Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 627

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-07 03:13
Antal inlägg: 31064

Om det är till någon tröst så sörjer han säkert fortfarande. Men inte i form av tårar utan i form av krogbesök.

Ässät2009-02-07 03:14
Antal inlägg: 4824

De kanske e ett sätt för honom att bearbeta sin sorg..att få tänka på annat. Att träffa andra människor o se att det finns ett liv utanför hemmet. Han har nog gråtit många gånger utan att ni sett det o har kanske peppat sig själv till att försöka må lite bättre.

klobba2 - Ej medlem längre2009-02-07 03:19
Antal inlägg: 2332

Jag är medveten om att den enes sorg inte är den andres lik
och att det tar sig uttryck på alla möjliga olika sätt.
men ofrånkomligt så dömer man väl andra efter sig själv.
Om än ofrivilligt, min ena morbror förlorade sin fru vid endast 43 år
och jag trodde han skulle gå i atomer........

Ässät2009-02-07 03:21

Jo alla visar de på olika sätt.. beror på hur stark man är tror jag..

CrazyQ2009-02-07 03:30
Antal inlägg: 602

Klobba2....önskar verkligen att jag kunde få dig på andra tankar. Låt din pappa sörja på sitt sätt.......förvånas inte över någonting han gör. Men klandra honom inte heller!
Som jag sa, din mamma finns kvar i både ditt och hans hjärta!

Ps. Är inte så full som du tror...*blink*

Kram igen!
*Nu blir det sängen*

Candee2009-02-07 03:45
Antal inlägg: 1256

Tycker CrazyQ beskriver det bra..och hon verkar inte speciellt full i mina ögon..smålullig kan man väl vara..;)

Att din pappa sörjer är nog ganska klar och kanske är det svårt att vara ensam efter ett långt relation med din mamma...men låt honom sörja på hans sätt. Kanske är det en fas i sorgearbetet han går igenom men blandar ihop det med att hitta någon ny att fylla tomrummet med? Oavsett så är din pappa sorg hans och ingen annans. Det hjälper varken dig eller honom att döma på nåt sätt. Din sorg skiljer ju sig från din pappas eftersom det är din mamma det handlar om..relationen är ju inte densamma jämte din mamma och din pappa och din mamma. Det går inte jämföra egentligen..låt din pappa leva sitt liv och sörja på sitt sätt...

Candee2009-02-07 03:46
Antal inlägg: 1256

dig och din mamma skulle det stå..skyller på tröttheten..

lejonmix - Ej medlem längre2009-02-07 04:40
Antal inlägg: 2692

Hoppas att ni alla mår bättre. och att TS finner svar så småning om

Mimikryp2009-02-07 11:04
Antal inlägg: 9057

När man känner att man är redo att engagera sig i ett nytt förhållande. Man ska absolut inte försöka ersätta den som dött med någon ny bara för att.

Salthatten - Ej medlem längre2009-02-07 11:14
Antal inlägg: 525

Barnen ska överhuvud taget inte kommentera sina föräldrars sexliv och partners. lik lite som föräldrar ska lägga sig i de vuxna barnens partnerval/sexliv. Det här var den fånigaste tråden jag sett hittills.
Ännu mindre ska barnen och föräldrarna "spionera2 på varandra genom att kolla varandras datorer. Det är väl ganska självklara saker för förnuftiga människor. Kan inte nån forumvärd ta bort denna tråd nu?

Goliath II - Ej medlem längre2009-02-07 11:36
Antal inlägg: 460

Är nog benägen att hålla med Salthatten. Och vilken skillnad är det att bli dumpad och sedan gå vidare (vilket de flesta uppmuntrar en att göra, om än i maklig takt) mot för att bli änka/änkling? Då helt plötsligt ska man inte _få_ gå vidare??

Det är definitivt inte barnens sak att "bestämma" eller ens tycka i saken. Det är den enskilde individens. Och h*n ska inte behövas varken skämmas eller dömas. Tycker jag.

anneli72 - Ej medlem längre2009-02-07 11:59
Antal inlägg: 11612

En bekant till mig började dejta en annan innan hennes man
hade dött.
Inte helt okej,enligt mig.

Goliath II - Ej medlem längre2009-02-07 12:02
Antal inlägg: 460

Ett förtydligande i mitt inlägg - Det är defintivit inte de VUXNA barnens sak... Har man små barn bör man tänka på ett annat sätt. Oavsett de handlar om separation eller dödsfall...

emmylicious2009-02-07 13:09
Antal inlägg: 4501

Tror att min mamma och pappa träffades ett halvår efter att mammas förra man dött.

kissed - Ej medlem längre2009-02-07 14:28
Antal inlägg: 3037

Jag tycker inte det finns nån särskild regel kring hur länge man måste vänta. Du skrivér att din mamma var sjuk i 6 månader. Din pappa hann säkert bearbeta ganska så mycket under den tiden.

Man har bara ett liv och det måste vara mycket bättre att han har någon att ty sig till än att han sitter själv och är ledsen hela tiden. Det borde ju stilla din oro för honom mer än om han satt själv.
Det betyder ju inte att han saknar din mamma mindre på något sätt.

Nu har det ju ändå gått en tid sen maj så jag ser inget konstigt i att han försöker hitta tillbaka till livet.
När min mamma dog så skaffa sig min pappa tjej innan hon avled. Det tyckte jag var fördjävligt däremot. Men han är en idiot så jag hade nog anat att det skule kunna hända. Efter 40 år tillsammans är det respektlöst att bete sig så men en del människor klarar inte av att vara ensamma helt enkelt.

Glädjs med din pappa istället och låt honom utforska sin nya livssituation.

Ässät2009-02-07 14:29

Shit va snygg du e på den bilden kissed :) *lucky kanin* haha ;p

kissed - Ej medlem längre2009-02-07 14:33
Antal inlägg: 3037

Tack Ässät:-))

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?