Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Basta - Ej medlem längre2009-01-20 23:43
Antal inlägg: 3528

Risotto: Det gör mig glad att du och din fru är så duktiga.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-20 23:55
Antal inlägg: 7605

Basta, jag är glad för att du är glad.

Saga-li, det är en gammal och bra regel tycker jag med, att aldrig dricka två dagar i rad och definitivt inte återställare.

Om man själv känner på sig att man nog dricker lite för mycket, så gör man säkert det också.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-21 00:02
Antal inlägg: 6214

har funderat lite på "varannan-vatten"-reglen och tänker ge en liten varning, särskilt för dem som kanske redan dricker för mycket...

Att dricka varannat glas vatten är bra för att minska berusningen och även må mindre dåligt efter. Rent teoretiskt så dricker man kanske inte lika mycket heller för att man dricker så väldigt mycket vätska (en pint vatten för varje pint öl, det kan bli en del det!)

Risken är dock att om man tillämpar detta och har en hög alkoholkonsumtion, så dricker man ännu mer. Eftersom man spär ut alkoholen så att säga, så tillåter man sig att dricka lite mer och så mår man förvånandsvärt bra dagen efter (pissar t.o.m klart och fint!). Det diskutabla är om det egentligen är gynsamt, att man mår dåligt av alkohol är ju kroppens sätt att säga "lägg av, du gör mig illa" och man sätter lite det ur spelt. Risken är att man höjer sin toleransnivå och etablerar ett ännu större behov av att dricka mer (för att berusa sig)

För de flesta är det nog en smart strategi dock, försöker själv tillämpa den men en liten varningsflagg ändå... för alla som kanske dricker lite för mycket...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?