Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mollee - Ej medlem längre | 2008-12-25 21:49 | |
![]() | Varför måste man vänta i 6 år? | |
tilduskan - Ej medlem längre | 2008-12-25 22:20 | |
![]() | hehe nu har jag läst alla inlägg å noterar storhetsdrömmmarna som faktiskt togs fram av tråd skaparen:D "när betapet tar över världen":D menar du att det finns mer där ute att ta över? shit jag trodde beta var världen:) (ser inte på tv kl 15 den 24 längre, fikar istället mye trevligare) | |
ralfus | 2008-12-26 19:40 | |
![]() | "det var tamejfan det finaste jag hört sen jag konfimerade mig, ska du ha dig ett fikon?" | |
swempa | 2008-12-26 21:48 | |
![]() | hallå eller nån djävla tradition måste väl få finnas skärpning | |
mrperfect | 2008-12-26 21:50 | |
![]() | Betapet kan man ju inte spela in. man kan spela in kalle och se honom senare. förresten kanske man kan spela in Julen oxå :S | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-12-26 22:16 | |
![]() | Karl-Bertil Johnsson är det enda jag såg iallafall. | |
swempa | 2008-12-26 22:20 | |
![]() | ser inte på tv på julafton men tycker man ska ha kvar kalle ändå | |
sjutusan | 2008-12-27 09:18 | |
![]() | Jaa ni, era stackars ovetande satar. Föreställ er följande scen; svärmor som stänger av tv;n mitt i kalleankandet, med dragspelet i handen och utdelandes hemmagjorda allsångshäften och med uppmaningen "alla MÅSTE sjunga"trots Fjortonåringens djupa suck och fyraåringens vilda protester. Fram för kalle säger jag efter den traumatiska upplevelsen. | |
Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-27 09:23 | |
![]() | Slopa TV'n helt och hållet. Absolut inget sevärt i alla fall. | |
guranboy | 2008-12-27 09:38 | |
![]() | svt har ju tablån färdig hela julhelgen 10 år framåt de e ju kalle anka, kan du vissla Johanna , historien om en and och Fanny och Alexander varje jul | |
Jankster - Ej medlem längre | 2008-12-27 09:52 | |
![]() | Våran nya jultradition sedan farsan fick ett Wii i 70-årspresent är att hela släkten hoppar och viftar med armarna framför tv'n. Helt plötsligt blev det roligt med jul igen. | |
Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-27 10:04 | |
![]() | Jankster, den traditionen ska jag propsa på att vi inför. Verkar betydligt roligare än att sitta och glo på TV. | |
gnill | 2008-12-27 10:29 | |
![]() | men måste staten (tv) stå för traditionerna? Är inte traditioner det vi själva skapar omkring oss, en kultur så att säga? Och måste inte en kultur vara öppen för förändringar? Drar man "behåll kalle" linjen lite längre så skulle vi ju kräva arne waise i rutan också. Och han är ju rätt gammal så om han går bort fick man väl stoppa upp honom för det _ska_ ju vara samma, samma på julafton. Och egentligen varför ska då inte alla andra program vara samma också? För att alla ska vara trygga (och så sparar vi ju pengar också!) kan tv sända samma tablå varje julafton framöver hela dagen/kvällen. Precis som ni säger att vi som inte vill se kalle kan stänga av tv:n så kan ju ni som vill se det spela in det och köra det varje jul kl 15 framöver medan tv kan visa annat. | |
vackert_udda | 2008-12-27 11:15 | |
![]() | Denna Kalle... Jag måste nog säga att jag tycker att han ska vara kvar i rutan, jag förstår inte denna diskussionen egentligen när det idag finns så många kanaler och det bara är att byta kanal om programmet inte passar i smaken. När det rör sej om EN TIMME om året så ska det väl inte vara så stor grej att ha det kvar, eller? Då kan ju de som vill titta se det och de som inte vill kan väl bara byta kanal? Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är löjligt att bli upprörd för att Kalle sänds mellan 15-16 en gång om året! Så länge det finns folk som vill titta så är det väl inget att prata om? | |
cecland | 2008-12-27 11:59 | |
![]() | Jag förstår inte de som vill titta på tv på julafton överhuvud taget. Varför inte umgås istället? Men det är väl lika bra att behålla de tv-program som alltid går, eftersom ganska många tydligen vill se det. Kanske den som startade denna tråden egentligen vill klaga på att det inte finns några betapet-motståndare kl 15 på julafton? ;-) | |
mrperfect | 2008-12-27 12:29 | |
![]() | CITAT: "Jaa ni, era stackars ovetande satar. Föreställ er följande scen; svärmor som stänger av tv;n mitt i kalleankandet, med dragspelet i handen och utdelandes hemmagjorda allsångshäften och med uppmaningen "alla MÅSTE sjunga"trots Fjortonåringens djupa suck och fyraåringens vilda protester. Fram för kalle säger jag efter den traumatiska upplevelsen." En seriemördare är född! | |
Miss_jk | 2008-12-27 13:21 | |
![]() | Min "brorson" på 4 år satt som ett ljus under hela Kalle i år så visst är det uppskattat även för de som är uppväxta med tecknat/animerat. Kalle ska alltid visas på julen, that's it. | |
lehena | 2008-12-27 13:32 | |
![]() | För oss handlade det om att kunna plocka fram maten i lugn och ro, medan pojkarna, 3&5 satt och tittade som ljus på Kalle. Möjligt att barnen har tecknat att tillgå dygnet runt, men vad är det för slags tecknat och vem är det som tillåter sina barn att titta på TV hela dagarna?? Mina barn uppskattade Kalle och även om vi vuxna tycker att det är tråkigt, så låt ungarna titta utan att höra vårt vuxna gnäll!! | |
marcus_aberg - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:54 | |
![]() | att ens tänka tanken att avskaffa kalle är en hädelse! Kalle är lika mycket jul för mig, om inte mer än tomten.. det var han som gjorde att man visste att snart var det dags att få byta julklappar, se en gubbe i plastmask försöka lura en ytterligare ett år och sen få slita upp pappret. nervositeten har visserligen avtagit med åren men det är en tradition! jag citerar från "tomten är far till alla barnen" - man kan inte banda kalle anka! (eller avskaffa honom) | |
skrabban | 2008-12-27 15:41 | |
![]() | Jag tycker inte man ska avskaffa Kalle Anka. Jag har tittat på Kalle i så länge det har funnits. Min son älskade Kalle Anka och andra tecknade filmer. Så låt Kalle vara ifred. Ingen Jul utan Kalle Anka. | |