Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 18 966 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| piggelin88 | 2008-11-22 00:59 | |
![]() | JAG ÄLSKAR JULEN! Den gör mig jätteglad och lycklig:) Jag gillar verkligen allt som har med julen att göra. Den är höjdpunkten på året för mig!:) Förstår däremot inte hur man kan klaga på något som är glatt och "sockersött"?:S Träffa släkt som man annars aldrig hinner träffa är väl bara kul? Men julklapparna antar jag är trevligt......? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-22 01:26 | |
![]() | Jag hoppas på sån här fin, otroligt fin pretty ****snö****som det är ute nu när det blir jul. | |
| pentrollet | 2008-11-22 01:47 | |
![]() | Allt sånt blir va man gör de till. Väljer man att tycka nått är tist osv då blir de så. Alla sk måsten är upp till en själv, ingen tvingar en. Passa på och njut ni som kan, en dag så försviner när och kära. Till er andra, beklagar. | |
| pentrollet | 2008-11-22 01:47 | |
![]() | *trist...ska de stå så klart =) | |
| DennisPlz | 2008-11-22 02:38 | |
![]() | trash: Vad hände med att man aldrig är äldre än man gör sig? :P | |
| SämstpåBeta | 2008-11-30 05:01 | |
![]() | Har man barn, får man ju fett bjuda till. Har nog hatkärlek till julen. Mycket som är underbart och mycket som man kan vara utan. Julbord toppen, julhandel botten. Få paket -kul, ge paket -kuligare. Bära in granen -barrigt, bära ut granen -barrigare. | |
| le-lou | 2008-11-30 10:44 | |
![]() | håller med Sämst på Beta. det sämsta med julen jag kan komma på, är det tvångsmässiga umgänget man måste ha med vissa. Vissa alltså. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-11-30 10:51 | |
![]() | Är väl inte så odelat förtjust i julen som den i många stycken har blivit, visst är det trevligt att käka middag med familjen, prata och kanske lira nåt spel på kvällskvisten, men all hets och den enorma konsumtionsfest som det har utvecklats till när julskyltning och reklam dyker upp redan i mitten av november kan man kanske tona ner något. Vår familj har i princip avskaffat julklapparna, köper bara till min son, dels av praktiska skäl( jobbigt att springa runt i affärer, stå i ändlösa köer samtidigt som Carola eller nån annan ylar julsånger i öronen på en) och lite av ekonomiska skäl också. Vad jag vill säga är väl kanske att det blir vad man gör det till, en del kanske gillar just det som jag ondgör mig över och förfasar sig över det i jämförelse "enkla" och lugna julfirande som min familj brukar ha. | |
| Amiable | 2008-11-30 11:25 | |
![]() | Blandade känslor om julen. Hade bra jular när jag var barn, men de senaste 6-7 jularna har bara gått utför. Känns inte alls gemytligt. Iår ska jag för första ggn fira ihop med min färstman och hans släkt. Blir en ny upplevelse. 'Att bjuda till' när man har barn... jovisst, det låter enkelt men det måste dock finnas - stor del av julen består av det - pengar till det.. tyvärr!! Hoppas alla får en bra jul, även om den inte känns så ok! Ps. tycker om att pynta iaf :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:26 | |
![]() | *hoppas på massa snö* | |
| Amiable | 2008-11-30 11:26 | |
![]() | ..fast.. man umgås väl inte med dem man inte vill ändå? _det_ fattar jag inte...!? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:28 | |
![]() | Jag förstår mig inte på 90% av fåren som kallas människor som mår dåligt av en helg. Var är den egna viljan och modet att stå för vad man själv vill? | |
| __Robban__ - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:50 | |
![]() | Trash: Jag tror att många mår dåligt av att inte kunna leva upp till myten som florerar kring julen. Du vet den som går ut på frid, lycka och tindrande barnögon. Men i sak håller jag med dig; man bestämmer själv vilken "approach" man ska ha gentemot julen - och livet i stort. | |
| Amiable | 2008-11-30 11:53 | |
![]() | Det finns även en omgivning som kan ha förväntningar som kan vara svåra att nå upp till! - men visst har ni rätt både trash och Robban, det mesta sittar innaför pannbenet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-30 12:04 | |
![]() | Jag menar inte att låta så brysk, får bara nog av mentaliteten att det är alla andras fel att man inte mår bra. Det är inte lätt att värja sig mot massans tryck men det går och man märker ganska snart att fler än man tror går sin egen väg och mår bra av det. Jag kan ha en fördel, min familj är som den är, man behöver inte leva upp till något, bara vara den man är. | |
| The Mag | 2008-11-30 12:06 | |
![]() | Jag mår så jävla bra under julen, årets bästa vecka! Lite glögg, lite god mat, glada barn och en whisky alt. en cognac i soffan. Harmoni! | |
| shoppa | 2008-11-30 12:13 | |
![]() | BiNo8 Tack,numera mår jag bra..Men förr när släkten förväntade sig att vi skulle komma hem till julen..huuaa!!Det var bara en massa krav,men sen vi började fira jul som vi VILL,d.v.s. med valda vänner,så är det mycket roligare,och vi ger bara barnen julklappar,vi andra träffas,äter och dricker gott,spelar spel,går en runda m.m!Hoppas att du nån gång får en sådan jul! :-)God jul allesammans! | |
| __Robban__ - Ej medlem längre | 2008-11-30 12:15 | |
![]() | Shoppa, brukar du shoppa mycket till jul? | |
| shoppa | 2008-11-30 12:17 | |
![]() | Haha!!Roligt Robban..beror på vem du frågar..mej eller gubben min,menjag brukar svara,att det är NU när hela sverige krisar som vi MÅSTE "shoppa" för att stimulera en ny tillväxt,så jag gör så gott jag kan för att dra mitt strå till stacken! | |
| Amiable | 2008-11-30 12:21 | |
![]() | Robban : frågade du mig? Lr frågade du mest generellt? Shoppar gör nog alla mer lr mindre. Mer mat än vanligt och mer presenter än vanligt om man är flera som firar jul ihop. Så är det väl? lr? | |