Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 582 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2009-02-08 18:12 | |
![]() | Tycker tvärtom, jag själv samt ett otal personer jag känner gör det mesta själva. | |
| mackz_ | 2009-02-08 19:08 | |
![]() | vi går mot röd gubbe... det är typiskt svenskt | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:21 | |
![]() | Hundar pussar varandra på kinderna, det är artigt och vänskapligt sinnat. Sen nosar de varandra i baken, det gör aldrig fransmän. Inte svenskar heller. Svenskar är ...gnälliga. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:24 | |
![]() | Om jag går på bussen o det bara sitter en ensam person där, så brukar jag sätta mig jämte denna. Eftersom dom brukar skruva lite besvärat på sig då så brukar jag vända mig mot personen... och liksom för att lugna dom då..ge dom ett stort brett leende:-D | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:25 | |
![]() | Skön handskakning!! ?? Det är bara för singelkillar då eller?? Som Rob, han gör nog en skön handskakning i stort sett varje dag.. :D Och sen känns han och luktar som en kall slemmig fisk i handen ;) | |
| XY_ | 2009-02-08 19:31 | |
![]() | att lämna det sista som bjuds: den sista kakan, den sista köttbiten, den sista potatisen osv, osv. Folk vill ju inte verka glupska! Oavsett hur mycket de ätit innan så lämnar de så artigt (?), blygsamt (?), skamset (?) det sista. | |
| Caligatia | 2009-02-08 19:34 | |
![]() | Det där med att lämna det sista har aldrig vart min grej, däremot frågar jag alltid om någon annan vill ha innan jag tar det sista. :) Typisk svenskt: midsommarfirandet. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:35 | |
![]() | Sally93, nu får jag nog mardrömmar i natt. | |
| mackz_ | 2009-02-08 19:38 | |
![]() | precis... jag frågar nog inte ens om nån vill ha det sista utan jag mer meddelar att jag tar det, får jag mothugg så kaanske jag delar :P | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:41 | |
![]() | Skönt att du inte är sicilianare, Mackz :) | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:48 | |
![]() | Jag brukar alltid ta det sista som bjuds. Tar med det i en doggy-bag. Det bjuder jag den som jag sätter mig jämte på bussen. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:58 | |
![]() | Typiskt svenskt är att säga att något är "typiskt svenskt". | |
| mrperfect | 2009-02-08 20:02 | |
![]() | Typiskt svenskt är att säga: Typiskt svenskt är att säga att något är "typiskt svenskt". | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-08 20:18 | |
![]() | 'Typiskt svenskt' är att säga 'typiskt svenskt' om nån som säger att det är 'typiskt svenskt' att säga att något är 'typiskt svenskt' :-) | |
| vemvonhelst | 2009-02-08 20:23 | |
![]() | Typiskt svenskt för mig är: Att inte gilla kryddningen på restaurang-maten, men ändå säga att det smakade bra och betala dricks till kyparen när man går... Att bara muttra för sig själv när någon tränger sig i liftkön... Att anse sig veta vad som är bäst för alla andra länder i världen.... Att banne mig vara en riktig karlakarl när alkoholen sätter inpå fredagskvällen... Att tro att SAAB och Volvo är så starka varumärken att de överlever vilken lågkonjunktur som helst... Att hjärtligt gratulera svinet som snodde guldmedaljen när du egentligen vill sticka kniven i honom... Att hävda att man bara vann OS-guldet pga av att man hade tur och slapp solen i ögonen... Att ha en övertro på svenska idrottares förmåga att vinna storamästerskap mot nationer där det finns fler utövare av sporten än det finns invånare i Sverige... Att tro att vi är mer miljövänliga än alla andra länder... Att inte sluta skriva mer i sitt inlägg, när man sedan länge har tömt skallen på tankar kring det typiskt svenska.... | |
| mackz_ | 2009-02-08 20:23 | |
![]() | nä | |
| Smartguy | 2009-02-08 22:11 | |
![]() | svenskar är veliga | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-08 22:28 | |
![]() | Präktiga och förstorar upp småsaker | |
| blankomblank | 2009-02-08 22:36 | |
![]() | Kindpussar sker knappast i Norrland. Jag tycker en typisk svensk situation är att man ser någon man känner på håll och sedan uppstår en mycket konstig situation där man besvärat inväntar att man kommit nog nära varandra för att säga hej. Brukar mellan vänner leda till fåniga vinkningar och är det mindre kända typ grannar, gamla klasskompisar etc måste man kombinera att titta på dem och titta bort medan man jobbar sig närmare. En annan klassiker är att vänta tills grannen gått iväg så man slipper småprata med dem i trapphuset. Varför gör vi så här?...sjukt | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-02-08 22:37 | |
![]() | Svenskar är förtjusta i att ge diverse epitet och karaktärsdrag till de som inte är svenskar... | |