Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blankomblank | 2009-01-14 14:37 | |
![]() | Du räknar upp terroristgrupper som jag inte gillar heller | |
| Mårten | 2009-01-14 14:38 | |
![]() | Hjemmefronten? Nej de jävlarna borde verkligen ha lagt ner vapnen direkt. haha | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:38 | |
![]() | Du kanske inte gillar deras tillvägagångsätt men den flesta terrorismen är frukterna av förtryck. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:39 | |
![]() | blankomblank, Nu får du för tusan gå till ett bibliotek och lära dig en del!! och det är inget skämt. Samerna kommer ur en kultur som kallas för komsa kulturen och har sitt ursprung högst upp i Norge. Sedan bronsåldern har det funnits folk som kommit söderifrån upp till Stora sjöfallet, båda grupper hör därför hemma där. att sedan samerna blivit illa behandlade kan vi jobba en hel del på, men Sapmi är inte stulet i korrekt bemärkelse men jävligt illa behandlat. | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:42 | |
![]() | har inte sagt emot dig det minsta jag kan min egen historia risotto. Allt annat kan tvistas om men jag har aldrig pratat om sapmi som ett land bara att om átt ett folk lever i ett land och blir förtryckta där. Vi var först det är samma sak här | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:43 | |
![]() | FÖRST? SKULLE JUDARNA VARIT FÖRST I PALESTINA?! | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:43 | |
![]() | Så förtryckta skapar riken grundade på samma terror som förtryckte dom? Bra världar vi skapar då, vi måste hitta nya vägar | |
| Mårten | 2009-01-14 14:43 | |
![]() | Även en blind höna... Det är faktiskt samma sak. Judarna var inte först i Palestina. Samerna var inte först i södra Sverige. Jag skulle starkt motsätta mig en samisk invasion här, precis som jag motsätter mig den sionistiska invasionen i Palestina. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:45 | |
![]() | Judarna var cirka 495 000 år senare än de första människorna i området. | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:45 | |
![]() | Ni har fortfarande inte kommit med konkreta förslag på lösning bara attacker mot mig , mitt ursprung och andra småsaker | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:45 | |
![]() | Har ni inga idéer? | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:46 | |
![]() | Knevertism, ja men det står i boken att de bodde där 70 år i sträck för 4000 år sen, hallååååååå | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:46 | |
![]() | En kväll, nyligen, när jag satt i en bil och väntade på några bekanta så kom det en man gående med en israelisk flagga i sina händer. Den var fäst vid en pinne och ca 50*70 cm stor. Han gick omkring och svängde den framför sig. Jag tänkte för mig själv: den mannen är antingen utvecklingsstörd eller otroligt modig i sin patriotism. Samma kväll var det en antiisraelisk/propaletins k demonstration inne i centrum, bara två km bort. Ett par unga män kom gående, fick syn på den här äldre mannen och hans flagga. De gick fram till honom, drog flaggan ur hans händer, slet loss flaggan från stången och slängde dem båda på honom. Jag satt beredd i bilen: skulle jag skrika åt dem att låta honom vara eller ringa polisen? De lät honom vara efter sin aktion och gick därifrån. Jag lät situationen vara, förutom att jag och killarna hade ögonkontakt och att de visste att jag visste vad de gjort. Fegt, ja jag vet. Jag försöker förstå det folk som har fått sitt land delat av ett annat land, invaderat av människor som har en annan religion och i mångt och mycket en annan livssyn. Försöker förstå deras rädsla för att bli utrotade inför världens ögon. Jag försöker förstå det folk som varit förföljda i tusen år och blev tilldelade ett land efter att ha varit nära utrotning av människor som har en annan religion och i mångt och mycket en annan livssyn. Försöker förstå deras rädsla för att bli landlösa och utrotningshotade inför världens ögon, igen. Jag försöker förstå båda sidor och kan nog fatta att de flesta människor av båda religionerna och båda livssynerna nog har mer gemensamt än vad de är olika. Hur får vi dem att förstå det, så att de kan sluta vara rädda för varandra och finna ett sätt att acceptera situationen så att de kan leva istället för att döda? Båda sidor använder terror för att utplåna varandra, därmed inte sagt att de flesta människor som lever i denna region är terrorister! Detta är tyvärr inget som vi kan lösa med pins eller bojkotter men att vi uppmärksammar det, även i det lilla (som i detta forum) kanske kan påverka dem i en positiv riktning så småningom. Om vi tar avstånd från allt våld och inte från någon grupp människor. Ta avstånd från handlingar inte från hela folkgrupper! | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:46 | |
![]() | Det enda som förmodligen kommer hjälpa sitautionen är att Israelerna tar livet av så många att det inte finns några kvar eller att omvärlden reagerar. | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:49 | |
![]() | Hade jag skrivit det inlägget hade jag blivit attackerad direkt. Mänskligheten är ju knappt 200 000år gammal men du kanske har info om tidigare perioder | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:50 | |
![]() | Sorgligt om det är det enda som kommer att hjälpa | |
| Mårten | 2009-01-14 14:51 | |
![]() | Mitt förslag är ju ungefär det sistnämnda i Kneverts inlägg. Att FN (eller Ryssland, eller vem som helst med tillräckligt många kanoner) militärt invaderar Israel och tar över och reder ut situationen, ställer sionisterna (alla sionister alltså, inte bara regeringen) inför rätta, samt förbjuder Sionismen på samma sätt som Nazismen förbjöds i Tyskland när samma sak hände där. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:52 | |
![]() | Ja, men jag tror inte riktigt på bojkotter. Vet ni vad som är israeliskt? Det är nog lättare att bojkotta saker från FN-länder i så fall, det är ju de som har delat landet. Inte för att jag riktigt ser vinsten med det heller... Danmark gick inte direkt under i Arlabojkotten från muslimer världen över? | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:53 | |
![]() | Lyssna på alfamarie hon är klok hon, eller så kan ni ju attackera henne ett tag | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:53 | |
![]() | Förmodligen tänker du på Homo Sapien men det beror väl på hur man räknar det. Lucy till exempel är över 3 miljoner år gammal. | |