Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 981 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:03 | |
![]() | Plinka: Jag är övertygad om att det gör det i väldigt stor grad. Gränsen är inte svår att sätta, det är hur mycket mer livskvalitet en operation skulle ge som gäller. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:06 | |
![]() | en liten inflikning; Naturligt är väl så som vi är skapade. Det är väl självklart att även skönhets-"deffekter" (i brist på bättre ord) kan påverka oss både fysiskt och psykiskt. Pratar ni om skönhetsoperationer som något som är enbart för att ändra sitt utseende för att "se bättre ut"? Ibland kan man ju tänka sig att en skönhetsförbättring faktiskt ger vissa psykiska och fysiska fördelar. Känns som diskussionen börjar hetta till nu... är det för att a) det är bröst som diskuteras b) företeelsen handlar om kvinnor och kvinnors självbild? | |
| magga | 2009-02-24 22:07 | |
![]() | Ok johansson78, jag tycker att Mitt problem gärna får bekostas av nån annan än mig själv, eller till en viss del iaf, eftersom det uppenbarligen är ett fel som dessutom påverkar mitt liv. Men jag tycker inte att de som utav fåfänga vill operera ska få det betalt. | |
| mammacoala | 2009-02-24 22:08 | |
![]() | jag fick min operation betald av landstinget år 2000 jag fick vänta i 2 månader | |
| johansson78 | 2009-02-24 22:09 | |
![]() | okej, jag förstår dig, missförstod dig i början, lycka till | |
| Evelinaw - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:10 | |
![]() | herregud, visa som skriver att är du en bra förebild för dina barn. snälla du! trivs du inte med dina bröst när du fått barn är inte det så konstigt, är 21 år och har fått barn och skulle mer än gärna fixa dom unga och snygga igen, så prata om något du vet. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:10 | |
![]() | Angående subventionerad plastikkirurgi: Det är inte patetiskt att inte vara nöjd med varje detalj av sin person - det är ytterst mänskligt. Men frågan är om samhället har råd att betala för alla som har önskemål om att maximera sina tillgångar/minimera sitt lidande. Att ha individens lidande som måttstock blir ju dessutom lite vanskligt eftersom en bildskön borderlineperson med önskan om bröstförstoring från D till DD kanske lider betydligt mer än en mentalt sund person som fått ansiktet totalförstört under en syraattack. Hur skall vi mäta vem som skall få skattebetalarnas pengar? Ytterst handlar det om rättvisa. Jag tycker att staten skall subventionera bara återskapande ingrepp eller sådana som korrigerar direkta lyten. Att någon här har tre (unga, får jag förmoda?) väninnor som fått bröstoperationer betalade av staten för att de ansetts "djupt deprimerade", låter som rena skämtet. Gjordes något för att häva dessa tjejers depression innan operation beviljades? Skev jaguppfattning/låg självkänsla är ju annars depressionens kärna, och knappast något som ett par alerta bröst kan råda bot på. Och även om så vore: Var skall vi dra gränsen för vilken slags välbefinnande staten skall vara ansvarig för? Och vem rangordnar de behövande? Borde inte penisförstoringar premieras framför bröstoperationer eftersom penisar faktiskt fyller en funktion (tveksamt i somliga fall)? Det är svårt att mäta sånt här, det är min synpunkt. | |
| L1973 | 2009-02-24 22:10 | |
![]() | a: bröst är ett "hett" ämne. Alla tycker olika och bröstförstoring/förminskn ing gör man av olika skäl. Tror att mycket handlar om dessa "glamourmodeller" som gör förstoringar för att synas. b: för min del kunde diskussionen lika gärna handla om penis/rump implantat för män. Det finns ju män som gör hakimplantat för att de känner sig mer manliga med det. | |
| johansson78 | 2009-02-24 22:10 | |
![]() | dudeniro: jag tycker att de båda sakerna hör ihop | |
| johansson78 | 2009-02-24 22:13 | |
![]() | Sylviaplath: jag tycker det du skriver är mkt bra men att vara nöjd är inte samma sak som att acceptera | |
| canvas | 2009-02-24 22:13 | |
![]() | skickas bilder till mig kan avgöra om du kommer få det betalt eller inte | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:14 | |
![]() | exakt, men jag tror inte så många (män framför allt) skulle ha så många åsikter om andra mäns önskan om att få penis förstorad eller förminskad och huruvida sjukvården skulle betala det. Tror jag | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:14 | |
![]() | Rättvis fördelning av skattepengar kommer vi ändå aldrig få. | |
| pennyjenny | 2009-02-24 22:16 | |
![]() | Jag skulle gärna byta min I-kupa, mot typ en D-kupa, om jag fick mindre problem med ryggen då. Men det kostar.. | |
| L1973 | 2009-02-24 22:16 | |
![]() | canvas: du är man va?? förlåt om jag förutsätter det, men ditt inlägg var "typiskt" manligt (en man som vill se kvinnobröst) och ja, här gjorde jag en grov generalisering av män. ;) | |
| canvas | 2009-02-24 22:18 | |
![]() | L1973: du är kvinna va? det här är ju en hiddenbrag-tråd. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:18 | |
![]() | verkligen L1973... tror du det? Att en man skulle klampa in och slänga ut sig något sådant?! Vilka fördomar!!! ;) | |
| Plinka | 2009-02-24 22:20 | |
![]() | Jag tycker att det här är skruvat så in i h-vete. Så är det. | |
| Delight2002 | 2009-02-24 22:20 | |
![]() | Pennyjenny, en kompis till mig gjorde en förminskning (Gäleborgs län) Enda kraven var att hon först skulle gå ner 5 kilo för att se om bysten då krympte samt att hon betalade ca 2500:- själv, vet inte 100% vad det var för. Hon hade F innan så har du en I så har du förmodligen GODA chanser att få det betalt. Min vän lever ett helt nytt liv, utan ryggsmärtor osv. | |
| L1973 | 2009-02-24 22:21 | |
![]() | "hiddenbrag-tråd"?? | |