Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 575

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2009-01-19 21:31
Antal inlägg: 2979

men den är då helt ockuperad dock

zagg - Ej medlem längre2009-01-19 22:16
Antal inlägg: 298

Ockupera mera, så tråden hamnar högt upp i Forumet och syns!

zagg - Ej medlem längre2009-01-20 07:18

Jag menar ju förstås skriv i tråden Ockupera Papegojan, så tråden hamnar högt upp i Forumet och syns...

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 09:59
Antal inlägg: 1003

Det verkar tungt med Papegojan.
Jag tycker att det verkar som om ett fåtal håller på och försöker köra bort andra ur detta rum. Till ingen nytta, dessutom (om inte planen var att det skulle bli just få i rummet). Två inloggade där just nu och 200 i Giraffen, 200 i Krokodilen och 50 i Grisen.
Dessutom har jag hört en del elitistiskt snack om att enbart högrankade skall hållas där?

Jag har nästan aldrig problem med att få spela Klassisk/snabb i andra spelrum, men då nekar jag nästan aldrig någon, heller...

annelille2009-01-20 10:11
Antal inlägg: 500

.... det är ju inte meningen att man ska tvinga ut folk ur rummet.... tanken är att klassiska kan träffas i Papegojan för att lättare komma igång med sitt spel....

Silverin - Ej medlem längre2009-01-20 10:46
Antal inlägg: 1760

Under dagtid verkar det inte finnas så väldigt stort intresse för Papegojan, än... men att det bara skulle vara högrankare är bara nys. I går kväll var det drygt hundra pers inne o spelade o så många högrankare finns det inte. Med lite tid o god vilja kommer det säkert bli ett rum för ALLA kategorier av klassiskt spel o rankingen har absolut inget med saken att göra. Det är önskemålet om att hitta motspelare i snabbare takt som är målet.

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 10:58

Jag har nästan aldrig problem att komma igång med mitt spel. Om jag har tänkt mig att spela i en halvtimme så kan jag vänta i tre minuter på att hitta en motspelare i vilket spelrum som helst, men lycka till.

sa fröken - Ej medlem längre2009-01-20 11:38
Antal inlägg: 353

alfamarie: Jag delar helt Silverins syn på tanken med Pepgojan för klassiskspelare. Jag har inte hört nåt om att det skulle finnas önskemål att göra det till ett rum för _högrankade_ klassiskspelare och har definitivt inga tankar åt det hållet själv.

Ingen vill köra ut nån från Papegojan bara för att den råkar föredra slumpat bräde men det kan väl inte heller betraktas som en ond gärning att hysa en önskan om att klassiskspelarna skulle finnas där så ofta, i en så stor skara att spelrummet helt enkelt blir fullt av dem? Det är nog mer en utopi i dagsläget, det kan man bara konstatera, men nu är många, rätt många t o m, beredda att bjuda till för saken.

Det står dig, alfamarie, och även alla andra spelare att fritt välja spelrum också i fortsättningen. Ingen ska känna att andra försöker tvinga och styra en till något mot ens vilja. Om du regelbundet spelar klassiskt så är det antagligen så att det är nån som märker/ märkt det och i bästa välmening vill ge en puff för den nylanserade tanken med Papegojan. Det vore tråkigt om du får en anti papegojan-inställning bara för det...

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 11:47

sa fröken:
ja, det är klart att jag väljer fritt.
Jag har gått in på Papegojan för att spela klassiskt ett par gånger, det står ofta i chatten dessa gånger:
om ni vill spela slumpat, så kan ni välja ett annat spelrum.
Här i denna tråden finns det glädjeyttringar för att "ja, då kan vi som är högrankade spela där".
Jag spelar alltid klassisk/snabb och väljer spelrum efter hur många spelare där finns (men hamnar oftast i krokodilen) och tonen i spelrummet. Om någon uppmanar någon annan att lämna (oprovocerat), då gör oftast jag också det.

Jag har inget negativt att säga om olika spelrum, förutom att jag är dålig på IT-ord och att jag undviker grisen pga att jag själv inte kan hålla reda på om jag är där eller på annat ställe och därmed missar ord i onödan.

Jag kommer att spela i papegojan om jag känner för det och om ingen ber någon annan att lämna detta spelrum, så är det med den saken. Ingen skillnad mot andra spelrum, alltså.

sa fröken - Ej medlem längre2009-01-20 14:44

alfamarie: Jag försökte hitta inläggen som skulle matcha konstaterandet om glädjeyttringar med / för högrankade. Jag hittade två som på något sätt indikerade ratingförhoppningar men inget av dem förspråkade nåt sådant som du hade formulerat det.

Angående tonen i chatten så tycker jag också att man iofs borde vara lite försiktig med _hur_ man uttrycker sig kring denhär frågan; du är säkert inte den enda på sajten med känselsprötena ute. "Om ni vill spela slumpat, så kan ni välja ett annat spelrum" kanske är menat som en lite humoristisk, raljerande släng, för nån som kommer in som nyregistrerad eller för nån som inte har följt med den regelbundet återkommande debatten kring ett separat rum för klassiskspelarekan kan det låta nedvärderande och exkluderande. Det är givetvis inte bra och jag hoppas vi klassiskspelare inte börjar ägna oss åt sånt mer än vi gjort hittills..!

Jag tycker att en betapetstammis å andra sidan gott kan ha lite överseende och t o m förståelse för att det kan finnas lite frustration som behöver få sippra ut i små, harmlösa doser; hur klassiskälskare än har försökt önska och argumentera för det där egna spelrummet så har de hittills inte kommit nånvart med önskemålen, och ärligt talat så har jag själv fortfarande svårt att förstå det orubbliga njet:et för saken. Det är nu då en annan historia men kanske det för gemene man är lite svårt att leva sig in i den passion för det klassiska spelet Scrabble som en hel bunt mänskor hyser här.

Jag får bara en känsla av att du, alfamarie, har en negativ inställning till detta med Papegojan som klassiskrum; hoppas dock vi kan använda den här tråden till att göra positiv reklam för det ädla syftet, med förhoppningen att allt fler skulle bli bitna av klassiskflugan!

=)

sa fröken - Ej medlem längre2009-01-20 14:47

Var det nån som sa att man inte kunde välja Papegojan som favoritspelrum i frågorna på den personliga sidan? Jag kunde inte heller hitta den som alternativ. *går över till supportfliken*

Dr Jacoby2009-01-20 16:05
Antal inlägg: 93

Bra start på det hela. Har spelat flera härligt klassiska matcher hos papegojan på sistone.

Silverin - Ej medlem längre2009-01-20 18:57

Lite synd tycker jag att det är att de som är inne under dagtid inte håller sig kvar i Papegojan. Men det kanske kommer...?!
Just nu ser jag att det börjar fyllas på med spelare inför kvällen iaf.

Härlig flickor o pojkar/Tanten

pöta2009-01-20 19:51
Antal inlägg: 157

hoppade in

carinau2009-01-21 12:30
Antal inlägg: 882

Har jag drömt detta eller var inte den här tråden förärad en fast placering på snacks förstasida förut. Varför har den svarta lilla nålen tagits bort tro? Nåja, det går ju att placera den där med egen kraft också som tur är...=)

Silverin - Ej medlem längre2009-01-21 17:14

Lite support uppifrån skulle inte va helt fel.
Blir trött på mig själv t.o.m efter all "promotion" ;-)

Funkar bra på kvällstid, dock ej under dagen, buhu.

Silverin - Ej medlem längre2009-01-21 17:15

Men Odin har iaf lagt in Papegojan som favvorum.
- Om det nu hjälper, hehe.

Silverin - Ej medlem längre2009-01-21 21:43

Tycker ni klassikerspelare e rätt dåliga på att hjälpa till o styra upp.

Skiter i det, tydligen va det inte så intressant då.

ralfus2009-01-21 22:09
Antal inlägg: 264

bump

zagg - Ej medlem längre2009-01-21 22:25

sa fröken skrev:
"hur klassiskälskare än har försökt önska och argumentera för det där egna spelrummet så har de hittills inte kommit nånvart med önskemålen, och ärligt talat så har jag själv fortfarande svårt att förstå det orubbliga njet:et för saken"

...och jag håller med.
Men denna folkrörelseliknande kampanj för klassiskt spel i papegojan kanske kommer fungera.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?