Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 40 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 280 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-02-13 21:50 | |
![]() | (vill tillägga att vi som kollar på melodifestivalen inte tittar på samhällskritiska program eftersom det ena direkt utesluter det andra). Läsa bok, vad är det? Bok alltså? fattar inget. Jag måste ha missat nåt. | |
| levmysjkin - Ej medlem längre | 2009-02-13 21:52 | |
![]() | Handlar väl inte om "prestige" eller fördumning. Bara trist och dålig TV. | |
| le-lou | 2009-02-13 21:55 | |
![]() | enligt Ts gör det just det. Fördumning. Sen att man har olika smak - det är väl en helt annan femma. Det du tycker är dåligt tycker någon annan är bra. Ska man säga att alla som lyssnar på trackslistan är dumma i huvudet? För att de gillar mainstream musik? Jag hatar verkligen sånt. Att döma människor efter vilka kläder de går i, musik de lyssnar på, tvprogram de gillar se. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. (Vi kan också lägga till med vem man går till sängs med). | |
| coolspot | 2009-02-13 21:57 | |
![]() | Aviator: Hur vet du att det är skit när du aldrig sett det? Well, du gör väl som de flesta, följa John på kultureliten och smyggtittar när ingen ser :) Det finns gott om folk som anser sig tillräckligt begåvade för att nedvärdera andras vanor. le-lou: Håller med... Fördömande tråd... Som jag ser det måste man underhålla båda hjärnhalvorna. Dessutom får du mer insyn i dagens samhälle i en halvtimmes The Jerry springer show än ett helt år av svt producerade samhällsprogram. (utan att fördöma något av dessa :) ) | |
| Zunken10 - Ej medlem längre | 2009-02-13 22:04 | |
![]() | skit samma hur det stavas jag tycker att det suger | |
| levmysjkin - Ej medlem längre | 2009-02-13 22:14 | |
![]() | "...följa John på kultureliten..." Vilken jävla elit? Tala om att fördöma. | |
| megasen | 2009-02-13 23:01 | |
![]() | Oj oj Lu-lu: Blev du kränkt, oj då. Fult att fördöma, fult att tycka att något är fel, fult fult, ajjabaja. Du får inte tycka annorlunda, då fördömer du, du får inte, osv. Ja ja. visst och ordpoliser som tycker om man gör fler en en punkt så ska man kolla om man kan sin svenska. MM visst är det så oj oj. ha e go kväll, bäst att skynda till boken som är såååå spännande. //M | |
| le-lou | 2009-02-13 23:05 | |
![]() | ja jag blev ju jättekränkt haha. det var ju du själv som sa att det är fördummande, inte sant ? det må vara fördummande men du är fördömande :0. | |
| le-lou | 2009-02-13 23:06 | |
![]() | det är väl andra tråden i samma fråga du startar om jag inte minns helt fel heller. Du måste störa dig ypperligt på dessa dumma tv-program haha. | |
| megasen | 2009-02-13 23:09 | |
![]() | Japp i hate TV, kul att du läser mina trådar och jaaa visst mått på lkritik finns mot Tv, fördömma och fördumma är inte samma sak. Det vet du va. | |
| mrperfect | 2009-02-13 23:11 | |
![]() | megasen ett sent svar till dig, eftersom jag inte har tid att sitta framför den fördummande datorn hela tiden :) jag tror att man kan lära sig även av stjärnor på is eller bonde söker fru, beroende på om man vill lära sig att mjölka eller så eller va tusan dom gör där, jag tittar inte på det, exemplet med dansteknik har jag ju redan anfört........på melodifestivalen kan man möjligen lära sig att tjäna pengar på SKIT :D :D :D :D | |
| Lindalainen | 2009-02-13 23:22 | |
![]() | jag! | |
| mrperfect | 2009-02-13 23:23 | |
![]() | Lindalainen DU? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-13 23:42 | |
![]() | Jag har ingen teve. Är ändå mest skit på den. | |
| Miss_jk | 2009-02-13 23:52 | |
![]() | Jag fattar fortfarande inte vad detta har med "världens orättvisor" att göra. "...en sjuk värld med orättvisor och allt möjligt, och där sitter vi och kollar på skit-tv." Jaha, och..? Förklara gärna vad du vill att vi ska göra med vårat TV-tittande för att "hjälpa världen från orättvisor". | |
| mrperfect | 2009-02-13 23:58 | |
![]() | Safflor¨ jag har dammtrasa :) | |
| le-lou | 2009-02-14 00:05 | |
![]() | megasen - du hatar tv och tycker att alla bör göra det? Och de som tittar på Stjärnor på Is är korkade ? Jag kan tycka att de som kollar på stjärnor på is måhända har dålig smak men de tycker säkert jag har dålig smak som glor på melodifestvalen har det, jag skiter i vilket faktiskt. Eller smak och smak, det har väl med att göra med vad vi roas av helt enkelt. Men ingen av oss, inkl dig själv är dummare eller smartare än någon annan baserat på de program vi väljer att bli underhållna av. Du håller inte med förstår jag? | |
| Polly Juice | 2009-02-14 00:33 | |
![]() | Bojkottar alla såna program utom möjligtvis Melodifestivalen. Missade alla avsnitt av den ifjol, men tänkte jag skulle se dem i år. Är alla lika dåliga som första avsnittet så kanske jag ändrar mig. Jag har fortfarande själslig träningsvärk efter att ha hört Caroline af Ugglas råma. le-lou, jag tycker att de flesta av såna här program är korkade och vädjar till människans sämsta instinkter. Tjuvtitta på folk som delar hus? Voyeurism, kallas sånt. Ett program där man använder sig av hopklippta scener för att manipulera folk till att tro att deras partner är otrogen. Program där folk ska ha ihjäl djur och där tjejer ska försöka ställa sig in hos killar för att inte mista chansen att vinna en massa pengar - hur många av dem tror du fick höra repliken "tja, antingen suger du av mig eller så åker du ut"? Naturligtvis är det inte BARA ytliga korkskallar som kollar på såna program, men nog fasen verkar det som om programmen i huvudsak riktar sig till såna människor. Eller hoppas på att fler människor ska BLI ytliga och korkade. | |
| le-lou | 2009-02-14 00:50 | |
![]() | Polly Juice - varför är det korkat att titta på Melodifestivalen? Eller Bonde söker fru? Eller stjärnor på Is? Eller Lets Dance? Jag kan faktiskt inte förstå det "fördummande" i det. Blir man verkligen dum eller korkad av tv? Det tror jag knappast. Lika lite som jag tror att nån blir smartare av att titta på tv. Du tar upp det extremaste av alla program i kategorin, nämligen Big Brother, och även det borde vara ok att titta på om man nu vill det. Jag tror inte det är mer korkade människor som tittar på BB än på något annat, jag tror bara att folk generellt är intresserade av relationer människor emellan (och speciellt tjejer), och såklart drar det folk, ett sånt program som är ett enda stort socialt gruppkaos. Själv gillade jag det inte, mest beroende på att jag tyckte det var fattigt producerat och inget drag i det alls. Ställer folk upp i programmen - så gör de ju det. Ska vi sitta och döma dem för det? Eller de som tittar? Jag tror att minst lika många tjejer och killar blir "utnyttjade" i sk. seriösa program som går på tv också, bara kanske inte framför kameran alla gånger. Allt handlar om pengar och berömmelse på ett eller annat sätt. Moral och etiskt riktigt.....Tv speglar vår omvärld, inte mer än så. Its all about the money. Det är ett himla tjafsande hela tiden, överallt om alla "skitprogram" som finns, men det är då fantastiskt vad mycket tittare programmen har ändå, med tanke på hur få som tittar - det är ett sant och skärt hyckleri över hela den här "vill inte vara svenssons - som duuuu" skiten. Det verkar ligga väldigt mycket i tiden, ingen vill vara som alla andra haha. Jag tycker det hela är mycket festligt. De program som listas av ts här i tråden är helt harmlösa underhållningsprogram som bjuder mycket för ögat och mindre för huvudet. Precis det många längtar efter.....efter en hård vecka på jobbet. And I salute you, vardagshjältar i soffan. Svenssons rockar. | |
| le-lou | 2009-02-14 00:58 | |
![]() | får ju lov att säga ändå... att big brother inte kommer i närheten av produktioner som lets dance och melodifestivalen tex. Snacka inte skit om det jippot (M-festivalen), för det är det närmaste vi har till lite glam och gala i sverige Mer sånt! | |