Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pennyjenny | 2009-02-21 11:49 | |
![]() | Nu har diskussionen övergått till att kännas löjlig, och jag tar på mig en del av det. Ursäkta. | |
| ANDERStG | 2009-02-21 11:50 | |
![]() | Ingrid: Kan du presentera bevis på att det är bättre att lägga sin energi på att motarbeta "den genmodifierade födans fabrikanter" än att minska på ekologiska fotavtryck av kötttandet? Pronto? | |
| mekonium | 2009-02-21 11:51 | |
![]() | "tobaksindustrins förslavning" Nu får du förklara dig lite! Du menar förslavningen av tobaksindustrin eller? Då håller jag med. Det är fruktansvärt hur den motarbetas. Fast det är ett helt annat ämne och hör hemma i en annan tråd. | |
| mekonium | 2009-02-21 11:52 | |
![]() | Herregud, ligger det här under seriöst? Jag ber om ursäkt och lämnar omedelbart tråden. | |
| golden | 2009-02-21 11:54 | |
![]() | Att överhuvudtaget försöka sig på nåt så otroligt korkat som att anta utmaningen i att utforma ett argument som stödjer köttätande.. Sannerligen ett uppdrag värdigt ett riktigt dumhuvud. | |
| vuk | 2009-02-21 11:54 | |
![]() | miljö då? hur mycket mer energi går det åt? | |
| iNgRiD_77 | 2009-02-21 11:55 | |
![]() | När blev det viktigare att påpeka syftningsfel skrivna under affekt än förstå den uppenbara meningen? Fram för medmänsklighet och miljöhänsyn var väl det jag försökte få fram. Ber om ursäkt om språkpoliserna fick kaffet i vrångstrupen. | |
| emmylicious | 2009-02-21 11:57 | |
![]() | bongotroll: "För att ta ett exempel så kvävs tusentals grisar ihjäl i svenska djurtransporter varje år. Ännu fler grisar får sina ben brutna. Det lidande som dom grisarna känner är i princip samma som vi skulle känna om vi utsattes för samma sak." Har en kusin som kör gristransporter och han får otroligt mycket utbildning i hur grisarna ska behandlas och så vitt jag vet har det inte varit någon gris som skadats. Sen finns det naturligtvis undantag med folk som inte följer regler och bestämmelser, men som sagt. Dom får mycket utbildning för att grisarna ska ha en så bra transport som möjligt. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:06 | |
![]() | Är vego sen trettio år tillbaka. Men jag tror inte på metoden att få människor att sluta äta kött genom att skriva saker som " ni som äter kött kan ju kolla här". Att ta föräldrajaget gentemot andra människor och försöka styra dem brukar enbart få som moteffekt att de i sin tur tar barnjaget och revolterar mot föräldern i ren protest. Information -ja, pådyvling - nej tack. Det är också att fördumma människor indirekt genom att förutsätta att de inte känner till detta. Det gör de flesta. Mer konstruktivt är att presentera bra alternativ istället och få upp människors ögon för dem. När elektriciteten kom övergav man fotogenlampan, osv. | |
| pennyjenny | 2009-02-21 12:09 | |
![]() | Safflor: en mycket vettig åsikt. Är nog därför vi köttätare "går igång". Jag är ju mer vänligt inställd till någon som på ett trevligt sätt presenterar alternativ till kött istället för att säga "sluta ät kött". | |
| Ulle65 | 2009-02-21 12:10 | |
![]() | Har varit "vegeterian" i snart 15 år! Men kan oxå bli lite trött på moralpredikningar när det gäller äta kött eller inte... Alla människor har ett egetansvar vad det gäller sitt egna liv när det gäller moraliskt och etniskt!! Jag hade ätit kött om jag hade levt på Raskens tid eller inte förresten kan knappt slå ihjäl en fluga hur ska jag då slakta en gris.... | |
| Legobiten | 2009-02-21 12:17 | |
![]() | Årets roligaste tråd! "Jag kan också förstå att folk inte äter kött för hälsans skull, men jag har också träffat på folk som bara låter bli att äta kött, kallar sig vegetarianer, men äter inget som ersätter proteinförlusten." Så begreppet vegetarianer betyder inte enbart att man inte äter kött? Vad ska man kalla de som inte har full koll på sin näringslära och bara valt bort kött då? Vetintebättretarianer? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:19 | |
![]() | Det finns bara ett sakligt argument för att äta kött, och det är att man tycker att det smakar gott. | |
| pennyjenny | 2009-02-21 12:22 | |
![]() | Legobiten, det var inte just att de kallar sig vegatarianer som var grejen. Bara det att endel inte fattar att man måste ersätta köttet med något. Så det borde inte stått så, ursäkta. | |
| fillip - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:23 | |
![]() | Jag blir så sugen på kött när jag ser video länken på första inlägget. | |
| P-nilla | 2009-02-21 12:27 | |
![]() | ingrid77 "men djur är ändå djur. Basta"...?? | |
| Ulle65 | 2009-02-21 12:29 | |
![]() | Asch vilket löjl fillip. Du behöver inte "försvara" ditt kött ätande! | |
| sebbe_h | 2009-02-21 12:34 | |
![]() | Klart jag behöver. | |
| Mimikryp | 2009-02-21 12:40 | |
![]() | Kött är både gott och nyttigt. Bra med proteiner. Så det så. | |
| -Flesh- | 2009-02-21 12:42 | |
![]() | ja jag är uppvuxen med jägare, så jag kan slakta min egna mat om så behövs, så varför ska ni alltid hålla på pusha folk att inte äta ? trodde att det va människans egna val att välja vad man äter utan en massa skit, men ni är samma sorts idioter som de kristna. | |