Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 285 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| creatorno1 | 2009-03-29 18:25 | |
![]() | det heter gemensam vårdnad | |
| lehena | 2009-03-29 18:41 | |
![]() | Sylvia Plath skrev -Nej, hon kan inte flytta hursomhelst, faderns medgivande krävs. Meen, sen bero det på hos vem barnet är skrivet. Om fadern inte går med på att barnet ska flytta kollar myndigheterna upp vart barnet är skrivet och fadern har inget att säga till om iaf. Om nu barnet är skrivet hos mamman.... Han förlänger bara processen ytterligare, men får inte rätt i slutet ändå... | |
| miss_ztar - Ej medlem längre | 2009-03-29 19:32 | |
![]() | Nej Lehena, man kan ändå inte flytta barnet från kommunen utan den andra förälderns medgivande.. Tror till och med gränsen går vid 8 km eller något sånt. . Just för att en förälder inte ska kunna ta barnet och flytta typ flera mil bort och försvåra för den förälder som inte är boförälder.. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-29 20:50 | |
![]() | Separationen är inte genomförd så hela familjen är skriven där de bor nu, barnet går på dagis där och allt sånt. | |
| lehena | 2009-03-29 21:19 | |
![]() | Min sambo hade STOORA problem med sitt ex. Hon tog sitt pick ock pack och flyttade till en annan kommun, dock bara 4 mil bort. Min sambo hade inget att säga om det, utan fick snällt godta att hon flyttat. Då barnet var skrivet hos henne kunde hon göra så, enligt soc. Nu har hon flyttat ännu längre bort, ca 15 fram och tillbaka, och det finns inget min sambo kan göra. Denna gången har vi varit i kontakt med både soc och advokat. | |
| lehena | 2009-03-29 21:20 | |
![]() | ca 15 mil ska det vara... | |