Spelrum
Giraffen27
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
magnusito2009-01-28 09:18
Antal inlägg: 5011

Slumpen höjer spänningen i spelet. Låt allt detta bara vara. Folk väljer och det är kul med blandningen. det sköter sig självt!

Ser bra ut2009-01-28 09:19
Antal inlägg: 73

hur kan det roliga försvinna? om fler klassiskspelare har lättare att hitta motstånd och slumpspelare lika lätt som tidigare att hitta motstånd. obegripligt resonemang från de som klagar

kirekhar - Ej medlem längre2009-01-28 10:29
Antal inlägg: 32

Det är inte det som är saken, mr "jag har jättebra självförtroende". Saken är den att vissa försöker bossa runt andra, det finns ALLTID motståndare för alla oavsett tidpunkt så varför ska folk försöka sära på oss.. Och egentligen är det allt spam som jag personligen tröttnat på, vore det så populärt skulle det inte ens behövas för en som "Silverin" att gå in i alla rum och spamma om papegojan x antal gånger varje dag. Finns inte ens en tillräcklig efterfrågan till att börja med så det är väl bara att lägga ner tramset. Just nu är 70% av alla startade spel på papegojan slumpade, det säger väl en hel del i mina ögon, vad säger ni andra?

ANDERStG2009-01-28 10:46
Antal inlägg: 7560

kirekhar: Nej, vissa tider på dagen är det inte helt trivialt att hitta motståndare med 2500+ rating för klassiskt spel. Visst har man några på kompislistan men om inte de är online så tvingas man söka, vänta och söka.

PS Tala med någon om dina "röster i ögonen".

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-28 10:50
Antal inlägg: 2032

Gud vilka problem en del verkar ha..ska vi inte ha egna spelrum för vissa ratingintervaller, specialbräde, rödhåriga och folk som gillar bokstaven Z..

vulcan2009-01-28 10:53
Antal inlägg: 7666

Forumadmin/spelvärd:

Från sajtens sida så ser vi det som självklart att alla spelformer är likvärdiga och okej i alla rum. Vi har inget dock inget emot initiativet att försöka samla "klassiska" spelare i ett särskilt spelrum. Inte heller att man i rimlig uppfattning upplyser andra spelare om det. Det får dock inte bli fråga om att man ständigt är inne i olika spelrum och fyller chatten med standardmeddelanden. Jag förstår om det blir irriterande för andra spelare och upplevs som spam. Samma nivå bör gälla som för utlysande av turneringar. Jag överlämnar i första hand åt ert eget goda omdöme att hitta en rimlig nivå och utgår från att det löser problemet.

Angående slumpspel inne i Papegojan så kan vi väl jämföra med en man som tycker om att gå omkring och vissla 70-talsschlagers när han påtar i sin trädgård. Om han gör det för att han verkligen älskar sån musik så är det en sak. Om han gör det bara för att han vet att det gör grannen tokig så är det en annan. Om det finns plats i andra spelrum så kanske du som bara vill spela slump kan välja ett av dom och inte medvetet gå in i just Papegojan bara för att reta och försöka sabotera för klassikerspelarna? Å andra sidan har ingen som sagt rätt att försöka köra ut folk som loggat in i Papegojan för att spela slump eller specialbräde. Använd ert omdöme på båda sidor så blir nog detta bra till slut ska ni se!*

ANDERStG2009-01-28 10:53
Antal inlägg: 7560

Ond: När en tillräckligt stor grupp känner att det är viktigt att möta andra rödhåriga med samma rating; ja, det ska vi kanske.

Men tills vidare är det bara den ansenligt stora gruppen klassisk-spelare som kan argumentera att det vore gynnsamt för spelförmågan.

kirekhar - Ej medlem längre2009-01-28 11:11
Antal inlägg: 32

"Röster i ögonen", vad menar du, Andres?

bizzzy - Ej medlem längre2009-01-28 11:27
Antal inlägg: 3169

Så länge som det bara är ett rum som någon vill ockupera som något speciellt så är det inga problem och då kan man som Vulcan säga "använda sitt omdöme". Men det är ju så med folk att om ett rum ska ockuperas så vill andra ockupera andra rum för annat. Vi ser redan att tvättbjörnen ska vara slumpad enligt någon. Snart kommer väl att alla singlar ska ha puman så de kan ragga osv... Folk beter sig som avundsjuka barn som tycker att "om hon får göra så, så ska jag få göra det" och därför fungerar det inte att någon tar sig friheten att schasa in bara en viss grupp i ett visst rum.

Tyvärr fungerar inte omdömet ens bland vuxna..

Lättlurad - Ej medlem längre2009-01-28 12:04
Antal inlägg: 134

Jaja, mognadsgraden hos vissa här på beta är tyvärr ännu inte ens uppkommen till kartstadiet... Självklart ska dessa (icke namngivna - alla vet nog ändå vilka som åsyftas) i möjligaste mån alltid göra sig löjliga över ett seriöst försök (ämne) genom att antingen

a) tramsa i befintliga trådar
b) starta nya trådar

sanlin2009-01-28 12:06
Antal inlägg: 1462

Bra talat Vulcan! :)

oeronbarn - Ej medlem längre2009-01-28 17:51
Antal inlägg: 2288

Vulcan vilar först då fred råder på beta.

bizzzy - Ej medlem längre2009-01-28 18:21
Antal inlägg: 3169

Du har läst för mycket fantomen i dina dar..

kirekhar_jr - Ej medlem längre2009-01-29 10:19
Antal inlägg: 46

Kan endast instämma med trådskaparen, sällan har jag skådat en så klockren beskrivning på ett P.R.O.B.L.E.M.

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-01-29 11:51
Antal inlägg: 63

Hur länge ska kärnfrågan i denna tråd hålla på och ältas om och om och om igen i tråd efter tråd utan att admin. äntligen gör klassikerspelarna glada? Ja, jag har i många trådar engagerat mej i frågan med bedrövligt resultat. Jag har tagit ett beslut att sluta engagera mej då det alltid slutat med att jag i ilska börjat tala om prestige. Men när andra hela tiden engagerar sig i samma fråga, med samma resultat, börjar jag åter undra vad i herrans namn det handlar om?

Mouche - Administratör2009-01-29 12:05
Antal inlägg: 24193

I dagsläget är det efter vad jag förstår inte på tapeten att några rum ska vara för, vare sig det ena eller det andra, spelsättet enbart.

Mouche

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-01-29 12:10

Då vill jag utan någon som hellst kritik fråga om inte du Mouche är en av de som skulle kunna lyfta denna fråga istället för att bara svara att frågan inte är på tapeten? Du ser ju att frågan hela tiden lyfts och att det är många människor som engagerar sig för ett standardrum i många och återkommande trådar.

Mouche - Administratör2009-01-29 12:17
Antal inlägg: 24193

Jag vet mycket väl att det finns spelare som önskar ha ett rum för enbart Klassiska spel.
Andra vill ha rum för enbart Slumpade spel, Specialspel etc...

Det enda jag -kan- säga i skrivande stund är att det -mig- veterligen inte är aktuellt just nu.

Mouche

blygviol2009-01-29 12:31
Antal inlägg: 37

Kan väl passa på att ta upp min gamla stridsfråga. Är det inte dags att införa spel med utmaning? Undrar varför det inte skett är det för att det är tekniskt krävande eller svårt att programmera eller varför?

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-01-29 12:37

Hur många trådar skapas med önskemålet om att skapa ett slumpatrum? Det är ju endast klassiskt rum som gång på gång efterfrågas, pga av att en minoritet av alla spel som skapas är klassiska.
Nä jag lägger ner, detta är ingen ide och det vet jag sedan gammalt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?