Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bizzzy - Ej medlem längre2009-02-22 11:31
Antal inlägg: 3169

Curly, jag är glad att du inte har tänkt att skaffa barn för det är inte hälsosamt för barn att växa upp med koppel. Vet att du vill hålla barnen kopplade ute bland folk liksom man gör med hundar. Ditt problem är att du likställer djur med barn och det är en viss skillnad.. Dock kan jag hålla med om att vissa föräldrar är väldigt slappa när det gäller att se efter sina små telningar. Men det är inte barnets fel utan föräldrarna och ska du tycka illa om någon så är det väl isåfall föräldern..

anktejp - Ej medlem längre2009-02-22 11:33
Antal inlägg: 695

människor är djur.

Salthatten - Ej medlem längre2009-02-22 11:33
Antal inlägg: 525

Vi skaffar barn för att vi är genetiskt programmerade för det, eller om man är så lagd, för att det är Guds vilja.
Det är därför naturen (av evolutionen/Gud) är så vist inträttad att själva akten är något som de flesta strävar efter, oftast utan att ha det eventuella resultatet i tankarna.

nystan12009-02-22 11:34
Antal inlägg: 3414

Curly: vill du inte ha barn, så är det ditt val.
Folk verkar i allmänhet ha väldigt svårt att acceptera att det finns kvinnor som faktiskt inte vill ha barn. Om man känner att det är något man inte vill, tycker jag att det är starkt att gå emot den allmänna normen att alla måste vilja ha barn.
Vi är väl olika allihop, och måste väl inte sträva efter samma saker?

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:35
Antal inlägg: 159

de är väll superpraktiskt o ha ungar i koppel, tänk så mycket mindre olyckor som skulle hända. varför skulle de vara elakt att ha någon i koppel, min hund har koppel när vi går på stan o hon gråter inte.

ViktorWig2009-02-22 11:36
Antal inlägg: 442

Va skönt att alla inte tycker om barn! Hur skulle vår värld se ut om alla ville ha barn, nä usch! Ja tänker inte skaffa fler barn och jag övar enbart för om en meteorid träffar jorden och jag blir sista mannen kvar på jorden. Då kan jag tänka mig att skaffa barn för människans fortlevnads skull.

SashaLuna2009-02-22 11:37
Antal inlägg: 320

Curly, det är bara till att inse att alla inte förstår varför man inte vill ha barn. Det är onaturligt skrämmande för dem efter som det är så invant beteende att skaffa familj och få barn. Så de blir så förblindade över dessa känslor att de inte ens klarar av att svara på din fråga "varför valde du att skaffa barn" utan istället försöker attackerar
dig och dina åsikter istället.

Jag har valt att inte skaffa barn (än i alla fall, känslan kommer ändras någon gång) för att jag känner ingen längtan, har ingen ekonomisk möjlighet samt är förlossningsrädd.

pion ekrot2009-02-22 11:38
Antal inlägg: 3340

anktejp: "Människor är djur, men djur är inte människor".

SashaLuna2009-02-22 11:39
Antal inlägg: 320

(än i alla fall, känslan kommer KANSKE ändras någon gång) Ska det stå.

Robodendron - Ej medlem längre2009-02-22 11:41
Antal inlägg: 161

Curly Girl kanske har jobbat på denna förskola. Det skulle kunna få vem som helst att tänka efter två gånger innan man kör utan gummi.

www.youtube.com/watc...QG Eo2P8rnA

Ha ha, jävla ungar alltså! :-D

Safflor - Ej medlem längre2009-02-22 11:42
Antal inlägg: 832

Jag är femtio, har valt att inte skaffa barn av flera anledningar. Jag kan känna igen mig lite i det Curly Girl skriver. Så här i efterhand har jag känt att det jag reagerat starkast mot då det gällt hela "barngrejen" har varit det faktum att jag upplevt, inbillat eller verkligt, att omgivningen indirekt krävt att jag ska tänka och känna som de. Själv har jag alltid varit helt säker på att jag inte velat ha barn. Men genom att lugnt konstatera det har andra som valt en annan livsstil MED barn känt sig provocerade av detta. Det har nog, har jag förstått nu senare då jag pratat med en del av dem, varit så att de inte då det begav sig, varit helt säkra på att den väg de valt var helt rätt för dem. En del av dem hade hellre velat "se världen" istället, bumma runt som jag gjorde. Och där kommer jag och säger att jag helt enkelt inte vill ha barn och det har gjort att de försvarat sitt val med näbbar och klor och attackerat mig istället, Syftet har varit att övertyga sig själva om att de gjort rätt val.
Har några av dem sagt.
Och nu långt senare säger några av dem att de älskar sina barn och aldrig skulle vilja vara utan dem. Men om de var tillbaka på nollpunkten är det inte säkert att de skulle välja samma väg.
Medan en del av dem säger att de är mycket nöjda med det val de faktiskt gjorde.
Själv är jag supernöjd med att inte ha barn. Har aldrig saknat det.

Men jag vet nu att det som CG skriver här som hon äcklas av för mig var äckel över omgivningens önskan att peta in mig i ett fack jag visste att jag inte ville vara i. De försökte länge, sen medgav några att de faktiskt var litet avundsjuka på mig hur jag kunde vara så säker och trygg i mina val och några har sagt att de önskar att de kunnat vara det också.

bizzzy - Ej medlem längre2009-02-22 11:42
Antal inlägg: 3169

Det är absolut inte ett onaturligt val att välja att inte skaffa barn! Det är väl därför som preventivmedel finns eller hur? Det som är onaturligt och konstigt är hennes äckelkänslor som hon har gentemot barn. Det anser jag vara onormalt och kanske rent ut av en sjuklig åkomma.

pion ekrot2009-02-22 11:43

Jag har full förståelse för att man inte vill ha barn och tycker inte att barn är allas stora mening med livet eller nåt sånt.

Frågan är hur du, Curly, ska kunna fortsätta leva ett drägligt liv med alla barn och oförstående föräldrar runtomkring? Har du någon slags utarbetad strategi som du använder dig av?

Maja G2009-02-22 11:44
Antal inlägg: 10730

Jag accepterar fullt ut att alla inte vill bli föräldrar och jag accepterar fullt ut att alla som vill bli föräldrar ska få bli det, både homosexuella och heterosexuella... ( men det kan vi ta i en annan tråd, hör liksom inte hit, jag vet...)

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:44

ja men bizzzy varför? Hade jag haft en diskution om att jag äcklas av ödlor så hade ju inte folk eagerat så starkt.

Safflor - Ej medlem längre2009-02-22 11:45
Antal inlägg: 832

Och CG, när jag var liten gick jag och mina syskon"kopplade". Vi hade en sele på oss med ett handtag så vi inte skulle kuta omkring hursomhelst. Det hade de flesta ungar på femtio och sextio-talet. Mycket praktiskt.

anktejp - Ej medlem längre2009-02-22 11:46
Antal inlägg: 695

pion om det inte är mig du citerar så kan du inte skriva så, då får du typ skriva:

"människor är djur, men djur är inte människor", anktejp.

annars blir det lätt misstolkat att hela citatet är mitt.

Sen vad du menar i övrigt med det där... vet jag inte. Vad hade inläggs-skrivaren för syfte med det inlägget? ;)

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:47

safflor, tycker de låter mycket bra, de blev la noram människa av dig trots de

pion ekrot2009-02-22 11:47

Jag hade reagerat på precis samma sätt Curly, d.v.s jag hade uppmärksammat att något upplevs som ett problem för dig, och sedan försökt fokusera på OM och isåfall VAD man kan tänkas göra åt saken. Jag hade förstås även tyckt att det är självklart att du får lov att acceptera att vissa gillar ödlor fastän du inte gör det själv.

Robodendron - Ej medlem längre2009-02-22 11:49
Antal inlägg: 161

Det finns många som hyser mindre angenäma känslor inför barn och människor överhuvudtaget. Dessa människor lever naturligtvis inte något vidare bra liv. Som tur är kan man ändra på sina känslor, om man har den rätta viljan.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?