Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:52 | |
![]() | Eller rättare sagt: En uppmaning till okända människor att rösta på Nanne... | |
| nettan23 | 2008-12-27 23:53 | |
![]() | Det jag kan störa mig på e, en dels brist på förståelse för era medmänniskor i denna tråden, tror ni verkligen att folk vill bo på gatan? | |
| nettan23 | 2008-12-27 23:54 | |
![]() | Conrad, du verkar ha hängt upp dig på just Nanne, jag diskuterar iaf hemlöshet i allmänhet nu! | |
| Pastorn52 | 2008-12-27 23:54 | |
![]() | Tyvärr Stabilt, så är tanken inte värd någonting alls om den inte åtföljs av en handling. Det är inte min mening att vara någon besserwisser men fundera litegrann på det... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:56 | |
![]() | jag har väl hellre den förmågan att både kunna säga jag har det bra å jag är glad över det,utan att behöva skämmas,DET är ju att inte uppskatta det man har!samtidigt som jag kan känna med de hemlösa å hjälpa de så gott jag kan,än att BARA tänka på de hemlösa å samtidgt skämmas över mitt eget??,,tror inte hemlösa tycker vi som har ett hem ska skämmas,,dom är nog inte missunsamma! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:56 | |
![]() | pastorn:helt korrekt! | |
| Miss_jk | 2008-12-27 23:56 | |
![]() | Tråden handlde ju faktiskt om just Nanne från första början, så det är väl inte helt fel att diskutera henne. | |
| nettan23 | 2008-12-27 23:58 | |
![]() | Nee så sant, men det kändes inte så aktuellt just nu! | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:59 | |
![]() | Hemlöshet är ett problem som bottnar i att en individ har tappat fotfästet rejält - inte glömt att skicka in några sjukförsäkringspapper eller något sådant. Det kommer inte hända någon i det här forumet ''i morgon'' som den där tjejen med punkterna sade. Det kommer att hända heroinister och psykiskt sjuka. Då har flera instanser ett ansvar. Närmast är det familjen. Om de fallerar är det vännerna. Om de misslyckas är det kommunen. Det finns flera sätt att tackla problemet, men att uppmana folk att delta i en telefonröstning för en dokusåpa är inte ett sätt att hjälpa, utan ett sätt att undvika det egna ansvaret. Det är patetiskt, faktiskt. | |
| nettan23 | 2008-12-28 00:01 | |
![]() | Conrad: Det tycker jag du har alldeles rätt i, men många bäckar små, och det e ju ändå en del kosing dom talar om, varför inte berätta för "folket" vart pengarna går, patetiskt njaee | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-28 00:01 | |
![]() | Nanne är inte patetisk. Det var TS jag syftade på. | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-28 00:02 | |
![]() | Nettan23: Så för att vi är Värdar på Betapet så ska vi inte få ha eller delge våra egna åsikter? Det om någonting anser jag skulle ha varit en grav inskränkning av rättigheter. Om du för övrigt ser igenom några tusen trådar här i Forumet så hittar du otaliga åsikter från oss värdar även där // Ingen i min närmaste krets skulle någonsin behöva bo på gatan så länge som jag har möjligheten att hjälpa. Jag kan erkänna att jag inte skulle öppna mitt hem för främlingar hur som helst. Att däremot hjälpa till genom att skänka saker/pengar med mera är något jag mer än gärna ställer upp på. Mouche | |
| Miss_jk | 2008-12-28 00:02 | |
![]() | Vet inte om jag kan påstå att det är mitt ansvar om någon vän blir hemlös, däremot skulle jag erbjuda en plats i mitt hem. Knarkar denne skulle jag nog iofs inte öppna min dörr heller. Jätteledsen, men där går gränsen för mig... | |
| stabilt | 2008-12-28 00:02 | |
![]() | Det är bara så att i vårt rika land så ska det inte finnas hemlösa. Det har inte ett dugg med Nanne att göra jag bara gav henne en eloge för att hon tänkte på de hemlösa. Men man kanske inte ska bry sig man ska bara blunda och hoppas att man inte ska drabbas. Tack nettan23 för din förståelse. Pastorn 52 vadå för handling det är väl ändå allas ansvar att ingen i vårt land far illa eller ska vi skita i dom............ja kanske barar att vi själva har det bra. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-28 00:03 | |
![]() | Beror på vad man lägger i ordet ansvar - juridiskt eller moraliskt. | |
| nettan23 | 2008-12-28 00:03 | |
![]() | Om nu trådskaparen berättar för alla här, kanske fler röstar på Nanne och det e inget patetiskt med det, ändå för en god sak. Men självklart e det ju inte genom sånt här problemen ska lösas. | |
| stabilt | 2008-12-28 00:04 | |
![]() | Öppna din dörr....................h jälp va enkelt allt är. | |
| Miss_jk | 2008-12-28 00:04 | |
![]() | Men kan du skriva i klartext i stället?? Fattar ju inte ett dugg av vad du syftar på eller vem du svarar. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-28 00:06 | |
![]() | ibl kan det oxå vara så,INTE i ALLA fall!att det finns dom som helt enkelt inte kan klara av att ha ett hem,,de vandaliserar lägenheterna osv,,så vadå"i vårt rika land ska de inte finnas hemlösa"vad har det med saken att göra,då de finns de som är hemlösa pga av att de missköter lägenheten | |
| nettan23 | 2008-12-28 00:06 | |
![]() | Stabilt: Vassego :) Mouche: Det var en fråga, men personligen kan jag ju tycka att forumvärdarna ska hålla sig neutrala, så inga missförstånd uppstår! Men men det e ju bara min åsikt :) | |