Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bujum | 2008-12-09 19:12 | |
![]() | Mm Tess 08. Ronald mcdonalds barnfond har gjort mycket för vår familj. Min dotter fick tvillingar i vecka 23 och hon och de två andra barnen+hennes man fick bo där i 1 1/2 månad. Var där och hälsade på och det var jättefint. Toppen att sånt finns när man hamnar i en sån situation som de gjorde. | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:14 | |
![]() | Tack kissed:) Har du skaffat en liten pellisfantis nu?:) | |
corporate | 2008-12-09 19:14 | |
![]() | Run-Marie, elefanter är för all del bra på att se efter varandra, men att det skulle finnas speciella "elefantkyrkogårdar" är en myt. | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:16 | |
![]() | corporate nej det är ingen myt. När man säger kyrkogård, menas med ett ställe där benen från en avliden elefant ligger. Dom kan efter år gå tillbaka till benen precis som vi gör för att besöka en släkting på en kyrkogård | |
poänglös - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:41 | |
![]() | trashone: www.rb.se/geengava/P...fa ult.aspx | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:42 | |
![]() | Har testat flera ggr, inga pengar dras, inget bekräftelsesms kom. Så wwf fick lite mer ist. | |
Sotfinger | 2008-12-09 19:50 | |
![]() | Jag kollade upp vilka organisationer som hade de lägsta administrativa kostnaderna, dvs där den största delen av bidragen gick direkt till verksamheten. Läkare utan Gränser och Lutherhjälpen ligger bra till då. Så jag ger per autogiro till LuG, som jag tycker verkar agera flexibelt och kraftfullt. | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:51 | |
![]() | Hm, jag är inte så duktig jag. Jag ger inte pengar till tiggare på tunnelbanan eller någon annanstans. Jag köper däremot gärna Situation Sthlm eller Aluma från en auktoriserad tidningsförsäljare. Däremot skulle jag ibland känna för att betala "musikerna" som påtvingar mig kulturella dragspelsbitar vol.3 på T-banan klockan 16.30 - för att få tyst på dem! (Det är en sak som är positiv med Malmö - dragspelsbitar volym 3 har inte slagit här ännu) | |
rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:52 | |
![]() | usige..du har så rätt. bort med dragspel!! | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:53 | |
![]() | Vi hycklar rätt bra ändå, vi svenskar. För nog att vi ger ett par hundra till någon organisation, men vår levnadstandard(den som måste ändras) vill vi inte rucka på. Och snälla, inga arga tanter som blir sura nu. | |
malekhamoves | 2008-12-09 19:53 | |
![]() | Vad säger ni! Bara för det känner jag mig mer motiverad att lära mig spela dragspel, mwhohahaha! | |
Miss_jk | 2008-12-09 19:54 | |
![]() | Jag har två fadderbarn hos Hoppets Stjärna som jag ger minst 200:-/månaden till (var). Sedan ger jag sporadiskt, då oftast till Cancerfonden och Hjärt- Lungfonden. Och så ringer jag alltid sådana där betalsamtal på välgörenhetsgalor och sånt. | |
Alice_Gbg | 2008-12-09 20:13 | |
![]() | För ett par år sedan sålde jag min bostadsrätt. Mamma och bägge syrrorna fick dela på 30% av vinsten. Jag känner mig mycket stolt över denna gärning! OBS! Jag är inte miljonär, utöver vinsten för lägenheten har jag inga pengar. Har dessutom satt sprätt på pengarna (bil och hus) så det är ingen idé att skicka tiggarbrev. :-) | |
söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:39 | |
![]() | Medlem i Naturskyddsföreningen, och brukar skänka en slant till diverse cancerfonder. Egentligen är jag ingen större supporter av välgörenhetsorganisatione r med tanke på hur lite av pengarna som skänks som verkligen kommer fram dit de ska... Ger ALDRIG till Stadsmissionen eller annan skit som sponsrar Sveriges "hemlösa" då mina åsikter starkt strider mot detta... Tänk om alla länder kunde lära sig att fördela pengar ordentligt... då hade vi sluppit tv4:s gaphalsar. | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:43 | |
![]() | trashone jag är inte arg, men jag har faktiskt ändrat lite på min levnadsstandard för att kunna bidraga lite till dom organisationerna jag stödjer:) | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:47 | |
![]() | söt gilliv vad är det för fel på stadsmissionen? | |
söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:52 | |
![]() | BiNo8 - Det är inget fel på Stadsmissionen i stort... men jag tycker det finns viktigare saker att fokusera på än Sveriges s.k "hemlösa". Och ja, jag har personliga erfarenheter som gör det svårt för mig att förstå hur en människa i dagens Sverige kan klassas som "hemlös" när barn runt om i världen föds på gator och säljer sig själva för en bit mat. Hyckleri tycker jag att det är, och jag vet att många inte håller med, men det är vad jag tycker iaf. | |
sally93 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:56 | |
![]() | Söt gilliv har helt rätt. Om alla skatter t.ex betalades som de skulle o inte transfererades via 'skatteparadis' skulle de fattiga länderna klara sig utan bistånd. För att bidraga till en socialt rättvis och ekologisk miljö har jag valt en bank som förvaltar/lånar ut mina pengar för bara det ändamålet. Skänker inget regelbundet annars, utom en månadsavgift till WWF. Där jag fått en alldeles egen späckhuggare:-) Jag ger aldrig 'proffstiggare' men stoppar alltid i pengar i bössor från t.ex Lutherhjälpen, Rädda barnen o Frälsningsarmén, vilka känns seriösa. | |
söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:58 | |
![]() | Frälsis gillar jag... helt ideellt och söta uniformer. | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:59 | |
![]() | söt gilliv tack för sitt svar, då förstår jag hur du menar:) | |