Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 861

Forumkategorier

Användare Inlägg  
123 hopp - Ej medlem längre2009-01-05 23:06
Antal inlägg: 464

Jag räknar fönster när jag sitter i bilen eller när jag pratar i telefon ....:=)) fånigt!!

Miss_jk2009-01-05 23:36
Antal inlägg: 8941

...Måste alltid dra av några lager av toarullen innan jag tar det som jag ska använda. Kan vara massa bakterier på det där annars! Måste läsa vissa ord (inga speciella utan ibland bara känns det så) på ett speciellt sätt. Kliar jag mig så måste jag klia ett visst antal gånger och handen jag kliar med ska alltid dra det sista draget snett uppåt höger. Just det där med snett uppåt höger gäller för det mesta sakerna, liksom talet fem gäller för alla saker jag måste räkna. Sista draget med tandborsten, efter att ha borstat ett "fem-jämnt" antal gånger, är snett uppåt höger, läser jag på en skylt avslutar jag på sista bokstavens övre högra hörn o.s.v.

Och för er som tror att detta tar tid och att man inte hinner jobba. Oj så fel ni har. Man har sina tekniker. Min omgivning märker nog inte ens av mina tvångshandlingar, det är bara jag som tycker att det blir jobbigt ibland.

TeddyW2009-01-05 23:38
Antal inlägg: 181

"Jag räknar fönster när jag sitter i bilen eller när jag pratar i telefon ....:=)) fånigt!!"

WOW! hoppas jag aldrig någonsin möter dig i trafiken, det var nog en av de uppenbaraste trafikfarorna jag har hört ^^

RåzaMåln2009-01-05 23:43
Antal inlägg: 132

teddyw: Den grejen med varannan ruta har jag också. Och så måste jag gå med foten mitt över alla upphöjda "streck" av asfalt/cement som finns på vissa trottoarer. typ på råsundavägen är det sådana fördjupningar eller upphöjningar i cementen, det är skitjobbigt att gå där.

RåzaMåln2009-01-05 23:47
Antal inlägg: 132

Miss_jk: Det beror ju på vilka tvång man har förstås, men skönt för dig att du klarar av att jobba. För min del kom jag då jag jobbade ofta för sent på grund av mina tvång, men då hade jag förvisso tvång kring utseendet också (drag av bdd) och det gjorde att morgonrutinerna drog ut väldigt mycket på tiden. Kunde INTE gå till jobbet om jag enligt min uppfattning såg ut som ett monster.

Jag har försökt att räkna ut hur mycket tid mina tvång tar, men det är svårt att få fram en exakt siffra eftersom alla tvång inte är sådant jag gör dagligen, även om de flesta är det. Har dock uppskattat det till tre-fyra timmar, så visst skulle jag hinna jobba, men för min del är det så att tvångstankarna och tvångshandlingarna handlar om extremt mycket ångest för min del och därav fixar inte jag att jobba. Jag tror att det ofta kan vara det som gör att folk med OCD inte kan arbeta, mer än att tvången tar tid (även om vissa såklart tvångar i princip hela sin vakna tid). Dock har jag ju andra diagnoser än OCD också, bland annat borderline, så det är ju inte enbart OCD:n som ställer till problem för mig när det gäller att knega.

Mimikryp2009-01-06 08:04
Antal inlägg: 9057

RåzaMoln; Jag är tacksam för att du delar med dig så och berättar hur det är att ha "riktiga" tvångstankar. @-->->--
Vad är BDD? *nyfiken*

Filippa67 - Ej medlem längre2009-01-06 08:24
Antal inlägg: 92

Oj det här e ju läskigt...man tror att man e ensam om sina dillen men ack inte!
Det där med jämn fördelning av maten på tallriken i varje tugga känner jag definitivt igen och när jag duschar så tvättar jag mig alltid i en viss ordning, påslakanet måste givetvis ligga "rätt", måste ha med mig ett visst antal grejer när jag ska sova, läser ALLTID på toaletten oavsett om det är schampoflaskor eller varningstexter på element.

Måste alltid smörja in händer och fötter innan jag går och lägger mig och knivarna måste stå nedåt i diskmaskinen.

När jag var ung var jag ännu värre, känner igen det där med att man ska hinna till en viss punkt innan en bil hinner köra förbi...för att inte tala om brunnslocken...när jag körde barnvagn fick inte barnen som höll i vagnen gå på locken heller för att oturen det förde med sig kunde "föras över" via handtaget......

Listan kan säkert göras ännu längre men man gör ju en massa saker man inte tänker på...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?