Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 231 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-08 20:57 | |
![]() | Min 20-årige svärson kör timmerbil i sin familjs åkeri. För nån månad sedan hade han lastat vid 9-tiden på kvällen, skulle vända på skogsvägens vändplan och vara hemma nån timme senare. När han svängde runt på vändplanen i det blöta väglaget börjar bilen slira. Han försöker backa, köra fram igen, styra åt en annat håll några gånger tills bilen varken kommer framåt eller bakåt med alla hjulen nersjukna i leran. Det var bara att ge sej ut o börja gräva med skyffeln, försöka få ris o grenar under hjulen och efter mycket om och men var han hemma kl 9 dagen därpå. Var det dumhet eller oerfarenhet som gjorde att han omdelbart när bilen började slira inte gick ut för att få undan löst grus och dit med ris o grenar för att få bättre bärighet?? Att hans far sa nåt i stil med "När du blir så gammal som jag" behöver jag väl knappast berätta :) | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2008-12-08 21:00 | |
![]() | Min mamma säger att jag är snygg, smart och bäst. Så jag tror inte det där stämmer om ung och dum. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-08 21:05 | |
![]() | hur än man vrider & vänder sej,har man alltid arslet bakåt,i vissa trådar!hahaha | |
| annakarineli | 2008-12-08 21:05 | |
![]() | Vissa får göra erfarenheter och komma till insikt om saker redan som barn, som många vuxna inte varit med om och insett. Det är min mening. Barn är ofta otroligt kloka och klarsynta och många gånger är vuxna betydligt dummare. Barn går oftare än vuxna på känsla. Därmed inte sagt att barn har rätt i att vilja gå utan ytterkläder vintertid eller leva på glass etc. | |
| Nemesis_87 | 2008-12-08 21:18 | |
![]() | jag är ganska ung och jag är rätt korkad faktiskt. | |
| Piaree | 2008-12-08 21:21 | |
![]() | Jag skrev: "Är det inte att nedvärdera dagens ungdom att tro att dom är omdömeslösa, utan sunt förnuft & oförmögna att forma egna åsikter?" Det var INTE riktat till dej, Minta. | |
| Miss_jk | 2008-12-08 21:55 | |
![]() | abc: Det kan ju vara så att den vuxne i fråga är totalt urkass på både att spela poker och att spela poker med vett. Då är det en bra erfarenhet han har att inte spela mer. Samma sak med aktier. Han kanske satsade på tok för mycket på helt fel saker. Med andra ord kanske han var helt kass på att syssla med aktier. Då är det även där en bra erfarenhet han fick med sig. Han kan kanske inte handskas med sina pengar, därmed låter han bli att spela om dem. Det handlar ju faktiskt inte om att vara inskränkt utan att ha vart vettig nog att inse att detta var inte hans grej. Säger inte att det är så i alla fall, men detsamma gäller det du skrev om att vara inskränkt. Det blir även lite skillnad på att tycka illa om mörkhyade och att växa ifrån sitt barndomsdrömjobb t.ex. Eller tycker du inte det? Lite konstigt att jämföra dessa två... | |
| nystan1 | 2008-12-08 21:57 | |
![]() | Enligt mina erfarenheter är man tydligen dum om man arbetar inom vården som ung. Jag är 24 år och började för fem år sedan, samt är utbildad undersköterska, men min dumhet har visst inte gått över ändå. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 22:36 | |
![]() | jag spelar poker online hehehhe jag tror faktiskt det mer har att göra med individen och inte åldern | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-08 22:56 | |
![]() | jag har en son som blivit spelberoende genom bl a poker på nätet.... | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-12-08 22:57 | |
![]() | Som jag har sagt tidigare(ordspråket), och använt för den delen mycket framgångsrikt så är det faktiskt så. Även det jag skrev efteråt. Tyvärr TS kommer du att få leva med detta tills du blir världens äldsta manniska och kan säga att "alla under 110 vet inte vad de pratar om, när de har levt lika länge som mig kan de börja snacka!". Jag har använt ordspråket vid ett par tillfällemn opch det fungerar om man vill se en kollega högröd i ansiktet :) , jag lovar !!! | |
| Miss_jk | 2008-12-08 22:57 | |
![]() | Självklart, men i 14-årsåldern kanske man inte fattar att sluta i tid, vilket man kanske gör i 30-årsåldern, såvida man inte är spelberoende då. | |
| Miss_jk | 2008-12-08 22:57 | |
![]() | Mitt var till biNo8 | |
| _abc_ | 2008-12-08 23:53 | |
![]() | Kaparen: En annan lastbilsanekdot: En långtradare på 20cm för hög höjd sett till en tunnel rammade in och fastnade några meter in i tunneln, söndertrasat tak och helt fastkilad i öppningen. När folk skulle få ur lastbilen gick det inte, den satt för hårt fast. En 10-årig pojke drog i sin pappas jackärm och sa att de borde pysa ut luften ur däcken. En kör av skratt inleddes men tysnade sedan. De pös ut luften ur däcken som gjorde att de tjänade 40cm på detta och det gick sedan att få ut långtradaren. Minta: "Så du tror inte att unga inte kan ha skeva erfarenheter och uppfattningar?" Jo det tror jag. Med det sagt undrar jag vad din följdfråga blir? miss_jk: Att personen du pratar fiktivt om förstår att han inte ska ha med aktier eller poker att göra köper jag. Att denne projicerar detta på en ungtupp som säger att han vill bli pokerspelare eller jobba med aktier medan det klappas på huvudet och sägs "jadu med åldern förstår du att du inte är förnuftig med att vilja göra detta", det gillar jag inte. Nu var ju inte poängen att folk inte var smarta av att sluta med någon som misslyckades för dem, det "osmarta" kring frågan är när sådana personer projicerar sina egna misslyckanden på alla unga som tänker gå i deras fotspår och lyckas där de misslyckades. Men nej, då är man tydligen ung och oförnuftig. Att jag jämför erfarenhetsmässigt uppkommen rasism med drömjobbet som försvann tycker du är konstigt? Förklara dig närmare? Men visst, jag tycker nog själv att någon är för ung och dum när de säger som 6-åring "jag vill jobba på godisfabrik när jag vill bli stor, förstår inte varför inte alla vill det". Konkreta exempel på insöande/inskränkthet grundad på erfarenheter är väl alla de trådar på forumet där folk som varit med om det själva är otroligt partiska. Dödsstraff för biltjuvar låter det från de som varit med om en bilstöld osv. Är dessa inte färgade och inskränkta just på grund av sin erfarenhet så säg. Verkar även förekomma ryggdunkningar hos zigenarfientliga människor emellan i flertalet trådar, de alla har gemensamt en nämnare, idel dåliga erfarenheter med zigenare. Är detta oväsentligt så säg, inte långt ifrån mitt "mörkhyade"-exempel om ni frågar mig. | |