Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 797

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cement - Ej medlem längre2009-01-08 14:21
Antal inlägg: 710

Hur vet du att dom inte pratar om samma världsordning ?

pion ekrot2009-01-08 15:04
Antal inlägg: 3340

Det där är inte riktigt min grej eller mitt stora "fokus" här i livet, men jag känner en del människor som pysslar med det där och/eller är mer eller mindre insatta. Jag gör inte narr av det, men jag vet å andra sidan heller inte riktigt vad jag ska ha eller använda den där informationen till, precis som med mycket annan information. Det kanske räcker att vara medveten om teorierna. :) Hur som haver är det nog viktigt att hitta ett bra förhållningssätt till allt det där så att man ändå kan fortsätta leva ett "bra" och fungerande liv. Vissa flippar ju och mår riktigt, riktigt dåligt efter att ha ätit för mycket konspirationsgröt till frukost.

vulcan2009-01-08 15:07
Antal inlägg: 7666

Konspirationsgröt utses härmed på stående fot till dagens ord :-)

Cement - Ej medlem längre2009-01-08 15:16

pion ekrot, håller med om att man ska ha ha ett sunt förhållningssätt till det. Sen tycker jag kanske inte att man behöver neutralisera dom farhågor man eventuellt har efter att ha tagit del av informationen. Därifrån är det upp till var och en vad man vill eller inte vill göra.
Skillnaden det gjort för mig är att jag fått en känsla av större ansvar för mina handlingar, att jag inte ser mig själv som betydelselös i världen. Det har lett mig in på intressanta vägar eftersom jag börjat ifrågasätta mina egna föreställningar om allt.

pion ekrot2009-01-08 15:18

Rättelse: "men jag vet å andra sidan heller inte riktigt vad jag ska ha eller använda den där informationen till"*

*förutom att köpa guld, vapen, 100 kg ris och en bit mark då förstås. ;p

Vulcan: Jag bjuder på den, fast vill poängtera att jag inte myntade det för att vara ond. Tycker mest att det är jobbigt när folk blir så överväldigade av något som de inte direkt kan påverka så att de flippar på olika sätt.

pion ekrot2009-01-08 15:22

cement: Precis. Ja, det bästa folk i allmänhet kan komma fram till efter att ha börjat ta del av alternativ information är att konstatera att man inte vet så mycket egentligen, och att (minst) skaffa sig ett lika kritiskt synsätt på mainstream-media som på "alternativ-media". Det borde finnas där från början, men alla är vi väl produkter av vår samtid. Eller nåt...

Salthatten - Ej medlem längre2009-01-08 15:32
Antal inlägg: 525

Alla konspirationsteorier är osanna. Utom dom som jag tror på, för de är inte konspirationsteorier. Jag skulle aldrig våga avslöja vilka teorier det gäller, för jag är säker på att även det här forumet är bevakat.

Cement - Ej medlem längre2009-01-08 15:32

Jupp, det finns nog lika mycket manipulerad information inom mainstream media som alternativ media, så väljer man att enbart lita på en av dessa källor, så har man nog låst sig själv i en box.

Cement - Ej medlem längre2009-01-08 15:33

Egentligen är mycket av det som politiker pratar om konspirationsteorier

Cement - Ej medlem längre2009-01-09 02:25

Om skiftet, från ett astrologiskt perspektiv. Mycket underhållande.

www.consciousmediane...ur ray2.htm

vulcan2009-01-09 13:19
Antal inlägg: 7666

pion ekrot: Jo, jag förstod det. Och håller med. I sak är det naturligtvis lika meningslöst att ägna fritiden åt Scrabble eller en insektssamling som att gräva ner sig i diverse konspirationsteorier, men antagligen skulle de flesta som ägnar sig åt det senare må bättre av att åtminstone hålla en viss distans som du är inne på. Jag tror att mycket konspirationstroende bottnar i idealism som liksom kanaliseras fel. Man kan välja att lägga merparten av sin idealistiska energi på mer konkreta projekt istället. Om det sen är Greenpeace, lokala miljögrupper eller palestinarörelsen spelar nog mindre roll. Nu ska jag dock inte hålla nån långrandig föreläsning om detta, inte minst med tanke på att jag är för lite av idealist själv. Men jag kommer ändå att tänka på min morbror. Han var mycket aktiv i det sena 60 och tidiga 70-talets vänsterrörelse men kom nog med tiden in i lite av en livskris och ifrågsättande av all energi på Stora Projekt som det kom väldigt lite ut av. Han hittade med åren mer konkreta saker att fokusera sin idealistiska läggning på (den är oförändrad) och är nog på de flesta sätt mer lycklig och harmonisk nu än då mycket pga deta.

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-09 13:23
Antal inlägg: 1208

hmm alltså ni menar att det INTE är en konspiration bakom alla de gånger motståndarna får bra brickor?

och att scrabble inte skulle vara något konspiration för framkallande av spelberoende?

hmm tål å tänkas på;)

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-09 15:02
Antal inlägg: 744

Cement, "Egentligen är mycket av det som politiker pratar om konspirationsteorier"

Eller konspirationer kanske? Ett avtal av varje slag är väl ett slags överenskommelse eller konspiration där två eller flera parter enas om att göra något tillsammans, ofta men inte alltid handlar det om att få sig lite av någon annans pengar. Om det nu är något fel med att just de nuvarande bankfamiljerna har ett så stort inflytande på världen så kanske du har något förslag på vem som skulle kunna tänkas göra ett bättre jobb? David Icke? Tilduskan? Obama?

Jankster - Ej medlem längre2009-01-09 15:41
Antal inlägg: 656

Snarare Usama. Gör om, gör bättre.

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-09 15:55

klart det är jag!

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-09 16:11

fast jag är ute efter rating ordis...

Cement - Ej medlem längre2009-01-09 17:07

ordgräwaren

Sure, konspiration går väl bra.

Det är vi alla som måste göra ett bättre jobb, inte någon enskild person.

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-09 17:46
Antal inlägg: 744

Cement, så du tror att vi människor är jämlika eller ens tycker om varandra? Hur ska det gå till i det här kramgettot du vill konstruera? Ett vanligt beslut, t.ex. om man ska bygga en väg och vem som ska rita och konstruera den, hur bestämmer vi det utan nån form av centralstyre?

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-09 18:16
Antal inlägg: 2414

BWO är kassa iaf
konspirationsteorier kan vara lustigt men ganska oviktigt efter ett tag

Cement - Ej medlem längre2009-01-09 18:58

Ordgräwaren, som det ser ut nu, näe, vi är inte jämlika eller ens tycker om varandra, så är det verkligen inte, och jag har inte påstått det heller så jag vet inte vars du fått det ifrån.
Har heller inte påstått att jag vill konstruera ett kramgetto.
Centralstyre är så klart ett måste när vi människor är såna som vi förefaller vara, jag tror det är den föreställningen som leder oss in i en mer och mer centralicerad värld.
Min övertygelse är att vi inte alls behöver vara såna. Hur ska vi kunna ändra på oss om vi inte tror att det är möjligt ?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?