Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:32 | |
![]() | Jag tycker det är otroligt självupptaget att förutsätta att alla försöker raggar på en, ibland går folk ganska långt i det där tänket också. Har en lustig bekant som lever i villfarelsen att alla är så otroligt attraherade av henne. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:33 | |
![]() | det måste vara jag | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:33 | |
![]() | Linn, det är hemskt, och man har inte hjärta att säga att det kan förhålla sig på annat vis. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:35 | |
![]() | Linn, det här var ju en liten håla som inte fanns på kartan. Det gick bra att vara sin egen kusin och utnämna sig själv till pastor. I en annan håla där en kompis är uppvuxen hade någon satt ett kohuvud på en skylt där det stod "här slutar allmän lag". Den bilden får vara beskrivande. Jag kan säga att jag inte läser in intentioner som inte finns, tvärtom får jag gång på gång inse hur naiv jag är jämfört med byborna. Nu har jag vettiga grannar som är hur rara som helst, även om de undrar om min mamma är "lagd åt andra hållet" eftersom hon inte har en karl :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:35 | |
![]() | Sylvia, nej verkligen inte, det kan man ju int säga. Men ibland tar det stora proportioner. "Gud vad han kollar in mig! Vad jobbigt!" - och så har killen i kassan på Konsum lett och sagt tack. Vilket ju är hans arbetsuppgifter. :) | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:36 | |
![]() | de måste kanske tro så för att känna nån glamour i vardagen | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:36 | |
![]() | Budalv, det verkar som om vi lever i skilda världar - som du skrev upphör allmän lag, och kanske även vissa sociala regler? :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:36 | |
![]() | saga: förmodligen är det just så | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-19 22:38 | |
![]() | Ok, så här tänkte jag när jag startade tråden: Nej, igår var jag inte ute efter ett ragg, hade problem med datorn och vet att här finns hjälpsama människor. Nej, jag utgår verkligen inte ifrån att de killarna och tjejen som hjälpte mig igår ville ragga på mig. Och, jag är också hjälpsam och lärare. :-) Men jag funderade på varför bara fanns killar som var duktiga på datorer som hjälpte mig och kom att tänka på alla mina bilverkstädshistorier, handverkarsnacket här hemma osv. och att det fortfarande finns män som vill omhänderta när en kvinna är "hjälplös". Sylvia: Nej, du har fel om du tror att jag ville ha ett ragg. Det fixar jag på annat sätt om det behövs. Men varsågod och ta för dig, det är säkert helt möjligt här. :-) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:40 | |
![]() | Det finns oskrivna sociala regler som tar ett tag att lära sig. Alltså många är precis som vilka som helst, jag bara menar att det finns ett underligt mönster som lever kvar. Det tog tid för mig att förklara för en karl varför jag skulle bära min egen matkasse. Sen finns det en tradition att vara väldigt hjälpsam, många bönder är otroligt hjälpsamma och arbetsamma utan att ha några som helst baktankar. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:40 | |
![]() | Kafountine: Tanken har aldrig slagit mig men nu öppnar sig en helt ny marknad för mig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:41 | |
![]() | Budalv: Det är dem man vill åt, de hjälpsamma bönderna. De saknar nog dessvärre både dator och uppkoppling, så man får helt enkelt ragga på ICA i Delsbo. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:42 | |
![]() | kafountine: Över de närmsta sex månaderna, testa ställe lite frågor, av både klassiska "kvinno-" resp "manssaker", och se vad du får för svar. Sen får du kolla hur stor del av forumsskrivarna som är män/kvinnor, och trixa lite med matte. And voila, så har du en forskningsrapport över vem som är hjälpsammast! | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:43 | |
![]() | Underskatta inte nutida bönder Sylvia. Många har tom internetuppkoppling i traktorerna... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-19 22:49 | |
![]() | Sylvia: Jag vet en du nog hade gillat men han är gift... Kanske kan fixa ihop dig med någon på sikt... Det borde väl vara självklart att hjälpa andra med sånt de inte kan. Här finns hjälpsamma kvinnor också och kvinnor som reder sig själva. Känner att jag gav en schablonartad bild, men jag står fast vid att det finns ett mönster av att komma och erbjuda sina tjänster, ibland helt öppet, i utbyte mot att flytta in. | |
| eviltyrus | 2009-01-19 23:11 | |
![]() | Budalv: Jag håller med dig där, det är nog övervägande män som vill hjälpa till med praktiska saker och med en baktanke, men man ska nog alltid akta sig för att generalisera. Speciellt när det gäller människor. Jag har svårt för att hjälpa någon som beter sig som ni beskriver att kvinnor kan göra. Jag vill att de ska lära sig det jag hjälper dem med, annars känns det helt meningslöst. Jag mår bra av att dela med mig av min kunskap, det gäller såväl praktiskt som teoretisk kunskap. Allra helst pratar jag problem och känslor. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-19 23:15 | |
![]() | Kanske övervägande män på vischan. Jag är ute efter en liten grupp som lever kvar i eller har anammat det sättet, inte egentligen generalisera kring kön. | |
| _abc_ | 2009-01-20 00:34 | |
![]() | Både datorproblem och bilproblem känns som männens område. Men när det är en man som skriver om problem med tonårsdotter verkar det vara det motsatta, 90% kvinnor som kommer till dennes räddning för att de empatiska familjeproblemen mer är kvinnornas område. Kanske det hela är könsrelaterat, men som man tror jag ju självklart att de bara vill ligga med den mannen när de ska "hjälpa" den mannen. | |
| mrperfect | 2009-01-20 00:41 | |
![]() | det beror på att vi män inte frågar om vägen och inte heller frågar om hjälp | |
| mrperfect | 2009-01-20 00:44 | |
![]() | _abc_ då kommer de moderliga känslorna igång, vi män är bara teknikfreakar och skiter i allt annat :P | |