju bara roligt!!!

kajix2008-11-18 01:20
Antal inlägg: 7767

Indikerar, minsann... :) Det verkar iaf som om en del mättat-fett-ätare har fina kärl. Men det kanske mest beror på deras minskade kolhydratintag.

Å andra sidan kan man röka som en borstbindare och bli 120 år.

bennyboll - Ej medlem längre2008-11-18 15:04
Antal inlägg: 8806

_abc_, i mitt fall så vet jag att jag äter dålig( läs onyttig) mat så därför måste jag koncentrera mig på matscheman men inte endast det...
Motion behövs och det gör jag några ggr i veckan ändå...Iof är det bra om man kan motionera mera, men det beror ju på lite hur förutsättningarna ser ut, eller hur?
Det kan beror på hur man jobbar, hur grundkonditionen är dvs man kan inte sätta igång med 60 min löp eller 60 min spinn, utan man får ta det som passar och lägga till lite efter hand..

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?