Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:10 | |
![]() | Aurora:så sant så sant,,,, | |
| Aurora Aurum | 2009-01-08 20:10 | |
![]() | Mys tack trash varför vara 'ödmjuk' när jag vet ;-) och du har antagligen inte träffat på något uppfödare mer självupptagna och självsäkra personer får man leta efter :-D | |
| Dahlbergs | 2009-01-08 20:11 | |
![]() | I mitt hjärta finns: Åke - STOR långhårig (bond/skogis/perser),helb eige hane. Den häftigaste katt jag någonsin haft! Enda sedan han var liten så följde han mig till skolan, och där satt han. När jag slutade så ställde jag mig bakom gympahallen och ropade på honom. Det behövdes aldrig mer än ett rop, så komme han skuttandes från skogen och följde mig sedan heeela vägen hem. Idag bor han hemma hos mamma med två andra finurliga hårbollar, då jag, för två år sedan flyttade till lägenhet. Pruttan (Majlis) - En liiiten super gosig, svart och vit, semi långhårig (bond/angora) kattjej. Hur söt som helst. Lite försiktig när det gäller främlingar men hon sitter mer än gärna brevid och stirrar (verkligen STIRRAR) på dom hur länge som helst. Tills hon själv känner att isen är bruten och då hoppar hon upp i knät och lägger sig till rätta. En riktig liten primadonna är hon. Hon vet om att hon är snygg och låter därför inte vem som helt sitta på hennes plats i soffan(!!!). haha Ali (Ali baba) - Han.. Ja herre gud, vars ska jag börja? Han är en stor(!) korthårig svart och vit hankatt, till hälften Ragdoll. Han är verkligen en riktig trasdocka! VEM SOM HELST kan komma in i lägenheten och han skriker tills någon tar upp honom och klappar på honom tills han är nöjd. Han kan också sitta och blänga på folk tills han känner sig redo att bli ompysslad. Oftast blir man less eftersom han inte nöjer sig med en 10-minuters klapp, utan begär (och ger sig verkligen inte) att han ska få "stångas" i ansiktet, krypa runt på axlar/nacke, 'knåda' en på magen, prata en stund och sedan sova x-antal timmar på ens arm. Han är verkligen en katt för sig. Det är rent av jobbigt att vakna upp på morgonen då man vet att det bara är att gå direkt till skåpet för att hämta alvedon i förebyggande syfte, och sedan sätta sig ner och ha en låååång pratstund med Ali. Och sist men inte minst, Majlis 1. Hon var den vackraste katt jag någonsin sett. En stor och slank sköldpaddsfärgad (hon hade både ränder, fläckar och stora vita fält i pälsen). Hon var jag tvungen att ta bort här i höstas. Eller tvungen och tvungen. Hon klarade inte av andra människor än mig. Om någon rörde sig i lägenheten (t.ex. min sambo) så sprang hon så fort hon bara kunde, och gömde sig vars hon helst ville (oftast kröp hon ner i skurhinken). Sedan låg hon där och fräste åt allt, till och med mig, tills hon kännde sig trygg igen. Jag har aldrig gråtit så mycket över ett djur i mitt liv, men det vore stört omöjligt att omplacera henne eller att bara ha magen att låta henne plågas så som hon gjorde. Rest In Peace, Pruttisen min. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:12 | |
![]() | Aurora: Hu, räcker väl med detta mötet. (Men ja, har träffat grymt sympatiska uppfödare) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:12 | |
![]() | Dahlbergs:Det är så kul att läsa om andras katter!för var å en har verkligen sin färgstarka "personlighet"!det bara går inte att inte älska de små liven*s* | |
| Aurora Aurum | 2009-01-08 20:13 | |
![]() | trash du skulle bara ana hur sympatisk jag är i verkligheten, men jag verkligen brinner för katter och deras liv och nej tilll utekatter och ja till kastrering | |
| CHL | 2009-01-08 20:14 | |
![]() | trash: Nej, jag pratade om det bara för att lösningarna på problemen är desamma.. som jag skrev sen ;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:15 | |
![]() | Beror på var man bor och dessa utekatter. Men kastrering är en självklarhet på de flesta katter som ej skall avlas på. Typ 99% av katterna. Staten kunde väl bidraga med lite pengar där tycker jag | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:16 | |
![]() | chl: klösande hundar? ;) Sorry fick bara en inre bild på min stora latmask som skulle ge sig på detta. Troligen hade han slocknat i soffan ist. | |
| CHL | 2009-01-08 20:16 | |
![]() | aurora aurom: Hjälper inte att vara uppfödare... Dom största stollarna i alla sortens djurarter finns där. Så erfarenheten är inte sämre ;) Enligt min erfarenhet mår en utekatt bättre. | |
| CHL | 2009-01-08 20:17 | |
![]() | Trash: spela inte dum nu... jag jämnför en klösande katt med en hund som biter sönder saker ;) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:18 | |
![]() | jag tycker man alltid ska kastrera/sterilisera katter!oberoende på vart man bor!hamnar inte kattungarna hos idioter där de inte blir omhändertagna,kan de komma från en vildkatt så blir det mer vildkatter,som får kämpa för att överleva osv sen mår ju katterna i sej bättre,som tex hankatter,de är i mindre slagsmål osv | |
| Dahlbergs | 2009-01-08 20:19 | |
![]() | Myspruppen: Nej eller hur? Katter är verkligen underbara djur. Stora som små :) Också är dom väldigt bra pga att de är så självständiga, på nått sätt. De gör i stort sett som de vill, de kan aktivera sig själv när de själv känner för det, de tar inte stor plats, man dör inte av att dom sätter sig på en och framförallt så är det inte alls dyra att ha. (inte för att jag tycker illa om andra djur eller skulle skaffa något annat ifall jag hade mer pengar sas) | |
| CHL | 2009-01-08 20:19 | |
![]() | instämmer med mys | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:21 | |
![]() | Annars kan man ju klä in stolen i smickrande taggtråd. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-08 20:22 | |
![]() | Dahl:jaa jag med!men en dag,då jag har min egen gård,vilket ska ligga så jag kan ha bra med djur,så kommer jag ta hand om katter som saknar hem elr farit illa!sen vill jag gärna ha hund skulle vilja ha masssoooooor med djur!men tid ska finnas för all aoav dom oxå,,, Jag lever verkligen för djur | |
| CHL | 2009-01-08 20:22 | |
![]() | trash.. det lär lösa problemen ;) | |
| Dahlbergs | 2009-01-08 20:22 | |
![]() | Jag instämmer också (om kastreringen). Dock tycker jag att det är väldigt roande att skaffa fram kattungar. Dock har vi (min familj) ALLTID sett till att kattungarna kommer till bra och livslånga hem. Dom få gånger det har hänt att kattungarna är 'oönskade' efter ett par månader så har vi tagit tillbaka dom, och låtit dom leva sitt liv hemma, med deras mor/far/syster/bror.. ja hela släkten :) | |
| CHL | 2009-01-08 20:23 | |
![]() | myspruppen: antar att dina djur är omplaceringar då? | |
| Dahlbergs | 2009-01-08 20:24 | |
![]() | Åh, jag vill också göra sånt. Ibland önskar man att man hade obegränsat med pengar och tid. Då skulle jag no ha en gård stort som sverige självt och där skulle ALLA djur vara välkommna :) | |