Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 726

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Caligatia2009-01-29 23:45
Antal inlägg: 2187

Ett annat litet knep som kan funka - särskilt om du äter fort; då hinner inte kroppen säga ifrån att den är mätt. Öva på att äta långsammare, börja t ex med att tugga ALLT 3 ggr extra innan du sväljer, och öka antalet tuggningar. Inte nog med att det går långsammare, tuggandet i sig skickar mättnadssignaler till hjärnan.

pennyjenny2009-01-29 23:55
Antal inlägg: 528

Ät oftare, men mindre. När man äter går nämligen förbränningen igång.
Från och med 1 januari i år har jag burit stegräknare dagligen. Målet är att komma upp i minst 10000 steg om dagen, vilket lett till att jag verkigen måste ut och gå minst en gång om dagen. Sen går jag till olika aktiviteter. Är arbetslös, annars hade det blivit mer "naturliga" steg. Det långsiktiga målet i mitt fall är att gå ner minst 5 kg till sommarens Kreta resa (har gått ner 1,1 hittills). Eftersom mamma och pappa också ska gå ner till denna resa försöker vi äta nyttigare, och faktum är att maten till största del är god och går snabbt att laga. Bulgur är exempelvis mycket godare än ris.

Carhum, att inte äta efter sju funkar väl om man typ stiger upp runt runt fem morgonen efter eftersom nattfastan bör vara max 10-11 timmar.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?