Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Caligatia2009-02-12 13:40
Antal inlägg: 2187

Precis som hakwa avslutade med: "Litar man inte på dennes svar, då anser jag att man har ett större problem i relationen än att man döljer ett sms."

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-12 13:42
Antal inlägg: 31064

Micro: Ja, verkligen. Och det är förmodligen avsaknad av densamma som gör att många relationer går åt skogen. Jag har själv upplevt det.

micro1132009-02-12 13:42
Antal inlägg: 17542

hawka

Håller med dig om att problemet då är djupare -- och det kan vara därför ett dolt sms blir så viktigt.

Som jag tidigare skrev så går jag inte in i min mans privata sfär och läser saker etc -- svaret på sms frågan var ju dessutom att jag skulle be om att få läsa det.

Skillnaden är att där det för oss faller sig naturligt att respektera varandras sfärer och integritet, så måste du villkora detta mot din partner. Dra en gräns och säga att hit men inte längre. Det framstår inte som idealiskt för mig i ett förhållande.

Men alla blir ju lyckliga på sitt vis.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-12 13:44
Antal inlägg: 2032

Återigen, my words exactly, micro.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:46
Antal inlägg: 462

"Naturligt att respektera varandras sfärer och integritet" Dilemmat här är väl mest att man bevisligen har väldigt olika syn på vad det innebär. Jag tror det är viktigt att prata om detta i en relation och respektera den andras sfär utifrån hur denne ser det.
Villkorat? Tja, det är väl ditt med i så fall. För vad skulle resultatet bli om någon av er bröt mot detta och smygtittade i inboxen? Vips skulle tilliten vara borta, precis som den skulle i mitt fall.
Du har ju också en gräns, med den skillnaden att den inte är lika tydlig, vilket jag snarare ser som ett problem eftersom det är lättare att man omedvetet kan klampa den andre på tån utan att denne kanske ens säger något.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:49

Lite off topic då. Jag måste höra hur ni ser på en annan sak. Jag är uppväxt med att man ALDRIG kliver in hos någon utan att denne öppnat dörren. Men med min nya ingifta släkt har dom helt andra vanor. Där ringer man på dörren för att 5 sekunder senare öppna den om den är olåst. Hur gör ni? Jag har fortfarande inte efter 10 år riktigt vant mig och accepterat det fullt ut.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-12 13:50

Är man nära någon så får man - inom rimliga gränser - ha överseende med att personen ibland är "svag" och driven av larviga behov (som att vilja läsa ett sms från en kollega osv). Att då agera för hårt och markera sin position, kan nog skada i det långa loppet - och locka fram än mer märkliga beteenden. Jag tänker mig därför att Hawkas kompromisslösa inställning kan bidra till tillitsproblem, medan Micros syn på saken är den utopi jag själv skulle vilja leva i.

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 13:51
Antal inlägg: 664

nä jag skulle nog vara närmare min partner än att han skulle bli sur om jag frågade om ett sms eller mejl
samt han skulle inte ha intresset att "nätragga" eller "flörtsmsa" eller hålla något dolt. Jag skulle inte ha några problem att visa sms eller inkorg för min partner om han ville. Men blir det överdrivet svartsjukt utan grund så skulle jag väl tröttna.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:52

Men min partner får gärna fråga mig Sylvia, men om hon inte litar på mitt svar, har man inte då ett större problem med tillit?

Ässät2009-02-12 13:52
Antal inlägg: 4824

Ja öppnar bara dörren om ja hör personen ifråga ropa just kom in.. man kan ju va nyduschad o stå där naken eller nåt.. nej tack till såna människor *s*

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 13:53

äss: va?

Ässät2009-02-12 13:54

asså inte nej tack till nakna människor *s* men att folk gör så.. öppnar dörren bara så.. ja har tack o lov alltid min dörr låst eftersom ja hör dåligt..

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:54

Precis ässät, eller ligga och ha sex eller whatever? Jag har förövrigt funderat på att göra något sådant när svärmor kommer bara för att få slut på det en gång för alla ;-)

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 13:55

hakw; JA gör det!

ess: fattar

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 13:56

btw, är jag en sån som raderar allt när jag läst, så här finns inget att hitta!

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-12 13:56

Hakwa: Jo, helt rätt. Men min poäng är att då borde din kärlek till henne (inklusive hennes svaghet i det ögonblicket) kunna göra dig generös nog att slopa din egen integritet för ett ögonblick! Jag säger inte att man skall tillåta allt - att det är ett mått på kärlek - men att man nog bör ha viss flexibiltet när det är känslor inblandade.

JaapConrad - Ej medlem längre2009-02-12 13:57
Antal inlägg: 1788

Jag visar alla mina sms för samtliga jag möter för att få flasha med min iphone.

Ässät2009-02-12 13:57

Ja gör de hakwa *s*.. man klampar bara inte in hos folk hur som helst.. om ja nu inte väntar matgäster eller så. Då håller jag antagligen på med maten o inga pinsamheter när dom dyker upp *s*

Risotto - Ej medlem längre2009-02-12 13:57
Antal inlägg: 3069

hakwa, vart är du på väg? ryggan ser lockand packad ut......snart är det dags igen för turer med packning på ryggen :) Är laddad för en fjälltur i sommar med sol dygnet runt....offtopic men jag kunde inte låta bli.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:57

www.aftonbladet.se/w...e4 21667.ab

Och ni tror att ni kan lita på er partner ;-)))))

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?