Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 704 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-01 20:39 | |
![]() | merhaba... jag har rannsakat mig själv och tänkt tillbaka på tidigare händelser och kommit fram till att nej, jag skulle nog inte försöka tjäna pengar på biljetterna. Jag skulle sälja dem snabbt för ett belopp motsvarande mina utgifter, men SKULLE jag få mer än jag begärt för biljetterna så skulle jag inte skämmas för det. Skillnaden är väl att jag inte skulle SÖKA en stor vinst. Man tänker ju annorlunda, och jag ser inget fel i att en tjej som råkat få dubbel uppsättning biljetter gör vinst på det, men JAG skulle inte tycka det var särskilt viktigt. Trots att jag inte är rik. | |
| Miss_jk | 2009-01-01 20:44 | |
![]() | 1. Biljetterna är dyra från första början. -Ja, och varför det då? Jo, just för att folk inte ska ha råd att köpa 10 stycken och sedan sälja för ockerpriser. 2. Är det en mänsklig rättighet att få gå på koncert?? -Nej, självklart inte. Vad har det med saken att göra? 3. Hon säljer en egendom och har fullkomlig rätt att ta vilket pris hon vill. -Ja, det har hon, vi uttrycker bara en åsikt om att det är p.g.a. folk som säljer biljetterna till ockerpriser som gör att priserna måste höjas. 4. Vill folk köpa biljett till orginalpris så kan man göra som alla andra som fick biljett, ställa sig i kö till ombuden.... svårare än så är det inte. -Och det tror du inte att folk gör då? Suck. Har du sjölv testat att komma fram till ett ombud när biljetterna säljs? Och säg inte "Ja, till Håkan Hellström" för det är inte ens i närheten av samma tryck som till AC/DC, Metallica, Maiden m.fl. | |
| merhaba | 2009-01-01 20:46 | |
![]() | Jaa, vad ska jag säga.. Världen har väl aldrig varit rättvis! Sälj biljetterna med gott samvete o ha jädrans skoj bara!!! | |
| ANDERStG | 2009-01-01 20:50 | |
![]() | Skänk mellanskillnaden till Röda Korset så är alla nöjda. | |
| ANDERStG | 2009-01-01 20:50 | |
![]() | Och om du inte gör det så kommer en by INTE att vaccineras. | |
| Nunnelunan | 2009-01-01 20:51 | |
![]() | Ursäkta men jag förstår inte den etiska logiken i detta... Av någon underlig anledning verkar många här gapa högt då någon börjar prata om att ladda ner musik. I de fall man säljer en biljett dyrare än ursprunget, så säger ju marknaden att biljetterna från början har varit för billiga? Ingen skulle betala mer än ursprungspriset, om det inte var så. Borde då inte överpriset hamna hos artisten, precis som man skriker om värdet för musiken i mp3 låtar... Jag har inte något emot att någon (marknaden) anser att värdet är högre och jag lägger inte några moraliska aspekter, men jag funderar! | |
| Denim Maad | 2009-01-01 20:52 | |
![]() | Miss_jk - De är dyra för att arrangören vet att publiken är villig att betala det priset för biljetterna och det har ingenting med att förhindra svartabörshandeln. Själva meningen att Rock 'n' roll är till för alla och inte bara för folk med pengar tyckte jag kunde tolkas som att det var mer eller mindre än rättighet att få gå på koncerten. Och ja, jag har köat ett gäng gånger till stora artister, ex. Maiden, U2, Stones, AC/DC (två ggr) och metalica. | |
| grisseknorr | 2009-01-01 21:33 | |
![]() | Om biljettindustrin i Sverige (ticnet) inför dessa väldigt små enkla regler så borde det hindra det mesta i svarta börshandel.. 1 - ID-Registrera biljetterna vid köp. 2 - Måste du sälja för att du inte kan eller vill gå så gör ticnet ett återköp. 3 - Återköpta biljetter blir åter tillgängliga på ticnet. Hur svårt kan det egentligen vara att fixa detta!!?? | |
| ANDERStG | 2009-01-01 21:38 | |
![]() | grisseknorr: Det är inte rock. Rock är rebelliskt och följer inte lagar. Rock är att bli nedslagen av ordningsvakter då man försöker slinka in. Rock är att gå på högvarv och få fradga runt munnen under konserten. Rock är att suga av någon för att få biljetter. | |
| grisseknorr | 2009-01-01 21:40 | |
![]() | ANDERStG: Rock är att få se det band man vill se!! | |
| ANDERStG | 2009-01-01 21:43 | |
![]() | Bah, rocken är assimilerad. Hur är man rebellisk idag? | |
| 1335991 | 2009-01-01 21:46 | |
![]() | Sätt in annons på Tradera,med ditt utropspris: ex 1400 kr st, låt sedan folk bjuda över varandra, och ta det högsta budet, det är ju inte ditt fel om det finns *idioter*, se också till att ta betalt om du skickar biljetterna via rekbrev! Så skulle iaf JAG ha gjort! Ha så kul på konserten!!!!! | |
| 1335991 | 2009-01-01 21:48 | |
![]() | och vänta med annonsen tills du känner att du hinner skicka biljetterna! Kolla med posten hur lång tid det tar att skicka rek.post. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-01-01 21:57 | |
![]() | Ja, ska göra precis som 13359991 säger, men utropspriset ska ju inte vara så högt som 1400 kr styck. Hade mer tänkt ett utropspris på 1400 för båda biljetterna, sen får folk börja buda på biljetterna. Ska ha så trevligt så den 21 juni! :) | |
| micro113 | 2009-01-01 23:24 | |
![]() | Klart du skall ta ut så mycket du kan för biljetterna... jag förstår faktiskt inte de andras resonemang. | |
| Miss_jk | 2009-01-01 23:25 | |
![]() | Ett tips bara ife: Nämn inte detta med biljetterna när du står på ife-läktaren för då lär du inte bli så poppis hos övriga supportrar... | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2009-01-01 23:26 | |
![]() | Griseknorr, de har provat med personliga biljetter. Vid Springsteen i Hovet 2005 var det så. Två timmar efter utsatt starttid var fortfarande många platser tomma. Det funkade helt enkelt inte med att legkolla varenda själ av de 8000 personer som gick in. Kanske går det att göra smidigare, jag vet inte. Men föreställ dig själv den tidsåtgång och personal som krävs för att kolla 50000 pers på Ullevi... inte värt, alls. (Se, en Springsteenspelning som inte försenades på grund av honom.) (Nu var jag visserligen inte på plats själv, men några goda vänner befann sig där.) | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-01-02 13:21 | |
![]() | Höhö, järnkaminen, varför skulle jag nämna det på Elfsborgsläktaren? Har väl ingen anledning att göra det, vare sig frågar eller inte. Många av mina Elfsborgsvänner vet redan om att jag ska sälja två överblivna biljetter på Tradera, och jag har deras fulla stöd! Lite bitter för du inte fick någon biljett till konserten själv, kanske? Eller svider förlusterna mot Elfsborg 2008 än? Lägg ner, jag startade denna tråd för att få svar på en fråga, inte för att du och andra ska säga GÅNG PÅ GÅNG vad ni tycker om mitt beteende. Sånt räcker att säga en gång, inte älta en hel kväll. | |