Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 627

Forumkategorier

Användare Inlägg  
krutmarie2009-02-07 01:23
Antal inlägg: 1696

Ässät, jag växte upp på Rudberusgatan, bodde sen på Månesköldsg och Wennerbergsv, var bodde du?

Jag är ju mycket äldre än du men vissa gator är ju "gamla som gatan" också;-)

HumbleBug2009-02-07 01:24
Antal inlägg: 1836

Ja då ska dom nedför furstutrappan! Det är rätta taget!

Ässät2009-02-07 01:26
Antal inlägg: 4824

Ja bodde inte i Lidköping.. ja e bara född där :) de fann inget bb i min stad på den tiden *s*

ewapewa2009-02-07 01:26
Antal inlägg: 60

Humle Bug. Ja. Men jag kan ju inte komma undan henne.
Även om jag har lyckats skaffa ett liv med hög livskvalitet, är jag inte immun mot en häxa som är gift med min bror.
När jag var i behandling, och nynykter var det enklare. Då kunde jag bara avskärma mig och koncentera mig på mitt tillfrisknande.
Men nu förväntas det av mig att jag ska sona mitt brott. Delta i familjen, och vara immun mot idioter. Skam och skuld driver mig, men ska jag vara generös mot idioter. Är det så du menar? Är inte civilkurage något vi alla borde eftersträva?

pion ekrot2009-02-07 01:29
Antal inlägg: 3340

Civilkurage i det här fallet kanske innebär att säga Nej framför att tvinga dig själv att känna empati. Skam och skuld är väl det sista man ska ha som drivkraft för det leder ingenstans, bara åt skogen.

krutmarie2009-02-07 01:30

Min pappa ville också ta med sin hund hem till oss för några år sen. Det betydde att vi skulle "slänga" ut vår katt från sitt hem, inge´n här är allergisk mot varken det ena eller andra, men jag sa faktiskt ifrån att om inte hunden kunde vara ensam om pappa och frun kom och fikade eller åt och var borta 2-3 timmar så fick det vara. Hunden var ingen liten valp (då hade det naturligtvis varit problem att lämna) nej det var en vuxen hund på 4 år. Plötsligt kunde hunden klara sig hemma den där tiden utan problem.

Man måste ju kunna välja och är dessutom någon allergisk dit man ska så är det självklart att man får ordna hundvakt om man vill gå bort.

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-02-07 01:30
Antal inlägg: 63

jes humblebug annars blir man distanslöst indragen i sjuka människors liv, vilket påverkar för mkt

HumbleBug2009-02-07 01:32

Nej E-P, det gäller absolut att sätta sig själv i första rummet. Alltid.

Värderar du dig själv kommer du att handla där efter. Enligt det sista du skriver så verkar det ju som om det är din självkänsla du måste jobba med.

krutmarie2009-02-07 01:34

ewapewa, vaddå brott? Det är väl inget brott att vara alkoholist? Det är ju ett beroende, en sjukdom som att vara anorektiker ex. Det ska man inte skämmas eller ha skuldkänslor för, du ska va STOLT och lycklig att du klarat att bli frisk!

Känn din styrka, dela med dig av den om du orkar och kan. Försök att glömma gammalt groll (klyscha) och visa din storsinthet.

ewapewa2009-02-07 01:37

Caligatia och alla andra.
Hundhistorien gör ju att ni förstår vilken typ av männsiska detta är.
Hundvakt, hänsyn, empati eller förståelse är ord som hon inte förstår.
Men jag älskar min bror.
Och det gör mina två systrar också.

Att jag som är yngst, blev alkoholist och svart får, gör att normala spelregler sätts åt sidan. Helt riktig, så klart att skam och skuld, inte är konstruktivt. Men det är ju bara jag och mina syskon och mina föräldrar som förlåtit mig och gått vidare.
Inte hon.

Ässät2009-02-07 01:39

ewapewa.. de e ju viktigast att dina närmaste har förlåtit dig..de e dom du ska leva me resten av ditt liv.. svägerskan kan du ju gott o väl klara dig utan.. usch ..att din bror inte ser hur hon e o lämnar henne.. skulle min partner behandla min familj på de sättet hade ja inte tvekat att lämna henne..

HumbleBug2009-02-07 01:42

ewapewa - Varför bryr du dig om vad hon tycker?

Ska du låta dig definieras av en person som inte är friska mellan öronen?

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-02-07 01:43

är du friska mellan öronen då humblebug?

pion ekrot2009-02-07 01:43
Antal inlägg: 3340

Hon får väl söka stöd hos nån vän eller hos sin man eller nåt. Varför i hela friden ska du stötta henne när du uppenbarligen inte är färdig och klar över din relation till henne? Det räcker väl med om du är dig själv och "runtomkring" bara? Kanske kan du öht inte påverka henne till att förlåta dig, kanske måste det komma från henne själv, och kanske är den eventuella frånvaron av det något du måste acceptera för att kunna släppa.

ewapewa2009-02-07 01:55

Ojoj- här blir man helt överumplad av kärleksfulla och kloka inlägg. Jag visste inte att Betapet forum/ seriöst, kunde ha en sån power.

Bamsegrogg, vem definierar du som sjuk eller frisk?
Jag är ju den som pr definition är sjuk här, har inte en chans att definiera henne som socialt outvecklad. Eller hur?
Om du inte förstår mitt underläge, så är det bara positivt för min självkänsla, mera sånt tack! Jag sover bra av att det finns människor som du, men du klarar inte att defininiera sjuk/ frisk. Jag är sjuk. Hon är frisk.

(men i smyg tänker jag att det är tvärtom)

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-02-07 02:03

terapeutisk hjälp, alkoholism är ingen sjukdom bara en strävan efter eufori

Ässät2009-02-07 02:04

alkoholism e klassad som en sjukdom...

Caligatia2009-02-07 02:06
Antal inlägg: 2187

(huruvida alkoholism är en sjukdom eller inte; www.betapet.se/forum...ad id=16178 )

I vilket fall. Sjukdom eller ej så är det förbannat hänsynslöst att ta med hunden när någon i närheten är allergisk.

ewapewa2009-02-07 02:09

Pion. Det finns ingen person eller regel som säger att jag ska stötta henne.
Men eftersom jag haft det tufft emellanåt i livet, tror jag att hon behöver allt stöd hon kan få.
Men jag tror att du, om någon, fattar att jag skriver att jag skiter lite i vilket.
Om brorsan stöttar henne är det ju bra. Jag vill inte. Det gör ont i mellangärdet och jag blir ändå inte ärlig.

Så då blir konklusionen:
Jag skiter i henne. Högljutt och skadeglatt.
Vi i FAMILJEN tycker att hon behöver en livskris. Hon som alltid betett sig så egoistiskt.
Hon som alltid har varit så fördomsfull och snabb med att döma. Och fördöma. Oss andra. Som varit svaga.

Min syster som var för snygg. Jag som var alkoholist, mamma som var lite nervklen och sist men inte minst, älskade pappa som alltid var kärleksfull och optimistisk.
Hade jag inte haft min man i kombination med min familj hade jag aldrig varit nykter idag.

Hon är en varböld.

ewapewa2009-02-07 02:11

Å gud vad det låter hemskt. Ungefär som poliserna i Rosengård.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?