Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 958

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2009-06-28 02:32
Antal inlägg: 11612

Tur att man inte har telefonjäveln påkopplad.

nrXIV2009-06-28 02:32
Antal inlägg: 112

dessutom låter det som att hon föder sitt ego ganska mycket på din beroendeställning bitley. Sorry men fan vad jag känner igen situationen och det gör verkligen ont!

nrXIV2009-06-28 02:34

Hur sa anneli? DIN telefon? vad har den med saken att göra?

le-lou2009-06-28 02:35
Antal inlägg: 17500

klart hon gör. ju svagare han blir desto mindre respekterar hon honom. Klassiskt ju, jag har varit där han är just nu och det gör jag aldrig om. Man ska ALDRIG be någon att älska en. Eller sitta och må dåligt, vänta på nåt samtal som aldrig kommer, löften som bryts och allmän apati från den andres sida.
Passar det inte så är det fuck off, det finns en värld full av ANDRA ...hör du det Bitley :)?

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-28 02:38
Antal inlägg: 710

Inte bara ANDRA, även sig själv som man kan lära känna bättre, om man hellre vill det.

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 02:38
Antal inlägg: 691

Svarttaxi på väg hem. Ett samtal med en smula grälkänsla. Säger att hon ska ringa hemifrån när de kommit hem. Alla som tycker man ska göra slut får det att låta som en så enkel handling, som att lägga på ett brev på posten. Så är det inte för mig i alla fall.

nrXIV2009-06-28 02:39

Gör du inte det så sitter du i skiten ett otal andra nätter med exakt samma febriga känsla och en känsla av vanmakt.

Fråga dig själv, är det värt det?

nrXIV2009-06-28 02:40

Som du själv skrivit innan så uttrycker hon ju helt klart att hon inte bryr sig om dig...

anneli72 - Ej medlem längre2009-06-28 02:41

SMS är den enklaste vägen ut.

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-28 02:42

Det finns nog ett oräkneligt antal förhållanden som till 90% baseras på en rädsla för att göra slut, och till 10% på bekvämlighet. Nu spekulerar jag bara, men jag är redan ute på hal is om jag vill vara trovärdig i min personlighet.

anneli72 - Ej medlem längre2009-06-28 02:45

Du kommer inte till din rätt när du spekulerar.

le-lou2009-06-28 02:46

det är det inte för någon, att lämna nån alltså - inte om man tycker om någon. Men du kommer förmodligen till slut att hamna på botten (om du inte är där redan) med en självkänsla som är så sugig att du mår illa av att tänka på hur du lät henne trampa på dig och du kommer garanterat att fråga dig själv VARFÖR du tog den där skiten....och det förstör sååå mycket. Den biten är tyngre att ta sig igenom än att lämna någon man älskar, för ja - man kan älska skitar också tyvärr. Ibland är inte kärlek fullt logiskt.

Tyvärr i såna här lägen så finns ju den stora risken att det leder till en faktisk otrohet som du får veta om på ett sätt eller ett annat, och då kommer du antingen bli vrålledsen och patetiskt be henne att ni ska vara tillsammans igen, eller så kommer du bli bitter och hatisk och tycka att hon har förstört ditt liv.
Du kan inte säga då att du inte såg tecknen i alla fall, vad det nu kan hjälpa.
Egentligen har du bollen fast du inte ser det själv. Du har ansvar själv över vad som händer i DITT liv, följ magkänslan och tänk på vad hon säger - egentligen. Om du sen vill fortsätta vara med henne, tja ... då har du inget att klaga på sen heller.

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 02:48

sv: Du menar i din roll att spela cyniker på Betapets forum? För det har vi ju sett exempel på tidigare här. Du blandar allvar med ironi på ett skumt vis som gör att jag inte vet hur jag ska tolka vad du skriver.

Nåväl, hon ringer snart (haha! Hoppas jag igen! Bizarrt...) och jag ska försöka prata lite prat med henne då. Trots att hon märkbart druckit fler glas än det där "ett glas vin" som hon nämnde förut.

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-28 02:53

Cyniker spelar jag inte, bara annat.

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 03:03

Le-lou; det är kloka råd men hårda. Du vet ju inte heller hela sagan om mitt liv med henne så då kanske det är lätt för dig att läsa just detta och sedan tycka, "klipp".

Nu ringde hon och var skiiiitsur. Och var i princip redo att breaka med mig för att jag "inte kan känna tillit".

Så nu står vi verkligen och vacklar på ruinens brant.

le-lou2009-06-28 03:08

nä helt rätt, jag vet ju inte hela sagan, utgår från det du själv skrivit om i tråden och ger råd efter det.
(fast jag tycker klipp ändå oavsett sagan: nyfiken på ändå hur du själv resonerar kring det hon säger till dig om att hon skulle bli glad om du träffade en annan....?)

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-28 03:15

Inte för att jag egentligen har så många åsikter om det, cyniker som jag är, men den här typen av diskussion skiiljer sig inte så mycket från många andra diskussioner som brukar raderas eftersom personer som diskuteras kan identifieras.

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 03:25

Sagan är slut, det var hon som bröt upp nu, jag pushade absolut inte i den riktningen. Jag var mjuk i tonen, hon hård. Två års relation är över. Kan inte fatta att det är sant, men nu har hon gjort slut så då får det vara så. Jag får plåstra om mig själv och ta mig ur det här. Har plågat mina vänner med hur jobbigt det har varit, får väl sluta med det. Min oro i kväll satte punkten för allt för hennes del. Närmast patetiskt vilken empatilöshet hon visar upp men så är det. It's over.

Aleu2009-06-28 03:28
Antal inlägg: 1297

Du fixar även detta... det finns andra tjejer som är värda en sån som dej =)

anneli72 - Ej medlem längre2009-06-28 03:29

Anmäl!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?