Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 647 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-19 03:04 | |
![]() | Hegemoni är ingenting jag föredrar, och det vore väl underbart om världens enda supermakt skulle stå för alla de världeringar som vi ser som positiva! Jag tror inte en sådan nation skulle ens ha ambitionen att vara en supermakt f.ö. ;) Med tanke på allt det du skrivit, inte minst i ditt senaste inlägg name... ge det en chans då. Ha rimliga förväntningar: Det kommer inte att ske en direkt förändring av att två krig pågår, av att det inte finns någon egentlig fiende (förutom hemmabygget "terrorism"), att israel är det lilla barnet som "pappa" usa inte ens ser att det kastar sten bakom hans rygg, att cia har arbetat upp hemliga processer och underminerat omvärldens förtroende för att usas syn på fri och rättigheter, att det är lågkonjunktur, att det är ett budgetunderskott på 500 miljarder dollar, osv. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-19 03:14 | |
![]() | Som jag skrivit tidigare, när vi börjar märka av de positiva förändringarna så kommer jag fira. Däremot ser jag indikationer om att gå vidare ner i samma snesteg som tidigare. Den enda reella skillnaden är retoriken, vilket inte har något som helst och göra med autenticismen. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-19 03:16 | |
![]() | vem vet? Bushs retorik stod i direkt korrelation med agerandet, så... ;) nämen, säg till när du är redo att hoppa (över bäcken) då! | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-19 03:21 | |
![]() | Jag insåg när jag skrev mitt senaste inlägg att jag inte kommer att fira det här historiska snedsteget i någon form. :) Men endå. | |
| patboone | 2009-01-19 03:23 | |
![]() | Här där jag är märks redan positiva förändringar. Välkommen hit och hjälp till! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-19 03:26 | |
![]() | du är i sydamerika pat... jag har nog missat det tidigare.. var är du och vad gör du? Jag är i Maine. Här är svinkallt och mycket snö (under -30C i veckan, och idag har tre decimeter snö fallit). Här uppe räknar folk med att obama kommer att förändra klimatet till det bättre! ;) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-19 03:32 | |
![]() | dudeniro, www.youtube.com/watc...rF ML2nl9XY | |
| patboone | 2009-01-19 03:48 | |
![]() | Jag är i bolivianska Amazonas. Nio mil från gränsen till Brasilien. Sitter här och skriver huvudsakligen medan min dotter volontärarbetar på ett barnhem och min son går i skola. Sedan har vi som familj, med blandad framgång, försökt hjälpa folk att få ett stycke land genom mikrolån. Här är just nu 30° och en luftfuktighet på 85%. Gudskelov har jag AC i mitt arbetsrum. Här hoppas vi att Obama ska avbryta USAs försök att undergräva den demokratiskt valde presidenten Evo Morales position, vilket redan skapat spänningar på gränsen till inbördeskrig. Morales är ju liksom Obama unik då han är den förste presidenten här av indianskt ursprung. Maine är ju nästan Kanada...vad gör du där? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-19 03:54 | |
![]() | woaow, vilket äventyr du är ute på!!! Lever och bor här för tillfället, i "lilla Kanada" med familj (min fru är uppväxt i Maine)... ingen större kultur- eller naturkrock här inte. Vintern känns bekant, och folks mentala påverkan av vintern också... | |
| patboone | 2009-01-19 04:12 | |
![]() | Saknar årstidsskiftningarna ganska rejält. Här har vi bara två årstider: Varmt och fuktigt eller varmt och fuktigt med regn. :) | |