Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 704 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-02 12:03 | |
![]() | Ställa krav på barn? Jamen då blir man ju inte den där hippa mamman man vill vara som är vän med sin unge... | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-02 12:18 | |
![]() | Man ska INTE var vän med sin unge man ska förälder til dom,, vänner får dom ha blad jämnåriga Bitte | |
| krysopras | 2009-01-02 12:41 | |
![]() | Det är väl inte så mycket för att vara hipp och vän med ungarna, mer för att det är ...jobbigt, typ. När dom blir sura och gnäller och man måste kolla efter så de gör som man har sagt. Det tar en massa tid bland annat. Bättre ungarna lär sig klara sig själva ute i samhället, liksom, det är ju en hård värld vi lever i. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-02 12:42 | |
![]() | Föräldraskapet handlar alltså om att låta andra fostra dina telingar? | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-02 12:44 | |
![]() | Man ska INTE var vän med sin unge,, man ska vara förälder till dom,, vänner får dom ha blad jämnåriga Nu finns alla ord med =) Bitte | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2009-01-02 12:54 | |
![]() | Dags för stängning? "hatar nyår " har nu blivit barnuppfostran... Men när jag nu ändå har ordet så kan jag bara konstatera att just hippa mammor som är vän med barnen är dom som överlåter fostrandet på andra.... :) Sen är det väl djuren som får ungar och vi männiksor får barn..? | |
| ANDERStG | 2009-01-02 12:55 | |
![]() | krysopras: Så ungarna ska lära sig av samhället? Då kanske jag (samhället) ska slänga fyrverkeriskräpet i huvudet på dem. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-02 12:56 | |
![]() | Kaparen: Jamen det är redan kontanterat ;) Vissa får barn, andra ungar och några få får ättlingar. | |
| bove | 2009-01-02 13:39 | |
![]() | Hmm, är det inte JAG som får barn och ANDRA som får ungar? =) | |
| barbi | 2009-01-02 14:19 | |
![]() | Bara förbjuda raketerna! Är inte värt att så många djur blir förstörda för folk vill ha lite kul man kan ha de på annnat sätt | |
| micro113 | 2009-01-02 14:46 | |
![]() | Låt fyrverkerierna spraka runt tolv varje nyår -- men begränsa det dessemellan. | |
| pensionären | 2009-01-02 14:56 | |
![]() | Nej förbjuda raketer, vi var hos veterinären och fick lugnande till våran hund, men aldrig mer, han var fullt medvetande men kunde inte gå, hjärtat slog och han hyperventilerade, först i dag har jag fått ut honom på en längre promenad. Jag tycker att det är fruktansvärd för alla djur som är rädda. | |
| micro113 | 2009-01-02 15:00 | |
![]() | pensionären Testa att omge hunden med andra ljud under nyår --- man kan sila bort raketerna genom egen ljudmatta. Och sluta oroa dig själv -- ju oroligare du är desto nervösare blir din hund ... och när det sedan brakar loss så faller himlen ner för hunden. Min tik har varit - är fullkomligt livrädd för raketer, men med rätt strategier har det både blivit bättre med åren -- och är hanterbart under nyår. | |
| micro113 | 2009-01-02 15:01 | |
![]() | Jag har aldrig gett henne lugnande | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-02 15:03 | |
![]() | Din vet måste misslyckats kapitalt. De vovvar jag sett fått lugnande har fått en rejäl dos och sovit mestadelen av kvällen helt i frid. | |
| pensionären | 2009-01-02 15:12 | |
![]() | Han var så drogad att han inte kunde röra bakbenen, men huvudet var det inte fel på, har radion på högsta volym både uppe och nede, men inget hjälpte. | |
| micro113 | 2009-01-02 15:17 | |
![]() | Fast jag håller med tras... Din vet har misslyckats eller skrivit ut fel preparat .... en hund på lugnande skall dissa ut mentalt, det är det som är hela syftet. Sen kan man inte förbjuda allt, man måste kunna hitta en medelväg som fungerar för de flesta... och om det handlar om en dag per år, så borde det gå att få det fungera för sin hund också. Låt oss säga att det sker i kommunal regi precis runt tolvslaget ... då kan man under den halvtimmen ta med sig hunden bort från bebyggelse .. eller i hemmet stänga persienner och öka volymen så den överröstar fyrverkerierna, eller smälter ihop med dem. Hur reagerar din hund när man skjuter på tv? | |
| pensionären | 2009-01-02 15:23 | |
![]() | Tyvärr börjar de skjuta tre dagar innan, och tidigt på nyårsafton, han reagerar mera på visselljuden, har persienner neddragna, han var inte skottredd när han var upp till 3 år, men sen kom vi ut och han hamnade, mitt i ett raketskjutande åckså innan nyår, och sedan dess har han varit livredd. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-02 15:23 | |
![]() | Jag vet att andra djur kan reagera olika på samma lugnande preparat. Varför skulle det vara annorlunda med hundar, micro och trash? Det vore ju ganska allvarligt om veterinärerna inte skulle klara av detta, eftersom det är totalt grundläggande i deras arbete. | |
| micro113 | 2009-01-02 15:30 | |
![]() | Pensionären Jag är medveten om att de brukar skjutas både före och efter -- och det tycker jag är ett oskick som skall stävjas. Därför kan jag också tycka att ett offentligt fyrkverkeri i bygderna som hålls av kommunen är tillräckligt -- då kan det också vara förbjudet för andra att skjuta utan tillstånd från polisen. Budalv Något har ju gått fel .. alltså har vet misslyckats med sin uppgift i det här fallet ..... eller? | |