Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 646 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rönnbybo | 2009-01-27 20:11 | |
![]() | Tomten har kommit till oss också men så fort de blev så gamla att de frågade om tomten fanns har jag sagt att han inte gör det. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:13 | |
![]() | Taskigt...Kan man inte låta barn vara barn lite längre än till 7års ålder? Ger mig fan på att du drog sexualkunskap för ungarna så fort de lärde sig att säga "knulla". | |
| Rönnbybo | 2009-01-27 20:14 | |
![]() | Minsta barnet är sju och vet att det är pappa som är tomte hos oss men hon tycker det är kul i alla fall. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-27 20:14 | |
![]() | Jag brukar lura i min son att jag gömt mig men sen dyker jag upp bakom mina gömda händer och säger tittut. Han totaldiggar men lite lur är det allt. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:14 | |
![]() | Ok, jag tycker att vissa "lögner" hör hemma i barndomen som en fantasi och spänning. Att berätta för en fyraåring att Tomten är bara en utklädd gubbe skulle lixom ta bort spänningen och det mystiska över tomten. Jag tycker inte om lögner utan ärlighet är givetvis det bästa men ibland får man se skillnad på lögner och lögner så att säga. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:15 | |
![]() | Lägg av tsarraz..han kommer ändå komma på dig till slut..:) | |
| Rönnbybo | 2009-01-27 20:17 | |
![]() | Så man är taskig om man inte ljuger för sina barn? | |
| Rönnbybo | 2009-01-27 20:19 | |
![]() | Håller med den som sa att man inte kan förvänta sig att barnen talar sanning om inte föräldrarna gör det, det är svårt för barn att skilja på vita och svarta lögner. | |
| ElinSundin | 2009-01-27 20:20 | |
![]() | Haha, såg ett inlägg av kissed här angående tandfen. Jag fick som de flesta barn antar jag en tia när jag tappat en tand. Bara lägga i ett glas under natten sen så var det en peng när man vaknade. Kom själv på min mamma lägga i en tia när jag smygtittade efter tandfen. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:20 | |
![]() | Nej, men låt barnen ha sina små illusioner kvar i viss mån, man behöver inte tala till sina ungar som om dom vore vuxna, men bara lite kortare..de kommer ändå så småningom komma underfund med att livet inte är så idylliskt alla gånger. Att påtala alla livets "lögner" hela tiden redan från blöjålder producerar bara cyniska små ungjävlar, ungefär såna som jag.. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:20 | |
![]() | Nej det är man inte Rönnbybo. Om barnet frågar så är ärlighet det som gäller. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:23 | |
![]() | Vet inte vad jag ska svara på det, klart att man inte är taskig för att man inte ljuger för sina barn. Men du förstår väl skillnaden mellan lögner och lögner? Barn blir vuxna allt för fort idag och sanningen hinner ifatt dem. Att vara barn är en enda lång fantasi på sitt sätt. Barnen utvecklas genom sina fantasilekar. Att låta de vara ovetande om hela sanningen ibland är en kärleksförklaring kan jag tycka. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:23 | |
![]() | Det viktigaste är väl ändå att få barnen att må bra och att känna sig trygga? Att allt inte är som synes får de lära sig ändå till slut. Och en "lögn" sagd för att få ungen att äta grönsaker är väl inte så allvarligt? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:29 | |
![]() | Så länge de inte frågar rent ut hur saker och ting ligger till så kan de väl få leva i fantasins värld. Det blir väl härliga minnen för dem när de blir äldre förhoppningsvis. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:31 | |
![]() | Det är skönt och se alla föräldrars envisa bortförklaringar. | |
| micro113 | 2009-01-27 20:32 | |
![]() | Fast jag tror inte mina barn har tagit skada av våra lögner som designats för att underlätta föräldralivet lite grann.. Tvärtom vi brukar skratta gott åt minnena tillsammans. Ond_kanin Det har jag faktiskt aldrig ljugit för mina barn om -- de har tidigt fått veta hur bebisar blir till -- och då kommer ju sexuelakunskapen som ett brev på posten. En tag hade jag visibler, genomskinnliga blad så att man kunde bygga på bilden av det sker medan man berättade-- Den boken rekommendrar jag inte -- min dotter var sex år och surade i flera dagar för att jag var så äcklig. Givetvis vägrade hon se klart i boken. Det slutade med att hon till slut gick med på att lyssna på maken som tog en light version, och det var okej. Min son å andra sidan blev mycket förskräck när en höggravid kompis kom på fika. Hela tiden vi fikade så flyttade han sin lillebror som var någon månad och satt i babysitter, så långt bort från kompisen som möjligt. Försökte hon närma sig barnet så protesterade han, och drog henne därifrån. Han var fyra år, och med hans logik skyddade han sin lillebror från att bli uppäten -- kompisen hade ju redan en baby i magen. Det betöd att det var dags för en light version av hur barnen kommer in i magen. :))) | |
| Rönnbybo | 2009-01-27 20:36 | |
![]() | Jag menar bara att barn är smarta. Man kan säga sanningen om varför man ska äta grönsaker och borsta tänder. Sen låter jag mina barn vara lyckligt ovetande om hur hemskt det kan vara i andra delar av världen till exempel för det tror jag de mår bästa av att inte veta. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:37 | |
![]() | Nej tack. Vill du ha en alvedon kanske så du blir snäll? Och tål inte föräldrar att man påpekar vad de sysslar med så synd för dem. Bara att blunda och låtsas man är någon annanstans. | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:38 | |
![]() | Men Kickelickan, klockan 19:52 skrev du ju att du skäms över att ha ljugit för dina barn, och att de inte har kommit över att du ljög för dem. Det var väl inte så bra? Eller du kanske bara skojade i det inlägget? :-) Själv har jag inga barn att ljuga för. Men jag håller nog med Kaninen och Kissed om att några små vita lögner kan man nog servera de små liven utan att de ska behöva förlora tron på mänskligheten. Fantasi är viktigare än kunskap, som någon vis man sa. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-27 20:39 | |
![]() | Klart jag skojade Robban, tyckte det var så uppenbart att de flesta luras om tomten. Men tydligen var det inte det:-) | |