Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 983 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-12-01 18:29 | |
![]() | Jag hoppas dom är annorlunda o har mer självinsikt än du har oxå Trashone. Annars ser framtiden mörk ut. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-01 18:32 | |
![]() | Jag vet iaf att om jag skaffar kids så är det en egoistisk handling. Nu kan jag leva med det, och erkänna faktum ;P | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-01 18:47 | |
![]() | Att per automatik dra ett likhetstecken mellan att skaffa barn och ha ett lyckligt förhållande får mig att skratta så våldsamt att jag nästan trillar av stolen. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:41 | |
![]() | Det beror på hormonerna tror jag. Men rent allmänt sett var det inte vad jag talade om iaf. Jag försökte på något vis beskriva den värme och empati man får i sitt liv av barn. Förhållandet har i min historia dessutom rasat ihop, vi är bara vänner idag, men barnen är bägges vår lycka, oavsett var vi tar vägen framåt i livet. Faktum är att de inte "bara" är vår lycka förstås. Det är många som blir glada av barn. Från ensamma pensionärer i kön på ICA till dagispersonal och annat. En egoistisk handling är dock att sitta och kräkas på andra på internetforum och hoppas de ska ta åt sig och bli ledsna. Fattar inte vad som driver dig, Trashone. För att översätta ditt nicknamn så betyder det ju "Förstöranån" på svenska, du kommer lyckas om du fortsätter i din bittra stil. Tråkigt att se. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:46 | |
![]() | Bitley: Välfärd för barn är en bra drivkraft. Nu är det bara alla föräldrar som skall ändras... Sen så får du tycka vad du vill om min stil, det säger mig bara att jag troligen trampade just rätt. Vissa som skaffat barn får lite insikt, de skulle inte ha några som helst problem att besvara min undran och min kritik. | |
| __Robban__ - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:51 | |
![]() | Trash är snäll. Lite cynisk kanske, men det får man ta. ;-P | |
| __Robban__ - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:52 | |
![]() | He he, jag har alltid läst namnen TRASHZONE, av någon anledning. | |
| __Robban__ - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:52 | |
![]() | *namnet | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:53 | |
![]() | Jag borde valt gullefjun. Tack herr MissPiggy ;) | |
| __Robban__ - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:56 | |
![]() | Ja, Rosa Kanin är ju tyvärr upptaget. *asg* | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-12-01 20:03 | |
![]() | Jag läste om en professor som studerade hjärnan. Var några år sedan nu..intressant var iaf att han började studera vad som händer i hjärnan hos kvinnor som fått barn. Anledningen var visst att han förundrades över hur mkt kvinnorna klarade :-) efter att blivit mammor, och att de ändå behöll sitt lugn. Iaf så såg han att hjärnan utvecklades hos kvinnor efter barnafödande. Vet ej om det gjorts någon vidare undersökning, men kvinnoforskning har väl aödrig genererat ngt större intresse. Intressant iaf. Kan tänka mig det händer liknande hos många män. Något 'händer' som bitley skriver. Efter att ha följt mina barnlösa väninnor genom åren kan jqg konstatera att *där har inte mycket hänt* Däremot är det fortfarande bra att man idag kan välja att avstå barn. Inget fel i det. Sluta gnäll bara. | |
| Mimikryp | 2008-12-01 21:37 | |
![]() | Självklart kan man ha ett bra förhållande utan barn!!! | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-12-01 21:47 | |
![]() | ja, precis som man kan ha bra barn utan ett förhållande:-) | |
| aprilpojken | 2008-12-01 22:00 | |
![]() | Folk som skaffar barn tenderar att bli lite irriterande. | |
| sakoline | 2008-12-01 22:02 | |
![]() | Eh, vad oförskämt, vilken omogen kommentar! Ungefär i stil med att man måste förlova sig när man är 15 för annars är det inte tillräckligt seriöst? Kanske beror på var man bor. Men du är bara 24 år... Här i storstan är du nästan underligt om du är sambo så tidigt. Dessutom tror jag att de som säger såna kommentarer själva är väldigt osäkra. De har det kanske inte bra i sitt eget förhållande och ifrågasätter sina val, och så måste de jämföra sig med andras och på ett klumpigt sätt få veta hur du och din kille har det. | |
| Tess 08 | 2008-12-01 22:06 | |
![]() | Jag fattar inte riktigt varför någon över huvudet taget tror sig ha rätt att lägga i! Inte i diskussionen här, men i TS första inlägg har hon en fundering. VARFÖR i hela friden ska jag (som då har tre egna barn) känna att jag har rätten att ifrågasätta andras val? Jag menar, JAG har ett liv jag inte skulle kunna vara utan. Jag älskar mina barn och att vara mamma, men det betyder ju inte att ALLA ens vill försöka... Alla ska vi väl kunna acceptera att andra har gjort sina egna val, oavsett om jag tycker likadant eller skulle vilja göra likadant? | |
| cyberghost - Ej medlem längre | 2008-12-01 22:13 | |
![]() | Tess 08; Det är det jag menar. Jag anser att alla har ett fritt val och lägger mig inte i mina vänner eller bekantas privata beslut. Därför sårar det mig att mitt förhållande nedvärderas pga av att andra jämför det med sina. Jag vill verkligen ha barn och har velat det sen en ganska lång tid tillbaka. Men först måste vi ha ordnat med boende och ha en något stabil ekonomi ihop, det tycker jag inte jag borde behöva "skämmas för" eller förklara mig om. Dock nedvärderar jag inte på något sätt föräldrar eller någon med andra åsikter, absolut inte. | |
| Tess 08 | 2008-12-01 22:18 | |
![]() | Nej, det finns inte en anledning i världen att DU ska tvingas förklara varför du inte vill ha barn (om det nu hade varit så) eller varför du vill vänta (om det är på så vis)... Du frågar inte (skulle jag tro) om någon viss person sitter och kissar eller vilken årsinkomst någon har.. Det är för privat, liksom... Men att fråg om barn verkar vara öppet för diskussion | |
| cyberghost - Ej medlem längre | 2008-12-01 22:23 | |
![]() | Näpp, såna frågor ställer jag inte till någon. Att man kanske vågar sig på att fråga någon vad han/hon röstade när det var val kan ju vara väldigt "hemligt" och privat för vissa. Jag förstår inte varför men respekterar dom som tycker det. Men som du säger, att fråga någon om barn (som kan vara en väldigt känslig fråga av alla möjliga anledningar) det verkar det vara fritt fram för. Inte bara att fråga utan även att döma. | |
| sakoline | 2008-12-01 22:55 | |
![]() | Det värsta är väl att även om du skulle svara nåt liknande "vi har försökt men jag kan inte få barn" (som normala människor skulle bli generade av pga sin framfusighet) så skulle väl de människorna du pratar med säga nåt i stil med "men stackars dig!!! vad är fel? du kommer ju bli helt olycklig". Säker på att du inte umgås med fel människor? Jag menar... En 24-åring har väl rätt mycket annat i livet än barn? Det är ju oftast i den åldern man studerar, reser, försöker finna sig själv och ska vara ung nog att vara beredd på att separera ifall man märker att det inte är rätt partner. Det är ju inte samma stress som vid 30+ | |