Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 302 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildcard | 2010-01-11 20:42 | |
![]() | oj du hade hunnit svara.... | |
| wildcard | 2010-01-11 20:44 | |
![]() | myra64: om jag har svårt att hinna äta frukost (väldigt sällan) så klämmer jag en kopp kaffe med grädde i på morgonen och kan sedan äta min stora omelett. | |
| Miss_jk | 2010-01-11 20:50 | |
![]() | På jobbet äter jag ostrullar till frukost: En skiva ost med kaviar eller mjukost på. På helgerna blir det engelsk frukost med korv, vita bönor och ägg. Kan tillägga att vi inte brukar äta frukost förrän vid 12-13-tiden... | |
| lsaw | 2010-01-11 20:53 | |
![]() | Jag läste en av Skaldemans böcker sent i somras och tyckte att det verkade vara humbug! Eftersom jag ändå är för bekväm för motion och dessutom gillar entrecote och bearnaise etc., tänkte jag att ok! Allt det jag tidigare lärt mig är kullkastat och jag har förlorat mer än 20 kilo!!! Det håller fortfarande, utan en massa obehagliga motionspass - och i ett lagom tempo (ca 1 kg/veckan). Talet om nyttighet och 1-års eller 2-års studier kan jag inte begripa? Fråga en 70-80 årig inuit (eskimå) vad han eller hon levt av under livet (säl- och valkött JA, morötter, socker, potatis, ris etc NEJ)! Tilläggas bör att jag tar mig en redig wiskey varje månad, men bara vid ett tillfälle. Oavsett vilken metod som passar olika individer, så måste vi få ha brister och aldrig bli fanatiker i en tro... | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-11 21:13 | |
![]() | wild: Jag dricker inte kaffe heller, bara te.. :) och te med grädde är nog ingen höjdare.. Miss: Är verkligen kaviar ok? Läste på gi-metoden, tror jag det var, att det innehåller så mycket socker att det går fetbort, så att säga :) hittills har jag ätit kokta ägg till frukost eller ägg och bacon ibland, men har lite svårt för stekt mat på morgonen.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-11 21:15 | |
![]() | jag gick upp av den dieten. iofs väldigt självklart då jag inte äter kolhydrater i vanliga fall, dessutom är jag inte överviktig alls. de jag känner som gått ner av dieten har varit överviktiga. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2010-01-11 21:19 | |
![]() | "Har liiiite svårt att förstå varför det alltid kommer in folk och ska påpeka att det minsann finns bättre metoder och bla bla bla. Detta funkar hur bra som helst för mig, vilket andra metoder inte har gjort." Okej, då var det väl antagligen mig du menade då. Fast jag blev lite förvirrad nu eftersom du varken tycks vara moderator eller trådstartare. "Denna tråd handlade om huruvida någon hade testat den, inte om det fanns andra metoder." För att inte riskera ämnesflykt är svaret: Ja, det gör det. Men det blir inte så mycket diskussion då. | |
| monew | 2010-01-11 21:19 | |
![]() | lol "paltkoma" | |
| kajix | 2010-01-11 21:30 | |
![]() | grädde i te funkar utmärkt. | |
| lsaw | 2010-01-11 21:32 | |
![]() | " Någon som har bra eller dålig erfarenhet av det? " var väl frågan, dvs TS ville väl att de som testat skulle dela med sig av sina erfarenhater? Svarar man på den frågan så finns det utrymme för följdfrågor/diskussioner! Så har du egen erfarenhet Beardo, så lyssnar vi gärna! Jag vill tillägga ovan: Skaldeman säger även att kroppen själv talar om då den vill ha mat. I min tolkning har det inneburit att jag slipper ha dåligt samvete för att jag skippar frukosten, eftersom jag inte är hungrig då. Vissa mornar (men bara då jag är sugen) stoppar jag i mig en ostbit (hårdost eller brie exv). | |
| kajix | 2010-01-11 21:33 | |
![]() | jag vill dessutom absolut hävda att mjölk inte hjälper mot att snubbla. | |
| Miss_jk | 2010-01-11 22:16 | |
![]() | Rökt kaviar innehåller ca 12,7% så det är ingen katastrof, men det ska jag nog tänka på i fortsättningen. Fösöker att inte äta livsmedel med över 10%. En bra länk där typ alla livsmedel finns med: www.markazits.com/di...t- gram.pdf Beardo: Tror inte att TS var ute efter en diskussion utan denne ville nog veta om och hur LCHF/Atkins funkar för de som testat. | |
| lsaw | 2010-01-11 22:20 | |
![]() | 10 % låter mycket? Själv ratar jag allt över 4 % samt allt som är syntetsötat! Fast kikar man på din länk blir man ju rädd! Äter folk verkligen all den där skiten regelbundet? Huvva!!! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-11 22:33 | |
![]() | Hur ofta bajsar ni? Seriös fråga. | |
| wildcard | 2010-01-11 22:38 | |
![]() | Med jägarkost: en gång om dagen. Förr: lite då och då, ibland ett par gånger i veckan. Varför skulle det inte vara en seriös fråga? | |
| wildcard | 2010-01-11 22:40 | |
![]() | Jag mådde förresten pyton i början också, med lite slöhet i sinnet och yrsel pga att kroppen höll på att ställa om sig till fett-drift istället för socker-drift. Båda dessa symptom gick över efter någon vecka. | |
| lsaw | 2010-01-11 22:40 | |
![]() | Larvbrud: en gång om dagen (seriöst svar). Just nu äter jag vitkålssallad (vitkål, vinäger, olja och kryddor) till all biff och allt kryddsmör (mums). Före helgen kokade jag en fisksoppa på 1 kg vit fisk, 0,5 kg skalade räkor, 3 broccolibuketter, 3 påsar saffran och 1,5 liter vispgrädde. Det blir, med andra ord, en hel del fibrer... | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-11 22:45 | |
![]() | Jag har provat det men stod bara ut i en vecka. Det passar absolut inte mej. Jag mådde illa av all fet mat. Sen gillar jag basen i mat som potatis, ris och pasta för mycket för att utesluta det. Sen vill jag ändå tillägga att jag tror det är farligt för kroppen att äta på det sättet som atkins förespråkar. Både muskler och hjärnan behöver alla delar i en bra kostcirkel för att fungera. | |
| Lionnea | 2010-01-11 22:45 | |
![]() | "Fråga en 70-80 årig inuit (eskimå) vad han eller hon levt av under livet (säl- och valkött JA, morötter, socker, potatis, ris etc NEJ)!" Fråga en asiat vad han/hon levt på under livet (säl- och valkött NEJ, Ris, frukt, grönsaker, olja och kött, (en bland kost) JA) Väldigt konstigt att dra in inuiterna i denna diskussion, helt orelevant m tanke på att det finns andra koster som ej gör folk överviktiga. Det är vi västerlänningar som fuckat up kosten med socker och snabbmat, samt rör på oss för lite, därav övervikt och fetma. Med risk för masslakt av LCHF-anhängarna: Min erfarenhet av LCHF:are är att de är "allt eller inget" människor, antingen äter man en strikt LCHF-kost, eller så äter man något som kallas "vanlig kost" dvs för mkt av fika, godis, glass. Funkar LCHF för viktnedgång-fortsätt med det. Men kom fasen inte och säg att man blir överviktig på en energibalanserad SNR-kost (svenska näringsrekommendationer). | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2010-01-11 22:48 | |
![]() | Har provat andersson metoden funkade 23 kilo ........ | |