Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-02-02 21:20 | |
![]() | ;-) Ja, men så är det... Tyckte hon såg helt ok ut innan, men då det är något som hon mått dåligt över under flera år så är det väl helt ok att göra ett sådant ingrepp...? | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:20 | |
![]() | hugin. Är det det? Ja, det är det. Men det är ändå dumt. Jag förstår säkert hur man kan vinkla det att ojojoj någon ser deformerad ut och får inte samma chans som alla andra. Men vart går gränsen då? Vem bestämmer vem som är ful nog att få en gratis operation av staten? | |
| huginmunin | 2009-02-02 21:22 | |
![]() | Jag tycker att du har en poäng Tess08 Pottis: Det handlar om ett psykiskt och fysiskt välbefinnande (läs WHO's beskrivning av hälsa): Vi i Sverige arbetar efter WHO's riktlinjer och ska vi följa den så går gränsen någon stans vid deformering som gravt stör din livssituation (och som man kan avhjälpa) samt vid stort psykiskt lidande över sin situation... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:22 | |
![]() | lejon:tack själv=) | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:23 | |
![]() | Okej men då pratar vi väl inte riktigt om skönhetsoperationer i den bemärkelsen tråden handlar om eller? | |
| huginmunin | 2009-02-02 21:24 | |
![]() | Jo. Men vi har spårat ur lite grann...haha. TS menar ju knappast att hon ska få botox av staten för att hon har 30-årskris... :) | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:28 | |
![]() | hehe =) det hade varit lite lustigt. självklart tycker jag det är rätt att operera människor som absolut skulle lida av hur dom ser ut, men då tänker jag mer på folk som blivit brännskadade och fått hudtransplantationer som måste snyggas till eller nån som blivit misshandlad... eller född helt abnormt ful. Jag vill inte se kilometerlånga köer av neurotiska tonåringar som söker skattefinansierade operationer helt enkelt. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:28 | |
![]() | Jag har tyckt om nån så mycket att om han hade blivit halvt ihjälbränd hade jag kunnat leva med honom hela mitt liv och varit precis lika glad för det. Det ville jag säga som ett fint avslut på min inblandning i ämnet. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:29 | |
![]() | Men en operation är ju en operation. Spelar roll om det kallas en Skönhetsoperation el om det är bekostat av skattepengar... Människan som tar beslutet är nog i 9/10 fall väldigt angelägen om samma slutresultat om man mått psykiskt dåligt innan. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:30 | |
![]() | men det viktigaste är att man älskar sig själv....i vissa fall spelar det ingen roll hur mycket man är älskad av andra | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:31 | |
![]() | det spelar absolut roll hur det är bekostat. Eller skulle du vilja betala silikonimplantat till alla som vill ha? | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:32 | |
![]() | jag menar att mängden skattepengar som går till operationer av dessa slag är nog inte ens en droppe i havet | |
| Prositi | 2009-02-02 21:34 | |
![]() | Som myspruppen sa: Det spelar ingen som helst roll hur många som säger att man ser bra ut. Att man är en underbar person. Om man inte älskar sig själv och trivs med hur man ser ut kvittar det. Att älska sig själv, acceptera sig själv för den man är, är nog bland det viktigaste man har att göra. | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:35 | |
![]() | nä säkerligen inte, eftersom det vanligtvis inte finansieras så i dagsläget. | |
| huginmunin | 2009-02-02 21:35 | |
![]() | Hur som helst tycker jag att om TS vill botoxa sig ska hon få göra det. Och väljer hon att vara naturligt vacker (för det är hon) så ska hon vara nöjd med det beslutet med. Nu ska jag glo på tv och fundera över hur jag ska kunna lura staten på nya tuttar ;) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:36 | |
![]() | det var till belugavis=)men fattar oxå hur hon menar,men om JAG vill göra en operation,JAG är missnöjd,så får tex min pojkvän älska mig hur mycket som helst ska man göra en operation så ska man göra det för sin egen skull | |
| Prositi | 2009-02-02 21:37 | |
![]() | Jag har inte förstått varför en del vill ha "nya" bröst, större bröst. Deras självbild blir ju inte bättre av att man sätter in botox i kinderna, silicon i brösten eller stramar åt kinderna.... | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:38 | |
![]() | pottberg- Lite dum och enkel fråga, men jag svarar: - ja, om det verkligen utreddes, och att man kom fram till att personerna verkligen ville ha denna förändring. Om det gagnade personen. Sen med uppföljning. Samtal osv. Ett positivt resultat av ett flertal sådana fall är gott nog för mig om en övervägande del av personerna som var med i empiriska undersökningar visade klara tecken på ökat välmående. | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:39 | |
![]() | hugin... gör du så, jag ska gå och fundera på hur man driver igenom en lag som tvingar alla stats-tuttbärare att alltid bära urringat. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-02-02 21:40 | |
![]() | Kan man inte också tycka att det är ganska bra att skattepengar går till operation för vissa. Om inte annat slipper omgivningen stå ut med en vanskapt människa. Det kan ju ställa till en del bekymmer. | |