Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 446

Forumkategorier

Användare Inlägg  
annienilsson2009-02-21 14:41
Antal inlägg: 291

Pengar gör inte att man blir lyckligare, men det underlättar. Det blir en sak mindre att tänka på om man har gott om pengar.

Blåstång2009-02-21 14:44
Antal inlägg: 65

Betapater, jag håller inte med dig alls. Det är underbart att bara vara. Helt utan viljor eller måsten.

Betapater2009-02-21 14:47
Antal inlägg: 122

Blåstång, nu är jag lite provokativ: du håller visst med mig. Jag tror helt enkelt inte på att du verkligen tycker att det skulle vara underbart att ALLTID sitta i en soffa och titta på tv. Det krävs någon slags utmaning i livet för att man ska kunna njuta och trivas av att sitta i en soffa.

bizzzy - Ej medlem längre2009-02-21 14:48
Antal inlägg: 3169

Har man obegränsat med pengar så har man tid att göra allt det man vill och även råd att göra allt det man vill. Tror inte att man skulle spendera sin tid i en soffa precis..

Budalv - Ej medlem längre2009-02-21 14:49
Antal inlägg: 2199

Betapeter: Du vet inte hur det är att vara någon annan. Jag har livlig fantasi och tänker alltid på olika projekt och blir verkligen inspirerad av att titta in i en vägg eller på färgerna i TV:n. Jag har märkt att det ger viss njutning att fantisera även om jag aldrig börjar med de här projekten.

Blåstång2009-02-21 14:54

Var fick du tv ifrån? Jag har aldrig nämnt något om någon tv. Jag äger ingen tv. Blir rastlös av att titta på tv.
Men nej, givetvis skulle jag inte ALLTID sitta i en soffa om jag hade så mycket pengar att jag slapp arbeta, jag har väldigt många intressen jag skulle ägna mig åt. Utmaningar däremot behöver jag inte. Absolut inga utmaningar. Om du inte räknar det som en utmaning att t ex läsa en bok, blanda en drink eller tända en cigg. Jag ser inte det som utmaningar och ser inga av mina intressen som utmaningar. Mår mycket bättre utan utmaningar och måsten. Utmaningar och måsten kräver prestation och prestation är jobbigt.

Betapater2009-02-21 15:00

Budalv: Då är ju din skenbara passivitet trots allt omgärdad av tankar som tar udden av passiviteten per se. Då är den med andra ord inte passiv.

Blåstång: ok sorry blandade nog ihop dig med någon annan. Däremot kanske du inte betraktar bokläsning som en utmaning (vilket det i själva verket är). Så ditt liv är också i behov av utmaningar.

Budalv - Ej medlem längre2009-02-21 15:05
Antal inlägg: 2199

Betapeter: Haha. Okej, men som lobotomerad skulle jag nog inte heller ha tråkigt.

Betapater2009-02-21 15:07

Budalv: Precis. Då skulle du vara konstant påmind om hur Jack Nicholsons rollkaraktär i Gökboet kände sig. Och det är ju lite häftigt. Och aktivt.

Candee2009-02-21 15:08
Antal inlägg: 1256

Lagom med pengar är skönt. Att slippa tänka på räkningar och allt som ska betalas. Men som andra redan skrivit innan så förlorar ju allt sitt värde om man kan få allt. Finns inget roligt i det.

Jag skulle vilja ha så pass mycket att jag kunde ha ett eget företag och pyssla med det jag vill, i form av att skapa. Då skulle jag vara världens lyckligaste..att bara sitta och skapa efter sina idéer och förverkliga sina drömmar..det är att vara rik för mig..:)

Blåstång2009-02-21 15:09

Ja då har jag nog bara en annan syn på vad som är utmaningar. I själva verket kanske många av mina intressen är utmanande fast jag inte ser det på det viset. Antagligen i så fall för att jag uppfattar ordet utmaningar väldigt negativt men mina intressen såklart positivt. Problemet med dessa intressen är att de inte går att ha i vinstdrivande syfte eller som jobb. Skulle det gå skulle jag säkert få för mycket av dem rätt snabbt och tröttna. Därför har jag många olika intressen samt en soffa och skulle må mycket bättre om jag hade så mycket pengar att jag slapp arbeta för att istället kunna ägna mig åt mina intressen (jag har redan förträngt att de är utmanande) samt min soffa.

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 15:22
Antal inlägg: 638

Jag tror att jag skulle nöja mig med tillräckligt mycket pengar för att operera in mikrochip i hjärnan som konstant skickade impulser till lyckocentrum. Då skulle jag kunna sitta på en träbänk på stan och le och titta på asfalt.

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 15:23
Antal inlägg: 638

Oj det fanns ju redan. Metal? www.nyteknik.se/nyhe...e4 4164.ece

geckor2009-02-21 15:29
Antal inlägg: 52

Om en fattiglapp hittar en hundralapp på gatan blir han
gladare än om Ingvar Kamprad hittar en.
Den har högre marginalnytta för fattiglappen. I detta fallet är
fattiglappen den lyckligare människan.

Tror man att lycka är något konstant så är man ute och cyklar.

Blåstång2009-02-21 15:34

Knappast, Ingvar Kamprad skulle bli lyckligare. Inte för att han behövde hundralappen utan för att han och inte fattiglappen hittade den.

Betapater2009-02-21 15:38

Blåstång: Varifrån fick du att fattiglappen inte hittade den?

Mollabo2009-02-21 15:55
Antal inlägg: 52

Det vore skönta att slippa oroa sig för räkningarna.

-Flesh-2009-02-21 16:01
Antal inlägg: 104

Mollabo, det behöver man inte vara rik för. räcker med att jobba

allvarligast - Ej medlem längre2009-02-21 16:05
Antal inlägg: 76

vad har ni för högavlönade jobb? och visst "bara att jobba" men det är ju lågkonjunktur och brist på jobb så vad ska vi utan göra tycker du flesh? förutom att sluta oroa oss?

Betapater2009-02-21 16:10

Om man inte har ett jobb söker man lämpligen ett sådant. Om man är beredd att ta vilket jobb som helst så finns det. Exempelvis telefonjobb eller städjobb. Och passiv oro leder ingen vart. Om man däremot använder oron som ett wakeup-call så kan det absolut resultera i jobb (eller varför inte utbildning).

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?